در نوعی از جراحی زیبایی بینی برای از بین بردن فرو رفتگی بینی، معمولا غضروف از قسمت دیگری از بینی یا گوش برداشته شده و به قسمتی دیگر پیوند زده می‌شود. اما اگر در این نقاط غضروف کافی موجود نباشد یا غضروف موجود نازک باشد، از روش تجربی دیگری استفاده می‌شود که در آن از دنده‌های بیمار یا فردی دیگر غضروف برداشته و به بینی بیمار پیوند زده می‌شود که این روش، نتایج عالی به همراه دارد. 

این روش در دانشگاه تگزاس آمریکا از لحاظ عفونت، ورم و رضایت بیماران مورد بررسی قرار گرفته است و تیم پزشکی این دانشگاه دریافتند که پیچیدگی‌های این روش از روش سنتی برداشتن غضروف از گوش یا بینی بیشتر نیست. در واقع بین بیمارانی که از این روش برای جراحی زیبایی بینی آن‌ها استفاده شد، تنها 3٪ دچار مشکل شدند که هیچ کدام از آن‌ها شامل حساسیت یا بیماری‌های سیستماتیک نمی‌شود. علاوه بر این، تمام بیماران از ظاهر بینی‌ جدیدشان راضی بودند و از مشکلات تنفسی شکایتی نداشتند. برای برداشتن غضروف از دنده‌‌ها یک شکاف 2 تا 3 سانتی‌متر زده می‌شود که در خصوص خانم‌ها می‌توان آن را زیر سینه‌ها پنهان کرد. در این حالت اگر جراح پلاستیک تجربه‌ی کافی نداشته باشد ممکن است به بافت‌های روی شش‌ها یا خود شش‌ها آسیب وارد کند. البته بروز چنین مشکلاتی بسیار نادر است و در صورت بروز هم به سادگی حل می‌شوند. یکی دیگر از خطر‌های برداشتن غضروف از دنده‌ها، جذب شدن آن به بینی است. این خطر وقتی غضروف از دنده‌ی شخصی دیگر برداشته می‌شود بیشتر است. در کل استفاده از غضروف دنده‌ها در جراحی زیبایی بینی کاملا بی‌خطر است و اگر جراح پلاستیک در خصوص جراحی زیبایی بینی تخصص داشته باشد، هیچ خطری بیمار را تهدید نمی‌کند و نقاط مثبت این روش به نقاط منفی آن کاملا برتری دارند. 

برداشتن غضروف دنده‌های فردی دیگر برای حل مشکلات جراحی زیبایی بینی می‌تواند روشی جایگزین یا اصلی برای پیوند زدن غضروف به بینی بیماران و ترمیم شکل آن باشد. نتایج این روش نشان دهنده‌ی قابل اعتماد بودن و امنیت آن است. این روش را بیشتر می‌توان برای اعمال جراحی زیبایی بینی ترمیمی استفاده کرد؛ چون معمولا در این نوع جراحی است که نیاز به پیوند غضروف پیش می‌آید. 


منبع : Newbeauty - Realself