هر چه بیماران مطلع‌تر باشند، بهتر در خصوص جراحی زیبایی بینی تصمیم می‌گیرند. این وظیفه‌ی جراح پلاستیک است که اطلاعاتی که برای تصمیم‌گیری در خصوص جراحی زیبایی بینی نیاز دارید را به شما بدهد. اگر  جلسه‌ی مشاوره‌ درست برنامه‌ریزی شده باشد می‌توانید اطلاعات خوبی به‌دست بیاورید. با استفاده از نکاتی که در این مطلب آورده‌ایم، می‌توانید متوجه شوید جلسه‌ی مشاوره‌ی کامل و آموزنده‌ای داشته‌اید یا نه. 


مشخصه‌های ضروری یک مشاوره‌ی خوب و کامل

هر جراح روشی خاص برای برگزاری جلسات مشاوره دارد و روش ایده‌آلی برای انجام این کار وجود ندارد. اما هر جلسه‌ی مشاوره‌‌ای باید مشخصاتی داشته باشد. در جلسه‌ی مشاوره حواس‌تان را جمع کنید و به‌دنبال موارد زیر باشید:

  • در حالی که مشاوره شدن بیمار توسط دیگر کارکنان کلینیک یا مطب طبیعی است، جراح پلاستیک هم باید نیم ساعت برای شما وقت بگذارد. 
  • جراح پلاستیک باید بینی را معاینه کند. این برای ارزیابی آناتومی مناسب و تشخیص مشکلات تنفسی احتمالی ضروری است. جراح پلاستیک با بررسی تیغه و غضروف‌های بینی می‌تواند روش مناسب برای برداشتن قوز یا کوچک کردن بینی را مشخص کند. بررسی داخل بینی برای تشخیص مشکلاتی که ممکن است پس از عمل جراحی زیبایی بینی  پیش بیایند ضروری است. 
  • جراح پلاستیک عکس بیمارانی که مشکلاتی شبیه به مشکلات شما داشته‌اند را نشان می‌دهد. تعداد این عکس‌ها هر چه بیشتر باشد بهتر است و نشان دهنده‌ی تجربه‌ی جراح پلاستیک است. 
  • جراح پلاستیک در خصوص خطرات جراحی زیبایی بینی با شما صحبت می‌کند. 
  • جراح پلاستیک باید خطرات مربوط به جنبه‌ی زیبایی عمل، از جمله محدودیت‌های شرایط شما را مطرح کند. او باید به شما کمک کند انتظاراتی منطقی از نتایج جراحی زیبایی بینی داشته باشید تا در نهایت شوکه نشوید. 
  • جراح پلاستیک با استفاده از نرم افزار کامپیوتری نتیجه‌ی احتمالی جراحی زیبایی بینی را به شما نشان می‌دهد. 
  • جراح پلاستیک باید یک آلبوم بزرگ از عکس‌‌های قبل و بعد از عمل بیمارانش به شما نشان دهد. یک آلبوم بزرگ نشان می‌دهد جراح در زمینه‌ی جراحی زیبایی بینی تجربه‌ی کافی دارد و می‌توانید از روی این عکس‌ها، کیفیت کار او را ارزیابی کنید. 
  • کارکنان مطب باید خوش‌برخورد، حرفه‌ای و مطلع باشند. به هر حال آن‌ها افرادی هستند که برای رفتن به اتاق عمل شما را آماده می‌کنند. آن‌ها باید کاری کنند که تجربه‌ای عالی و همراه با آرامش از جراحی داشته باشید. 
  • جلسه مشاوره باید سر وقت شروع شود. این نشان می‌دهد تیمی که در مطب یا کلینیک کار می‌کنند به خدمت‌رسانی به مشتریان اهمیت می‌دهند و به آن‌ها احترام می‌گذارند. 
  • ظاهر مطب یا کلینیک باید تر و تمیز و مدرن باشد. این نشان می‌دهد با کسب و کاری سر و کار دارید که همواره در حال پیشرفت است. 
  • کارکنان باید تمام فرایندی که در پیش دارید را برای‌تان توضیح دهند و کتابچه‌های راهنمایی به شما بدهند تا در منزل مطالعه کنید.

منبع : 8west