اگر درب اتوماتیک را از کارخانه‌ها و برند‌های معتبر خریداری کنید، احتمالا کیفیت خوبی خواهد داشت و تا سال‌ها بدون اشکال به کار خود ادامه خواهد داد. با این حال، این دلیل نمی‌شود که از آن نگهداری نکنید و رسیدگی‌های لازم را انجام ندهید. با رسیدگی مرتب به درب اتوماتیک، عمر آن چندین سال افزایش پیدا می‌کند و علاوه بر آن خراب هم نمی‌شود و کمتر به تعمیر نیاز پیدا می‌کند. در این مطلب نکاتی در خصوص نگهداری از درب‌های اتوماتیک آورده‌ایم که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید؛ با مجله ایرانگان همراه باشید. 


قطعات متحرک را روغن‌کاری کنید

این قطعات شامل بلبرینگ، لولا‌ها، رولرها و هر قطعه‌ی متحرکی که در درب اتوماتیک وجود دارد می‌شوند. روغن را می‌توانید از اکثر ابزار فروشی‌ها تهیه کنید. به فروشنده بگویید که روغن را برای روغن کاری درب اتوماتیک می‌خواهید تا محصول مناسبی را به شما معرفی کند. 


ریل‌ها و حسگرها را تمیز کنید

احتمال این‌که خاک و زباله داخل ریل‌ها یا روی حسگر‌ها جمع شوند زیاد است. این مسئله می‌تواند روی عملکرد درب تاثیر بگذارید و حساسیت آن را کاهش دهد. به همین دلیل است که معمولا در ساختمان از درب‌های اتوماتیکی استفاده می‌شود که ریل‌های‌شان باز نیست و روکش شده است. 


اگر درب اتوماتیک کامل باز و بسته نمی‌شود یا حتی وقتی کسی نزدیک‌شان نمی‌شود باز می‌شود، احتمالا مشکل از درب بازکن‌ است.

درب باز کن‌ها را ریست کنید

اگر متوجه شدید که درب اتوماتیک کامل باز و بسته نمی‌شود یا حتی وقتی کسی نزدیک‌شان نمی‌شود باز می‌شود، احتمالا مشکل از درب بازکن‌ است. بعضی از انواع درب اتوماتیک دکمه‌ی ریست دارند که می‌توانید از آن استفاده کنید. اگر طرز ریست کردن درب اتوماتیک را بلد نیستید، بهتر است یک متخصص خبر کنید. 


هر هفته درب اتوماتیک را معاینه کنید

در این معاینه باید چیزهای زیادی را مورد بررسی قرار دهید. اول، مسیر باز شدن درب را سد کنید. اگر درب باز هم حرکت می‌کند، یعنی که مشکلی دارد و باید به آن رسیدگی کنید. هم‌چنین باید شیشه‌ی درب را بررسی کنید تا ترک یا شکستگی نداشته باشد. اگر شیشه ناگهان بشکند ممکن است مشکلات زیادی به وجود بیاید. اگر درب اتوماتیک برای مواقع آتش‌سوزی تنظیمات خاصی دارد، مطمئن شوید که درست کار می‌کند. نکته‌ی دیگری که باید به آن توجه کنید این است که اطراف درب اتوماتیک را از وسایل خطرآفرین خالی کنید. وسایلی که سد معبر می‌کنند، لیز بودن زمین یا چیزهایی که ممکن است پای افراد هنگام راه رفتن به آن‌ها گیر کند نباید در مسیر عبور و مرور مردم باشند. 

البته شرکت تولید‌کننده‌ی درب اتوماتیک احتمالا تمام این خدمات را ارائه می‌کند، اما اگر خودتان هم از این نکات اطلاع داشته باشید در مواقع ضروری می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. 


منبع : Adsf