برای کسانی که مرتب و به صورت روزانه داروهایی مثل قرص‌های پیشگیری از بارداری یا قرص‌های هورمون تیروئید مصرف می‌کنند، ممکن است سوال پیش بیاید که روز عمل جراحی زیبایی بینی می‌توانند این داروها را مصرف کنند یا نه. احتمالا جراح پلاستیک از شما خواهد خواست که روز عمل این داروها را مصرف نکنید و برای مصرف آن‌ها صبر کنید تا جراحی به پایان برسد. این یعنی اگر همیشه داروهای‌تان را صبح مصرف می‌کردید، روز جراحی زیبایی بینی باید نزدیک به شب مصرف کنید. 

کسانی که قرص‌های پیشگیری از بارداری مصرف می‌کنند باید این مسئله را دقیق برنامه‌ریزی کنند تا پس از جراحی زیبایی بینی با بارداری غافلگیر نشوند. 


چه زمانی می‌توان مصرف داروها را از سر گرفت

این بیشتر به زمان اتمام جراحی زیبایی بینی بستگی دارد. می‌توانید داروها را همراه خود بیاورید تا پس از این‌که از خواب بیدار شدید آن‌ها را مصرف کنید. می‌توانید برای این کار از پرستار کمک بگیرید. بهتر است قبل از جراحی زیبایی بینی به او بگویید داروها را کجا گذاشته‌اید و از او بخواهید هر وقت بیدار شدید داروهای‌تان را به شما بدهد. اگر همراه داشته باشید او هم می‌تواند در این خصوص کمک‌تان کند. اگر داروهایی که مصرف می‌کنید حیاتی نیستند و می‌توانید تا رفتن به خانه برای مصرف آن‌ها صبر کنید، بهتر است آن‌ها را در خانه بگذارید و کارتان را ساده‌تر کنید. 


آیا می‌توان از ویتامین‌ها، مکمل‌ها و دیگر داروهای بدون نسخه استفاده کرد

بهتر است در این خصوص از لیست داروهایی که قبل از جراحی زیبایی بینی باید قطع شوند کمک بگیرید. در این لیست نام تمام داروهایی که باید قبل از جراحی مصرف‌شان را قطع کنید آورده شده است. بیشتر این داروها خاصیت رقیق‌کننده‌ی خون دارند که باعث می‌شود زخم‌ها دیرتر ترمیم شوند و دوران نقاهت جراحی زیبایی بینی طولانی‌تر شود. 


منبع : 8west