این روزها همه دنبال جوان‌ شدن هستند و در حالی که جوان‌ شدن می‌تواند به قسمت‌های زیادی از بدن مربوط باشد، مردم بیشتر روی پوست و از بین بردن چین و چروک‌های صورت، خطوط و چین و چروک زیر چشم تمرکز دارند و به بینی توجهی نمی‌کنند. اما تحقیقات نشان می‌دهد علاوه بر تاثیرات ناخوشایندی که پیری به همراه دارد، بینی و چانه بر خلاف دیگر اعضای بدن به رشد خود ادامه می‌دهند. پس اگر حس می‌کنید که بینی‌تان در حال بزرگ شدن است، احتمال دارد که احساس‌تان درست باشد. 

درست مثل سینه و لاله‌ی گوش، نیروی جاذبه روی بینی هم تاثیر می‌گذارد و آن‌ را به سمت پایین متمایل می‌کند. علاوه بر این، بینی ممکن است به خاطر ضخیم شدن پوست هم به سمت پایین متمایل شود. البته با جراحی زیبایی بینی می‌توان این مشکلات را حل کردن و بینی را دوباره به حالت جوانی بازگرداند. چنین جراحی معمولا از اعمال جراحی زیبایی بینی که در آن‌ها استخوان بینی شکسته می‌شود آسان‌تر است. در این نوع جراحی معمولا از پیوند غضروف استفاده می‌شود که به کوتاه شدن دوران نقاهت منجر خواهد شد. 

مشکلات بینی مثل قوز و متمایل بودن بینی رو به پایین ممکن است تا 10 سال سن را بیشتر نشان دهد. جراحی زیبایی بینی می‌تواند کلید جوان شدن باشد. برای این‌که بینی دوباره جوان شود و چهره را پیرتر نکند، باید مشخصات زیر را داشته باشد:

  • بینی باید کمی متمایل به بالا باشد: اگر بینی فقط کمی به بالا متمایل باشد چهره را جوان‌تر نشان می‌دهد، اما نباید در این کار زیاده‌روی شود به طوری که مجاری بینی از رو به رو نمایان باشند. 
  • بینی باید صاف باشد: پل یا بریج بینی باید صاف باشد که نمای نیم‌رخ و تمام رخ چهره‌ی فرد یکی باشد. بریج نباید فرو رفته یا برآمده باشد. 
  • داشتن عرض مناسب: اگر بینی زیادی عریض باشد، ممکن است به اجزای دیگر صورت مثل گونه‌ها غالب شود و تعادل بین اجزا را به هم بزند.

منبع : Newbeauty