شبکه‌ی سیم و کابل CAT6 هنوز هم یک مدل جدید در فناوری امروزی تلقی می‌شود. نحوه‌ی نصب این نوع کابل همانند دیگر شبکه‌های کابل از قبیل CAT5 است. اما CAT6 تفاوت‌هایی دارد و مزیت‌های آن بیشتر است. این نوع سیم و کابل با شماره‌های پایین‌تر سازگاری دارد و برخلاف CAT5   هر چهار جفت سیم پیچ خورده را به کار می‌گیرد. CAT6  از سرعت‌های ارتباطی بیش از دو برابر سرعت CAT5e  پشتیبانی می‌کند و برای انتقال فایل‌های بزرگ‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای استفاده‌های آتی از CAT6 و بالاتر، برنامه‌ریزی‌های زیادی صورت گرفته است. 

مقدار کابلی را که نیاز دارید ببرید. با استفاده از سیم لخت‌کن پوشش بیرونی سیم و کابل را در حدود 5 سانتیمتر لخت کنید. سیم‌های به پیچیده شده را باز کنید.

سیم‌ها را به ترتیب از چپ به راست با استاندارد سیم‌کشی T568Bبه صورت زیر قرار دهید:

سفید/نارنجی؛ نارنجی؛ سفید/سبز؛ آبی؛ سفید/آبی؛  سبز؛‌سفید/قهوه‌ای؛ قهوه‌ای.

سیم‌ها را پهن کرده و صاف کنید. انتهای سیم‌ها را ببرید و به یک اندازه درآورید. سیم‌ها را حدود 2 سانتی‌متر لخت کنید. سوکت RJ-45 را جلوی خود قرار دهید. مطمئن شوید داخل سوراخی را که در آن سیم‌ها را به هم وصل می‌کنید به خوبی می‌بینید. گیره‌ی ضربه‌ای RJ-45 باید در پایین قرار گیرد.

سیم‌ها را به سوکت RJ-45 وارد کنید. مطمئن شوید که سیم‌ها به طور کامل و با ترتیب صحیح وارد سوکت شده‌اند.  پوشش کابل اترنت باید تا سوکت RJ-45  برسد.

با استفاده از کریمپر سوکت RJ-45  را کریمپ کنید. این کار را چندبار انجام دهید تا مطمئن شوید که چنگک‌های فلزی طلایی رنگ همگی صاف شده‌اند و کابل محکم شده است. همه‌ی این مراحل را برای طرف دیگر شبکه نیز انجام دهید و در آخر کابل را تست کنید.


نکات

  • پس از اتمام و تکمیل کار شبکه از تستر کابل برای امتحان کردن آن استفاده کنید؛ البته داشتن این دستگاه الزامی نیست.
  • هنگام بریدن یا همان لخت کردن سیم و کابل مراقب باشید سیم‌های زیر آن را زخمی نکنید.


منبع : Ehow