از آن‌جایی جراحی زیبایی بینی و پیرس کردن بینی این روز‌ها رواج زیادی دارند، ممکن است گاهی اوقات با یکدیگر به تناقض برسند. پیرسینگ بینی تنوع و سبک‌های زیادی دارد و هر کدام از آن‌ها می‌توانند در جراحی زیبایی بینی خطراتی ایجاد کنند. اگر شما هم بینی‌تان را پیرس کرده‌اید و قصد انجام جراحی زیبایی بینی دارید، به خواندن ادامه دهید تا از تاثیرات پیرسینگ روی جراحی زیبایی بینی آگاه شوید. 


آیا می‌توان روی بینی پیرسینگ شده جراحی انجام داد

داشتن پیرسینگ بینی اختلالی در جراحی زیبایی بینی ایجاد نمی‌کند. از آن‌جایی که پیرسینگ در غضروف بینی انجام می‌شود، سوراخ آن در جراحی زیبایی بینی تاثیری نخواهد داشت. اگر پیرسینگ بینی دارید، می‌توانید جراحی زیبایی بینی را به دو روش باز و بسته انجام دهید. در روش بسته برش داخل بینی زده می‌شود و جای زخم آن نمایان نخواهد بود. در روش باز، یک برش کوچک زیر بینی و بین دو سوراخ زده می‌شود. 

هیچ کدام از این روش‌ها روی پیرسینگ بینی تاثیری نخواهد گذاشت، فقط ممکن است پس از جراحی جای آن کمی تغییر کند. در بعضی موارد بیماران پس از جراحی دوباره بینی‌شان را پیرس می‌کنند. 


آیا باید پیریسینگ را قبل از جراحی باز کرد

در حالی که پیرسینگ در فرایند جراحی تاثیری ندارد، این به این معنی نیست که می‌تواند سر جایش بماند. در جلسات مشاوره با جراح پلاستیک، او در خصوص باز کردن پیرسینگ قبل از جراحی با شما صحبت خواهد کرد. از آن‌جایی که ممکن است پیرسینگ باز شود و وارد مجاری تنفسی شود، خطرات زیادی را در فرایند جراحی به وجود می‌آورد. هم‌چنین ممکن است الکتریسیته تولید کنند و به سوختن پوست اطرافش منجر شود. بهتر است قبل از جراحی زیبایی بینی، پیرسینگ را باز کنید و در خانه بگذارید. 


با پیش رفتن فرایند ترمیم و کم شدن ورم بعد از جراحی زیبایی بینی و با مشورت با پزشک‌ می‌توانید  از پیرسینگ استفاده کنید.

چه مدت پس از جراحی می‌توان پیرسینگ را سر جایش گذاشت

پس از جراحی، بینی باند‌پیچی می‌شود و در این شرایط قطعا به زدن پیرسینگ فکر هم نخواهید کرد. با پیش رفتن فرایند ترمیم و کم شدن ورم، اگر سوراخ بسته نشده باشد کم کم یاد پیرسینگ‌تان خواهید افتاد. بهتر است در این خصوص با جراح پلاستیک‌تان مشورت کنید چون دوران نقاهت بیماران و فرایند ترمیم برای هر فرد متفاوت است. وقتی بینی کاملا ترمیم شد و نشانه‌ای از عفونت نبود، می‌توانید با خیال راحت پیرسینگ را دوباره سر جایش بگذارید. 


چه مدت پس از جراحی پیرسینگ کردن خطری ندارد

پس از جراحی زیبایی بینی، غضروف نرم می‌شود و مدتی طول می‌کشد تا در موقعیت جدیدش محکم شود. اگر در این دوران پیرسینگ کنید به غضروف آسیب می‌رسد و چنین آسیبی معمولا ترمیم نخواهد شد. وقتی غضروف نرم است توانایی نگه داشتن یک حلقه را ندارد؛ پس پیریسینگ کردن در این دوران اصلا فکر خوبی نیست. برای این‌که از رسیدن زمان مناسب برای پیرسینگ آگاه شوید، بهتر است با جراح پلاستیک خودتان مشورت کنید. در حالی که صبر کردن کمی مشکل است، بهتر است یادتان باشد این صبر برای این است که به بینی که با کلی هزینه به شکل دلخواه‌تان درآمده آسیبی وارد نشود.