خودروهای برقی نمی‌توانند مسافت طولانی را طی کنند و وقتی در بین راه شارژ خودرو تمام شد گیر می‌افتید 

واقعیت: به گفته‌ی وزارت حمل و نقل آمریکا مردم این کشور روزانه به طور متوسط 65 کیلومتر رانندگی می‌کنند. بیشتر خودروهای برقی جدید که با باتری کار می‌کنند، می‌توانند حداقل دو برابر این مسافت را طی کنند و می‌توان آن‌ها را با یک پریز برق120 ولت معمولی یا در یکی از ایستگاه‌های عمومی با سرعت بیشتر شارژ کرد. این ایستگاه‌های شارژ در حال حاضر هم موجودهستند اما با گسترش زیرساخت‌های پلاگین، بیشتر هم خواهندشد. در حال حاضر کاری که باید صورت گیرد برنامه‌ریزی برای صاحبان خودروهای الکتریکی است تا قادر باشند در روزهایی که ترافیک سنگین است از خودروهای خود استفاده کنند. در عوض یک خودرو هیبریدی برقی با ترکیب بنزین و برق می‌تواند مسافتی برابر با 480 کیلومتر را طی کند.


خودروهای برقی فقط به درد مسافت‌های کوتاه داخل شهری می‌خورند

واقعیت: کسانی هستند که به مدت هفت سال یا بیشتر سوار خودروهای برقی شده‌اند و به طور مرتب این نوع خودرو  را برای سفرهای190 کیلومتری مورد استفاده قرار می‌دهند. 


خودروهای برقی باعث آلودگی هوا می‌شوند

واقعیت: حتی امروزه با این‌که 52 درصد برق آمریکا از سوخت‌های فسیلی تامین می‌شود،  خودروهای پلاگین باز هم در مقایسه با خودروهای بنزینی یا هیبریدی معمولی گازهای گلخانه‌ای و آلاینده‌های کمتری را وارد هوا می‌کنند. خودروهای پلاگین می‌توانند با برق حاصل از منابع تجدیدپذیر مانند خورشید و باد کار کنند. نتایج یک مطالعه در سال 2007 نشان داد با وجود این که منبع برق بیشتر از زغال سنگ است اما خودروهای برقی هیبریدی باعث کاهش گازهای گلخانه‌ای و سایر آلاینده‌ها خواهند شد. 


باید اول جایگاه‌های شارژ ساخته شوند و بعد مردم خودروی برقی بخرند.

باید اول جایگاه‌های شارژ ساخته شوند و بعد مردم خودروی برقی بخرند

واقعیت: شارژ کردن خودرو  بیشتر در خانه انجام می‌گیرد بنابراین وجود جایگاهای عمومی برای شارژ پیش‌نیاز خرید خودرو  برقی نیست. اما بودن چنین جایگا‌ه‌هایی به ویژه برای آپارتمان نشین‌ها و آن‌هایی که معمولا مسافت‌های طولانی رانندگی می‌کنند خالی از لطف نیست. حداقل هفت شرکت در حال رقابت برای قبضه کردن بازار ایستگاه‌های شارژ عمومی هستند و یک گروه بازرگانی که نمایندگی تاسیسات الکتریکی کشور را داراست، متعهد به اجرای ضربتی زیرساخت‌ها شده تا به گسترش خودروهای پلاگین کمک کند. 


اگر میلیون‌ها خودروی پلاگین در یک لحظه به شارژ  وصل شوند شبکه‌ی برق فرو می‌پاشد

واقعیت: مطالعه‌ای در سال 2007 نشان داد اگر خودروهای سواری، کامیون‌های سبک، خودروهای شاسی بلند و ون‌هایی که امروزه در خیابان‌ها در حرکتند همگی برقی بوده و ظرفیت تولید و انتقال برق می‌توانست برق مورد نیاز 73 درصد آن‌ها را تامین کند. هم‌چنین تاسیسات توزیع برق، در حال ارتقای برخی از سیستم‌های توزیع محلی برای تامین برق خودروهای پلاگین هستند. خودروهای پلاگین که حکم دستگاه‌های ذخیره‌ی انرژی بر روی چهار چرخ را دارند، می‌توانند به نفع شبکه‌ی توزیع برق باشند چون امکان استفاده از انرژی‌‌های پاک مثل خورشید و باد را امکان‌پذیرتر می‌کنند. 


مواد شیمیایی باتری‌ها برای محیط زیست مضراند و قابل بازیافت نیستند

واقعیت: بنابر گفته‌ی اداره حفاظت از محیط زیست آمریکا 99 درصد از باتری‌های خودروهای مرسوم قابل بازیافت هستند. فلزات به کار رفته در باتری‌های جدیدتر ارزشمندتر هستند و برنامه‌هایی برای بازیافت آن‌ها در حال شکل‌‌گیری است. تاسیسات توزیع برق قصد دارند این باتری‌ها را موقعی که دیگر قابل استفاده در خودرو  نیستند، جمع آوری کرده و از آن‌ها برای ذخیره‌ی انرژی استفاده کنند. 



ادامه دارد ...


منبع : Howstuffworks