قبل از هر عمل جراحی آزمایشاتی روی بیمار انجام می‌شود که از سلامت او و توانایی بدن برای تحمل عمل جراحی اطمینان حاصل شود. برای جراحی زیبایی بینی معمولا یک معاینه فیزیکی و آزمایش خون ساده مورد نیاز است. در این مطلب به بررسی این مراحل پرداخته و پاسخ سوالات رایج در خصوص آن‌ها را فراهم کرده‌ایم. 


معاینه فیزیکی

هر مرکز جراحی یا جراح پلاستیک حداقل از شما می‌خواهد که پیشینه‌ی پزشکی‌تان را برای آن‌ها فراهم کنید تا از سلامت شما مطمئن شود. بهتر است در این خصوص با جراح پلاستیک صحبت کنید. اما اکثر جراحان برای این‌که از سلامت مراجعین مطمئن شوند مواردی را رعایت می‌کنند:

  • معاینه فیزیکی: معاینه‌ی فیزیکی بسیار ساده است و شامل اندازه‌گیری قد، وزن، فشار خون و بررسی پیشینه‌ی حساسیت، مصرف دارو، بیماری‌های ارثی، بیماری‌های گذشته و تجربه‌ی بیهوشی می‌شود. متخصص بیهوشی قبل از جراحی این اطلاعات را بررسی و صلاحیت شما برای جراحی را تایید می‌کند. 
  • نوار قلب: اگر بیمار بیش از 50 سال سن داشته باشد، معمولا از او یک نوار قلب هم درخواست می‌شود تا سلامت قلب و این‌که تحمل جراحی و بیهوشی را دارد مشخص شود. گرفتن نوار قلب بدون درد و بسیار ساده است. 

قبل از جراحی زیبایی بینی باید یک آزمایش خون انجام دهید و نتایج آن را به جراح پلاستیک بدهید.

آزمایش خون

هموگلوبین یک نوع پروتئین است که داخل گلبول‌های قرمز خون قرار دارد و با خود اکسیژن حمل می‌کند. میزان هموگلوبین برای تشخیص کم‌خونی اندازه‌گیری می‌شود. همیشه بهتر است از جراح پلاستیک خود در خصوص این آزمایشات سوال کنید. قبل از جراحی زیبایی بینی باید یک آزمایش خون انجام دهید و نتایج آن را به جراح پلاستیک بدهید. او با بررسی نتایج آزمایش صلاحیت شما برای جراحی را تایید می‌کند. این آزمایش را در هر آزمایشگاهی می‌توانید انجام دهید و نتایج آن معمولا تا 48 ساعت آماده می‌شود. 

اگر میزان هموگولوبین خون‌تان کم باشد، جراح پلاستیک آن را بررسی می‌کند و اگر کمتر از حد مجاز باشد باید با مکمل آهن میزان هموگلوبین را به حد معمول برسانید. اگر در گذشته میزان هموگلوبین خون‌تان کم بوده، باید این مسئله را با جراح پلاستیک در میان بگذارید. این آزمایش باید 3 تا 4 هفته قبل از جراحی انجام شود و بهتر است حداقل یک هفته را برای آماده شدن نتایج آزمایش در نظر بگیرید. البته در کل لازم نیست نگران این مسئله باشید چون مواردی که کمبود میزان هموگلوبین تاریخ جراحی را به عقب بیاندازد بسیار نادر است. در اولین فرصت آزمایش بدهید تا اگر نیاز بود مکمل آهن مصرف کنید، زمان کافی داشته باشد. اگر سابقه‌ی کم‌خونی دارید باید این مسئله را با جراح پلاستیک در میان بگذارید.


منبع : 8west - 8west