لوازم آرایش معدنی در مقایسه با دیگر لوازم آرایش به‌نظر کم خطرتر و طبیعی‌تر می‌آید. اما حقیقت این است که لوازم آرایش معدنی هم کاملا بی‌خطر نیستند. برای این‌که این مسئله را شفاف‌سازی کنیم، با متخصصین این زمینه صحبت کرده‌ایم و اطلاعاتی برای‌تان جمع‌آوری کرده‌ایم. 


آیا لوازم آرایش معدنی ضرر کمتری دارد

لوازم آرایش معدنی لزوما از لوازم آرایش دیگر ضرر کم‌تری ندارند. این بیشتر به مواد اولیه‌ای که تولیدکنندگان استفاده می‌کنند بستگی دارد و این مواد هستند که به بیماری و آسیب رسیدن به پوست منجر می‌شوند. در حالی که ممکن است لوازم آرایش معدنی ضرر کمتری داشته باشند، همیشه این‌ طور نیست. 


آیا لوازم آرایش معدنی از لحاظ تنفسی می‌توانند مشکلاتی ایجاد کنند

بله. بعضی ذرات معدنی هستند که اگر از راه تنفس وارد بدن شوند ممکن است به مشکلاتی منجر شوند. برای مثال تنفس کردن تیتانیوم دی‌اکسید ممکن است به حساسیت منجر شود و طبق تحقیقات سرطان‌زا نیز است. اندازه‌ای این ذرات هر چه کوچک‌تر باشد بیشتر ممکن است از مجاری تنفسی وارد بدن شوند. 


نکاتی در خصوص استفاده از لوازم آرایش معدنی

بهتر است لوازم آرایش معدنی را به شکل جامد یا مایع خریداری کنید. اگر می‌خواهید پودر بخرید، محصولاتی را انتخاب کنید که کاملا فشرده شده‌اند و به راحتی در هوا پخش نمی‌شوند تا امکان این‌که از مجاری تنفسی وارد بدن‌تان شوند کاهش یابد. هم‌چنین بهتر است محصولات معدنی که به شکل اسپری هستند را به کل خریداری نکنید. 


در کل بهتر است هیچ‌وقت از لوازم آرایش برندهای نامعتبر استفاده نکنید و همیشه برچسب‌های استاندارد آن‌ها را بررسی کنید. در خصوص خواندن برچسب‌ها و محتویات لوازم آرایش معدنی قانون خاصی وجود ندارد، اما هنگام خرید آن‌ها حتما از رهنمودهایی که در این مطلب آورده‌ایم استفاده کنید. 


منبع : Rodalewellness