بینی‌تان هنوز به اندازه‌ی کافی کوچک نشده است؟ بینی جدیدتان تعادل صورت‌تان را به هم زده است؟ شاید هم فقط می‌خواهید نوک بینی‌تان را تغییر دهید یا این‌که پس از جراحی زیبایی بینی مشکلات تنفسی پیدا کرده‌اید. اگر هر کدام از این مشکلات را داشته باشید، ممکن است به جراحی زیبایی بینی ترمیمی نیاز پیدا کنید. طبق آمار 15٪ کسانی که جراحی زیبایی بینی انجام می‌دهند، به جراحی ترمیمی نیاز پیدا می‌کنند. در اکثر موارد جراحی دوم یا ترمیمی برای از بین بردن مشکلات ظاهری مثل کج بودن نوک بینی یا مشکلات تنفسی انجام می‌شود. این مشکلات حتی ممکن است ناشی از اشتباه جراح پلاستیک نباشند. تمام جنبه‌های ترمیم بینی پس از جراحی در کنترل جراح پلاستیک نیست و بعضی مشکلات ناشی از آناتومی نیاز به جراحی دوم را به وجود می‌آورد. 


ملاحظات جراحی زیبایی بینی ترمیمی

تصمیم در خصوص جراحی زیبایی بینی ترمیمی نباید با عجله و بدون ملاحظه گرفته شود. جراحی ترمیمی می‌تواند پیچیده‌تر و مشکل‌تر از جراحی اول باشد و به جراحی با تجربه و توانا نیاز دارد که بتواند ساختار بینی را با استفاده از روش‌های مناسب ترمیم کند. از همین رو ممکن است به زمان و هزینه‌ی بیشتری نیاز داشته باشد. بعضی افراد برای جراحی دوم هم سراغ جراح اول می‌روند و بعضی دیگر، یک جراح جدید که در جراحی ترمیمی تخصص دارد را انتخاب می‌کند. این تصمیم به توانایی‌های جراح پلاستیک بستگی دارد و نباید فقط به خاطر هزینه‌ی کمتر سراغ جراح اول رفت. مطمئمن شوید که جراحی که انتخاب می‌کنید توانایی حل مشکل بینی‌تان را دارد. 

اگر در خصوص انتظارات و اهدافی که از جراحی ترمیمی دارید با جراح پلاستیک خود صحبت کنید، احتمال این‌که نتیجه‌ی جراحی موفقیت‌آمیز باشد تا حد زیای افزایش پیدا می‌کند. در حالت ایده‌آل، باید در خصوص این مسائل قبل از جراحی اول با جراح پلاستیک صحبت کرده باشید و به این شکل احتمال نیاز به جراحی دوم کاهش می‌یابد. اما مواردی وجود دارد که در آن‌ها انجام جراحی دوم ضروری است. اگر نیاز دارید برای بار دوم جراحی زیبایی بینی انجام دهید، حتما باید دلایل نارضایتی خود از نتایج جراحی اول را برای جراح پلاستیک شرح دهید. 


امروزه جراحان پلاستیک از نرم‌افزارهای تصویرسازی سه بعدی استفاده می‌کنند تا نتایج جراحی زیبایی بینی را برای بیماران شبیه‌سازی کنند.

امروزه جراحان پلاستیک از نرم‌افزارهای تصویرسازی سه بعدی استفاده می‌کنند تا نتایج جراحی زیبایی بینی را برای بیماران شبیه‌سازی کنند. این نرم‌افزارها به بیماران کمک می‌کنند بهتر بتوانند انتظارات خود را مدیریت کنند. با این‌حال ممکن است تمام خواسته‌های بیمار و جراح پلاستیک برآورده نشود. جراح پلاستیک هم‌چنین باید عکس‌هایی از بینی‌های مشابه بینی بیمار به او نشان دهد و به بیمار اطمینان خاطر دهد که روش مناسب برای رسیدن به نتایج دلخواه او را می‌داند. 

جراح پلاستیک برای جراحی ترمیمی باید پوست، غضروف و ساختار استخوانی بینی را بررسی می‌کند تا بتواند میزان غضروف پیوندی مورد نیاز را ارزیابی کند. پیوند غضروف می‌تواند شکل بینی را بهبود بخشد و ساختار آن را قوی‌تر کند. 


زمان‌بندی جراحی زیبایی بینی ترمیمی

حداقل باید یک سال برای جراحی دوم صبر کنید. در حالی که بیشتر ورم بینی پس از جراحی از بین می‌رود، ممکن است یک سال طول بکشد تا ورم کاملا بخوابد. بیشتر جراحان پلاستیک عقیده دارند که مقدار کمی از ورم برای مدتی طولانی باقی می‌ماند و یک سال طول می‌کشد تا بافت‌های زخمی بینی دوباره نرم شوند. نتیجه این‌که بیمار پس از یک سال می‌تواند تصویری واقعی‌تر از بینی خود داشته باشد و جراح هم راحت‌تر خواهد توانست مشکلات آن را برطرف کند. اگر پس از مدتی کوتاه برای جراحی ترمیمی اقدام کنید، ممکن است مشکلی کوچک به یک فاجعه تبدیل شود. 


جراحی ترمیمی برای هر فرد بسته به مشکلات بینی او است که معمولا از جراحی اول پیچیده‌تر و زمان بیشتری می‌برد.

فرایند جراحی زیبایی بینی ترمیمی

جراحی ترمیمی برای هر فرد بسته به مشکلات بینی او متفاوت است و معمولا از جراحی اول پیچیده‌تر است و زمان بیشتری می‌برد. جراحی دوم می‌تواند با بی‌حسی موضعی یا بی‌هوشی کامل انجام شود و هدف آن بیشتر ترمیم ساختار و بهبود عملکرد بینی است. معمولا اگر مشکل بینی کمبود غضروف نباشد، کار جراح ساده‌تر است و نیازی به پیوند زدن غضروف نخواهد بود. اما در بیشتر موارد در جراحی ترمیمی به بینی غضروف پیوند زده می‌شود. 

جراحی ترمیمی را می‌توان به دو روش باز و بسته انجام داد. جراحی زیبایی بینی بسته آسیب کمتری به بینی وارد می‌کند، چون جراح فقط قسمت‌هایی از بینی که نیاز به ترمیم دارند را جراحی می‌کند. اما در جراحی زیبایی بینی باز شکاف‌های بزرگ‌تری روی بینی ایجاد می‌شود و قسمت‌های بیشتری از هم جدا می‌شوند. اگر از جراحی قبل روی بینی جای زخم باقی مانده، بهتر است از روش بسته استفاده شود، اما بعضی جراحان روش باز را ترجیح می‌دهند، چون بهتر می‌توانند مشکلات پیچیده را حل کنند. جراح پلاستیک را به‌خاطر روش جراحی انتخاب نکنید. جراح باید دلایل روشی که قرار است استفاده کند را برای‌تان شرح دهد و این دلایل باید برای روش انتخابی منطقی باشند.