اگر چشمان‌تان ضعیف باشد و از لنزهای طبی استفاده کنید، احتمالا این سوال برای‌تان پیش می‌آید که روز عمل جراحی زیبایی بینی می‌توانید لنز بگذارید یا نه. پیشنهاد ما این است که لنز‌ها را در خانه بگذارید و آن روز عینک بزنید. آوردن لنز به بیمارستان ممکن است به گم شدن آن‌ها منجر شود و برای‌تان دردسر ایجاد شود. اگر به هیچ وجه نمی‌توانید لنز نزنید، آن‌ها را به چشم بزنید اما قبل از جراحی زیبایی بینی حتما باید درشان بیاورید. 


چه زمانی می‌توان دوباره از لنزها استفاده کرد

پس از جراحی زیبایی بینی و هر وقت حس کردید حال‌تان آن‌قدر خوب است که قادر هستید لنز‌ها را بزنید، می‌توانید این کار را انجام دهید. بهتر است یادتان باشد که چشم بیشتر بیماران پس از جراحی زیبایی بینی ورم می‌کند که ممکن است لنز زدن را تبدیل به کاری مشکل کند. اگر وقتی لنزها را در چشم گذاشتید حس بدی داشتید، درشان بیاورید و بعدا دوباره امتحان کنید. 

اگر امکان دارد، بهتر است پس از جراحی از زدن عینک خودداری کنید؛ چون ممکن است روی شکل استخوان‌های بینی تاثیر بگذارید. این مسئله بیشتر برای کسانی اهمیت دارد که بریج بینی یا استخوان میانی بینی‌شان را تغییر داده‌اند. اگر برای دیدن به عینک نیاز دارد، آن را به پیشانی‌تان ببندید که وزنش روی بینی نیفتد. در صورت نیاز زدن لنز بهتر از زدن عینک است. 


با بخیه‌های روی بینی چه کار کنیم

سوال رایج دیگر که برای افراد زیادی پس از جراحی زیبایی بینی پیش می‌آید، در خصوص بخیه‌های حل‌شدنی است که از بینی بیرون می‌زنند. بیرون زدن بخیه خطرناک نیست، اما می‌تواند آزار دهنده باشد. بیشتر بخیه‌ها معمولا داخل بینی زده می‌شود و پس از 10 روز حل می‌شوند. اما در بعضی موارد این اتفاق به صورت یکپارچه نمی‌افتد، به این معنی که یک بخیه از بینی بیرون می‌زند و مدت بیشتری طول می‌کشد تا حل شود. حتی ممکن است تا شش ماه پس از جراحی زیبایی بینی هم بخیه‌ها را ببینید. 

اگر بخیه شما را آزار می‌دهد، بهتر است با جراح پلاستیک خود تماس بگیرید و او را در جریان بگذارید. او به شما وقت می‌دهد تا به مطب بروید تا مشکل‌تان را حل کند. در این مدت، بهتر است با آن‌ها بازی نکنید و بخیه‌ها را نکشید؛ چون ممکن است به درد یا عفونت کردن بینی منجر شود.


منبع : 8west1 - 8west2