همان‌گونه که در بخش اول این مطلب گفتیم، استفاده از کاغذ دیواری در طراحی دکوراسیون داخلی می‌تواند فضای اتاق شما را به کلی تغییر دهد. کاغذ دیواری در جلوه دادن بافت، رنگ، الگو و یا یک طرح زیبا حتی بهتر از رنگ عمل می‌کند. اما هزینه‌ی بالا و نیاز به یک متخصص برای نصب معمولا استفاده از آن را سخت می‌کند. نکاتی که در ادامه می‌آیند در کنار نکات قبلی به شما کمک می‌کنند ترس خود را کنار بگذارید. اگر در مورد کاغذ دیواری اطلاعاتی کسب کنید، می‌توانید انتخاب درستی داشته باشید.

اتاق‌های مجاور را در نظر بگیرید
وقتی می‌خواهید فقط یک دیوار را کاغذ دیواری کنید، انتخاب دیوار درست، بسیار مهم است. یک قدم عقب‌تر بروید و از فضای بیرونی با دقت به اتاق و دیواری که می‌خواهید کاغذ دیواری کنید بنگرید. اگر نمونه‌ی کاغذ دیواری را دارید، آن را روی دیوار‌های مختلف امتحان و از اتاق‌های دیگر به آن نگاه کنید. کنار رنگ های اتاق مجاور چه طور به نظر می‌رسد؟ آیا خوشایند هست یا نه؟

در طراحی دکوراسیون اتاق خواب‌ها، اتاق مهمان، اتاق مطالعه و پذیرایی هم می‌توان از کاغذ دیواری استفاده کرد.

فضای مناسب را انتخاب کنید
راهروها، راه پله‌ها، سرویس‌های بهداشتی و فضاهایی که کمترین استفاده را دارند بهترین گزینه برای کاغذ دیواری هستند. در اتاق خواب‌ها، اتاق مهمان، اتاق مطالعه و پذیرایی هم می‌توان از کاغذ دیواری استفاده کرد. کاغذ دیواری بدون آن‌که به زحمت بیافتید سبک و طراحی بی کم و کاستی به فضای اتاق شما می‌دهند.

ساده انتخاب کنید
منظور این نیست که بگوییم مثلا در اتاق نشیمن نمی‌توانید از کاغذ دیواری استفاده کنید. فقط این نکته را در نظر بگیرید که چقدر امکان دارد وسایل دیگر خانه مثل مبلمان را تغییر دهید. اگر شما هم جزو کسانی هستید که معمولا دل‌تان می‌خواهد دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن خود را هر از گاهی تغییر دهید، بهتر است از طرح‌ها و بافت‌های ظریف‌تر و ساده‌تر استفاده کنید تا امکان تغییر دکوراسیون داخلی برای شما آسان شود.

اگر از طراح دکوراسیون داخلی یا طراح داخلی کمک می‌گیرید، آن‌ها نیز باید بتوانند مقدار کاغذ دیواری مورد نیاز شما را تخمین بزنند.

از یک طراح داخلی حرفه‌ای کمک بگیرید
قبل از این‌که کاغذ دیواری خود را بخرید با یک نصاب حرفه‌ای کاغذ دیواری تماس بگیرید و مطمئن شوید به چه میزان کاغذ دیواری نیاز دارید. اگر از طراح دکوراسیون داخلی یا طراح داخلی کمک می‌گیرید، آن‌ها نیز باید بتوانند مقدار کاغذ دیواری مورد نیاز شما را تخمین بزنند. هر رول باید به دقت بریده و چسبانده شود تا هیچ خط و درزی روی دیوار دیده نشود. سعی نکنید حدس بزنید. مقدار کاغذ دیواری لازم برای این‌کار به سایز اتاق، سطح دیوار، نوع کاغذ دیواری و طرحی که انتخاب کرده‌اید بستگی دارد. بنابراین برای این‌که کاغذ اضافه نخرید و یا وسط کار بی کاغذ نمانید حتما با کمک یک طراح دکوراسیون داخلی یا نصاب مقدار کاغذ دیواری مورد نیاز خود را محاسبه کنید.

قبل از خرید نمونه‌های بیشتری بگیرید
در اغلب مواقع نمی‌توان کاغذ دیواری خریداری شده را پس داد. چون کاغذ دیواری هم مانند پارچه و نخ در قواره‌های کوچک تولید می‌شود، به همین دلیل ممکن است رنگ هر رول با رول دیگر کمی تفاوت کند. بنابراین معمولا قابل استرداد نیستند. اگر حتی در انتخاب کاغذتان شک ندارید و نمونه‌های مختلفی را امتحان کرده‌اید، بد نیست قبل از خرید کمی بیشتر تأمل کنید. بعضی شرکت‌ها نمونه‌های بزرگ در اختیار مشتریان می‌گذارند. با این که شاید مجبور به خرید این نمونه‌ها شوید، مطمئن باشید ارزش امتحان کردن را دارد. نمونه‌های بزرگ را کنار هم بچسبانید تا بهتر بتوانید دیوار را با آن کاغذ دیواری تجسم کنید. اگر از این تکه نمونه‌ی کاغذ دیواری خوش‌تان نیامد، می‌توانید با قاب کردن آن یک تابلو زیبا برای خود درست کنید.
منبع : Houzz