چگونه یک جراح پلاستیک ماهر می‌تواند بینی را که تحت عمل زیبایی ناموفق قرار گرفته ترمیم کند؟ شاید نیاز باشد صبر کنید زخم‌های جراحی قبلی کاملا خوب شود و پروسه بهبود گراف‌ها و ایمپلنت‌ها سپری شود.

در این مطلب نگاهی می‌اندازیم به روند درمان پس از انجام جراحی زیبایی بینی ترمیمی و آمادگی برای دوره چند ماهه‌ی درمان.


بهبود و دوره‌ی درمان

اگر شغل شما تمام‌ وقت است باید مدت دوره‌ی درمان را در نظر داشته باشید. با تجربه‌ای که از جراحی زیبایی بینی اول کسب کرده‌اید و با چند‌ و چون درمان آشنایی دارید به خوبی می‌دانید که بدن شما چگونه به جراحی زیبایی بینی جواب می‌دهد.

از آن‌جایی که هر جراحی زیبایی بینی با جراحی دیگر متفاوت است صبور باشید و برای این دوره چند روز و یا یک هفته بیشتر وقت در نظر بگیرید.

به احتمال زیاد جراح پلاستیک مجبور خواهد شد بافت اسکار بینی را که مربوط به جراحی زیبایی بینی اول است برداشته و یا آن را اصلاح کند.

این کار می‌تواند تاثیر زیادی روی ترومای بینی گذاشته و بنابراین روی دوره‌ی درمان نیز اثرگذار باشد. عوامل دیگری که در دوره‌ی درمان موثرند؛ شامل میزان گراف استفاده شده در جراحی زیبایی بینی و مقدار کاری که لازم است روی بینی صورت گیرد می‌شود. درمان کامل ممکن است تا 12 ماه طول بکشد.

مراقبت‌های پس از جراحی زیبایی بینی ترمیمی باید با دقت و حساسیت بیشتری صورت گیرد. لازم است تا مدتی کارهایی از قبیل امور خانه را انجام ندهید و به بدن خود استراحت بدهید تا وقت برای درمان داشته باشد و بینی شما صدمه نبیند.

از آن‌جایی که روی بینی شما بیش از یک بار عمل جراحی زیبایی بینی انجام گرفته، ساختار داخلی آن مانند پیش از این جراحی پلاستیک هنوز قوی نیست. به دستورالعمل‌های پس از جراحی زیبایی بینی مو به مو عمل کنید که استفاده از اسپلینت‌های داخلی و خارجی، از آن جمله است. برای هر کاری که از شما خواسته می‌شود دلیلی وجود دارد؛ پس بدون هیچ چون و چرایی به آن‌ها عمل کنید.


منبع : Rhinoplastyny