همان‌گونه که در بخش اول این مطلب گفتیم، اگر عادت ندارید هر سال سالن زیبایی خود را تمیز کنید، باید این کار را به لیست‌ کارهایی که سالن شما را به یک سالن زیبایی موفق تبدیل می‌کنند اضافه کنید. در ادامه‌ی این مطلب، ادامه‌ی نکات، روش‌ها و نیز پیشنهادهای صاحبان سالن‌های زیبایی برای انجام امور نظافتی سالن خود را برای شما فراهم کرده‌ایم.

نظافت را از قسمت مانیکور آغاز کنید
اول همه چیز را از روی پیشخوان بردارید. خاک روی لامپ‌ها و میز کار را بگیرید. بطری‌ها را بشویید و ضدعفونی کنید. قبل از این‌که وسایل را به شکلی نامرتب سر جای قبلی‌شان قرار دهید، خوب به این‌که آن‌ها را کجا و چطور قرار دهید فکر کنید. آیا از تمام وسایلی که روی هر میز  وجود دارد استفاده می‌کنید؟ بهتر است فقط وسایل ضروری مثل روغن کوتیکول، لاک پاک کن، لوسیون و نرم کننده‌ی کوتیکول را دم دست قرار دهید. هر چیزی که استفاده‌ی زیادی ندارد یا جای دیگری می‌توان نگهداری کرد یا اصلا باید دور ریخته شود را از روی میز‌ها بردارید. خود را جای مشتری بگذارید و به میز نگاه کنید. آیا میز کار شما پر از لوازم آرایش است؟ هرچه وسایل کمتری روی میز کار شما باشد برای مشتریان جذاب‌تر است.

سپس، همه‌ی وسایل را از کشوها خارج کنید و داخل آن‌ها را تمیز کنید. تکه‌ها و خاک ناخن احتمالا به داخل کشوها نیز رسیده‌اند. اگر به آن‌ها رسیدگی نکنید به یک مشکل بهداشتی تبدیل می‌شوند. تمام ظرف‌هایی که در کشوها دارید را بشویید. بهتر است این کار را بیش از سالی یک‌بار انجام دهید. در غیر این صورت، امور نظافتی سالانه هم فرصت خوبی برای آغاز سالی نو همراه با تازگی و نظافت است. ظرف نگهداری از ماده‌ی ضد عفونی را تمیز کنید و مطمئن شوید چیزی در آن باقی نمانده یا رنگ آن کدر نشده باشد.
حالا برای کارهای نهایی آماده هستید. وسایل را با الگویی منطقی و مرتب سر جای خود قرار دهید تا دسترسی به آن‌ها برای‌تان آسان باشد. اگر مدارک خاصی در سالن زیبایی خود دارید آن‌ها را در جای مشخصی قرار دهید. وسایل شخصی خود را مرتب کنید. می‌توان از این فرصت برای به روز کردن عکس‌های قدیمی استفاده کرد. سپس جاهایی مثل سطل آشغال که ممکن است از چشم‌تان دور مانده‌ باشند را تمیز کنید.

برای نظافت سالن زیبایی زمانی را برای برای تمیز کردن کابینت حوله‌ها، وسایل پدیکور، سبد‌های پدیکور و ماشین‌های پارافین استفاده کنید.

بقیه‌ی قسمت‌های سالن زیبایی را کاملا تمیز کنید
احتمال این‌که قسمت‌هایی که دسترسی به آن‌ها مشکل است را مدت‌ها نظافت نکرده باشید وجود دارد. هنگام انجام امور نظافتی این قسمت‌ها به وسایلی که ممکن است از چشم‌تان دور مانده باشند هم توجه کنید و برنامه‌ی امور نظافتی خود را ارزیابی کنید تا مطمئن شوید چیز‌هایی مثل میز پدیکور به اندازه‌ی کافی نظافت می‌شوند.

قسمت پدیکور
میز و وسایل پدیکور باید مرتب نظافت شوند. اما می‌توانید از این فرصت برای تمیز کردن کابینت حوله‌ها، وسایل پدیکور، سبد‌های پدیکور و ماشین‌های پارافین استفاده کنید. پیشنهاد می‌شود میز را کنار بزنید و خاک یا آشغال‌هایی که پشت آن‌ها جمع شده است را تمیز کنید. به وضعیت صندلی هم توجه کنید. صندلی را بررسی کنید ببیند لک یا پارگی روی آن مشاهده می‌کنید یا نه.

تمام لوازم آرایش فروشی سالن زیبایی خود را از قفسه‌ها بیرون آورید و همه جا را ضد عفونی کنید و جاروبرقی بکشید.

قسمت فروش
تمام لوازم آرایش فروشی سالن زیبایی خود را از قفسه‌ها بیرون آورید و همه جا را ضد عفونی کنید و جاروبرقی بکشید. حواس‌تان باشد ویترین‌ها و کمد‌های شیشه‌ای که برای نمایش دادن محصولات از آن‌ها استفاده می‌کنید را برق بیاندازید. اگر شکسته‌اند باید تعویض شوند. این فرصت خوبی برای ارزیابی محصولاتی است که برای فروش گذاشته‌اید. مواردی که بیشتر فروخته می‌شوند و یا فروخته نمی‌شوند را مشخص و انبار خود را به روز کنید. یا اگر همه‌ی اجناس به خوبی به فروش می‌روند می‌توانید جای آن‌ها را کمی عوض کنید تا ظاهر ویترین‌تان نو شود.

نکته‌ی مهم
وقتی وسایل را سر جای‌شان قرار می‌دهید همه‌ی آن‌ها را در ویترین نگذارید. سالن زیبایی شما باید مثل یک بوتیک خاص به نظر بیاید. سه محصول کافی است. به این شکل ویترین شما شلوغ نمی‌شود و به نظر نمی‌آید که اجناس‌تان رو به اتمام هستند. مطمئن شوید اجناس را طوری می‌چینید که گشتن میان آن‌ها برای مشتریان آسان باشد.


ادامه دارد ...
منبع : Nailsmag