طبیعی است که بخواهید پس از جراحی زیبایی بینی کبودی‌های موجود را با آرایش بپوشانید و در کل احساس بهتری داشته باشید. ما این را درک می‌کنیم. مهمترین کار این است که به هیچ قیمت اجازه ندهید قالب روی بینی خیس شود. این قالب باید به مدت هفت روز پس از جراحی روی بینی شما بماند و اگر آن را خیس کنید، ممکن است قبل از به پایان رسیدن این دوره از روی بینی شما بیفتد.

اگر می‌‌خواهید آرایش کنید یا کرم بزنید ایرادی ندارد اما آن را در یک سانتی‌متری برش ستون بین دو سوراخ بینی یا کلوملا نزنید. در هنگام پاک کردن آرایش هم باید مراقب باشید و به‌جای استفاده از آب از یک دستمال مرطوب یا شیر پاک‌کن استفاده کنید.


آرایش چشم

اگر تمایل دارید، می‌توانید یک روز بعد از جراحی زیبایی بینی چشمان‌تان را آرایش کنید. فقط یادتان باشد که در طی هفته اول نباید بگذارید قالب خیس و یا مرطوب شود. برای این‌که این مشکل پیش نیاید تا زمانی که قالب را از صورت بردارید از شستن صورت با آب خودداری کنید و از پد پاک کننده‌ی آرایش برای پاک کردن آرایش چشم استفاده کنید.


پنهان کردن کبودی زیر چشم‌ها

کبودی زیر چشم برای همه‌ی بیماران اتفاق نمی‌افتد اما برخی این کبودی را خواهند داشت. اگر بتوانید کبودی‌ها را یک هفته پس از جراحی زیبایی بینی تحمل کنید بسیار عالی است. ولی اگر واقعا احساس می‌کنید که باید آن‌ها را بپوشانید ایرادی ندارد و می‌توانید این کار را انجام دهید. به یاد داشته باشید موادی که استفاده می‌کنید نباید به یک سانتی‌متری حاشیه‌ی قالب برسد و برای پاک کردن آن به هیچ وجه از آب استفاده نکنید. یک دستمال پاک کننده از داروخانه بخرید و آرایش چشم را با آن پاک کنید.


کرم‌های پوست و آرایش صورت

همان قوانین در این‌جا هم صادق است. هنگام آرایش و یا زدن کرم به یک سانتی‌متری حاشیه‌ی قالب نزدیک نشوید. از بخش برش کلوملا فاصله بگیرید و آرایش را بدون زدن آب به صورت پاک کنید.


جای بخیه‌ها

لطفا پس از  جراحی زیبایی بینی به غیر از  پلی‌اسپورین روی برش چیز دیگری نزنید، البته پلی اسپرین هم باید طبق دستور پزشک مورد استفاده قرار گیرد. این پماد از خشک شدن یا عفونی شدن آن جلوگیری می‌کند.

یک هفته بعد از زمانی که قالب از روی بینی شما برداشته شد، می‌توانید به روال عادی آرایش خود بازگردید. 


منبع : 8west