بیمارانی که برای جراحی ترمیمی نزد پزشک می‌روند، داستان‌های عجیبی تعریف می‌کنند. در واقع، جلسات مشاوره با آن‌ها می‌تواند برای جراحان پلاستیک آموزنده باشد و نشان می‌دهد که جراحی زیبایی بینی این روزها دچار مشکلاتی شده است. تعداد زیادی از بیماران که برای جراحی دوم نزد جراحان پلاستیک می‌آیند، می‌گویند که عمل جراحی زیبایی بینی‌شان سه، چهار و حتی پنج ساعت طول کشیده است. این به هیچ وجه قابل قبول نیست، مخصوصا وقتی نتایج جراحی هم خوب نبوده است. 

اگر در جراحی زیبایی بینی پیوند بافت و غضروف انجام گیرد، مدت زمانش افزایش خواهد داشت. البته در بعضی موارد چنین شرایطی اجتناب‌ناپذیر است و برای ترمیم ساختار بینی ضروری است. نمی‌توان دقیقا گفت که چرا بعضی اعمال جراحی زیبایی بینی به صورت غیرطبیعی طولانی می‌شود، اما می‌توان گفت که بعضی از جراحان پلاستیک جراحی زیبایی بینی را بیش از حد پیچیده می‌کنند. چطور؟ با پیوند بافت و غضروف داخلی بینی که خود به اندازه‌ی کافی بافت دارد، اما با این کار هزینه‌های جراحی افزایش پیدا می‌کند. در واقع می‌توان بافت پیوند را از یک جا برداشت و دوباره به همان جا پیوند زد. 

معمولا جراحان پلاستیک از غضروف و استخوان تیغه‌ی بینی استفاده می‌کنند، چون این ساختار به هر حال برای برطرف کردن انحراف بینی برداشته خواهد شد. فقط در مواردی خاص جراحان سراغ غضروف گوش می‌روند. اما داستان‌هایی که از بیماران شنیده می‌شود از برداشتن استخوان و غضروف از دنده‌ها حکایت دارد. این هم به مدت زمان مورد نیاز برای جراحی اضافه می‌کند، چون باید روی قسمتی دیگر از بدن هم جراحی انجام داد و آن را باز  و سپس بخیه کرد. 

عوامل دیگری که می‌توانند روی مدت زمان جراحی موثر باشند شامل رویکرد جراحی می‌شوند. جراحی زیبایی بینی را می‌توان به دو روش باز یا بسته انجام داد که روش باز نیازمند زمان بیشتری است، چون در آن بافت روی بینی برداشته می‌شود. تجربه و توانایی جراح پلاستیک هم در مدت زمان جراحی موثر است. هر چه تجربه‌ی او بیشتر باشد از زمان به صورت بهینه‌تری استفاده می‌کند. 

در نهایت این‌که مدت زمان جراحی زیبایی بینی می‌تواند متغییر باشد، اما در حالت عادی بین 1 تا 2 ساعت طول می‌کشد و داستان‌هایی که از جراحی‌های 4  یا 5 ساعته می‌شنویم باعث می‌شوند به توانایی‌ها و وجدان کاری جراح پلاستیک مورد نظر شک کنیم. 


منبع : Robertkotlermd