سیمراه فلزی، PVC و انعطاف پذیر هر کدام از لحاظ ظرفیت تعداد سیم و کابلی که در آن‌ها جای می‌گیرد محدودیتی دارند. با این‌که ممکن است اندازه‌ی سیمراه‌ها یکی باشد، ظرفیت آن‌ها متفاوت است. ظرفیت سیمراه بیش از هر چیز به ضخامت سیم و کابل بستگی دارد. مشخص است که هر چه ضخامت سیم و کابل کمتر باشد، تعداد بیشتری از آن‌ها در سیمراه جای می‌گیرد. 

از سیمراه PVC بیشتر برای سیم‌کشی زیرزمینی استفاده می‌شود. این نوع سیمراه معمولا به طول 3 متر تولید می‌شود و یک طرف مادگی دارد که به سیمراه بعدی متصل می‌شود. این کار را می‌توان با چسباندن طرف نری یک سیمراه به طرف مادگی سیمراه دیگر و با استفاده از چسب PVC انجام داد. از آن‌جایی که ضخامت سیمراه PVC از نوع فلزی آن بیشتر است، تعداد سیم و کابل کمتری در آن جای می‌گیرد. هم‌چنین یادتان باشد در سیمراه PVC باید از سیم ارت استفاده کنید چون پلاستیک مثل فلز رسانا نیست. 

سیمراه PVC گرید‌های مختلف دارد که در شرایط و محیط‌های مختلف زیرزمینی استفاده می‌شود. سیمراه PVC 40 دیواره‌های نازکی دارد و بیشتر برای مصارف معمولی مثل رد کردن سیم از زیر زمین حیاط خانه استفاده می‌شود. سیمراه‌های PVC دیگر که دیواره‌های ضخیم‌تری دارند با گرید 80 موجود هستند که در مکان‌های پر رفت و آمد  مثل پارکینگ‌های عمومی و مسیر‌های ماشین‌رو استفاده می‌شود. هر‌ چه دیواره‌های سیمراه ضخیم‌تر باشد، بیشتر از سیم و کابل داخل آن محافظت می‌شود. اما از طرف دیگر تعداد کمتری سیم و کابل هم در آن جای خواهد شد. البته در بیشتر مواقع از هر دو نوع سیمراه استفاده می‌شود. 

سیمراه فلزی که با نام EMT هم شناخته می‌شود، می‌تواند پس از متصل شدن به جعبه برق نقش سیم ارت را نیز بازی کند. این نوع سیمراه به طول 3 متر تولید می‌شود و معمولا در دسته‌های ده‌تایی موجوداست.  سیمراه EMT در حالت عادی اتصال ندارد و آن‌ها را بدون اضافه کردن گیره یا پیوست نمی‌توان به هم متصل کرد. البته گیره‌های سیمراه فلزی موجود هستند و دو نوع پیچ و مهره‌ای و کمپرسی دارند. گیره‌های پیچ و مهره‌ای هر کدام دو پیچ دارند که به دو سیمراه متصل می‌شوند و آن‌ها را کنار یکدیگر نگه می‌دارند. گیره‌های کمپرسی حلقه‌های نگه دارنده و پیچ دارند که روی سیمراه سفت می‌شوند. 


سیمراه انعطاف‌پذیر معمولا از ضایعات فلزی ساخته می‌شود که از آن برای دور زدن موانع استفاده می‌شود.

از این اتصالات می‌توان برای متصل کردن سیمراه به جعبه برق و دستگاه‌های برقی استفاده کرد. اگر به آن‌ها مهره‌ی ضامن‌دار نیز وصل شود، اتصال محکمی می‌شوند و مطمئنی خواهند بود. 

سیمراه انعطاف‌پذیر معمولا از ضایعات فلزی ساخته می‌شود و از آن‌جایی که انعطاف بالایی دارد، می‌توان از آن برای دور زدن موانع استفاده کرد. این نوع سیمراه بیشتر برای دستگاه‌هایی استفاده می‌شود که زیاد جا به جا می‌شوند. یک نمونه خوب می‌تواند نورپردازی فلورسنت باشد. از آن‌جایی که این سیمراه به راحتی خم می‌شود، نسبت به سیمراه فلزی یا PVC برتری زیادی دارد. سیمراه انعطاف‌پذیر به شکل رولی تولید می‌شود و می‌توان آن را به هر طولی برش زد. با اضافه کردن اتصالات خاص به انتهای سیمراه انعطاف‌پذیر، می‌توانید به راحتی آن را به هر چیزی که می‌خواهید متصل کنید. 

در این قسمت اطلاعاتی در خصوص تعداد سیمی که می‌توان در یک سیمراه جای داد آورده‌ایم و گیج سیم و ضخامت و نوع سیمراه را نیز مد نظر قرار داده‌ایم:


نوع سیمراهضخامت (سانتی‌متر) سیم گیج 14 سیم گیج 12 سیم گیج 10
فلزی3 12 9 5
فلزی8.5  22 16 10
فلزی2.5  35 26 16
فلزی28.5  84 61 38
PVC 10 7 4
PVC8.5  18 13 8
PVC2.5  32 23 15
PVC28.5 805836


منبع : About