کارشناسان و مشاورین مد همیشه با مسئله برنامه‌ی کاهش وزن عروس خانم قبل از مراسم عروسی روبرو بوده‌اند و  از هر 10 عروس 9 عروس ادعا می‌کنند در حال وزن کم کردن هستند. با این وجود از هر 10 نفر تنها دو نفر به هدف خود می‌رسند.

اضطراب و مشقات برنامه‌ریزی مراسم عروسی اجازه‌ی تمرکز بر روی کاهش وزن را نمی‌دهد. عوامل زیادی از قبیل اضطراب، مسائل پزشکی و حتی ورزش در افزایش وزن عروس دخیل‌اند. بله، چه باور کنید چه نکنید ورزش هم می‌تواند باعث اضافه شدن وزن شود.


هدف‌های واقع‌بینانه تعیین کنید

کارشناسان بر این باورند که اگر واقعا می‌خواهید وزن کم کنید باید واقع‌بین باشید. پیشنهاد ما این است که تمام جزئیات رژیم غذایی و یا ورزش خود را با مشاور لباس عروس چک کنید. حتی اگر قصد دارید وزن کم کنید، هرگز پیشنهاد نمی‌کنیم لباس عروس را یک شماره کوچک‌تر سفارش دهید. لباس‌های عروس خیلی تنگ‌تر از لباس‌های معمولی دوخته‌ می‌شوند. اگر سایز شما 8 است لباس عروسی با سایز 12 سفارش بدهید و نگران بزرگ بودن آن نباشید.

برای بعضی از خانم‌ها کاهش وزن کار مشکلی نیست و می‌توانند به میزان بسیار زیاد وزن کم کنند و این می‌تواند روی اندازه‌های لباس اثرگذار باشد. سارا برنارد یکی از این خانم‌هاست. او پس از کم کردن 45 کیلو گرم از وزن خود ناچار شد از خیاط بخواهد لباسش را تنگ کند.

وی می‌گوید: سال‌ها با وزن زیادی که داشتم دست وپنجه نرم می‌کردم اما همیشه آن‌قدر احساس خستگی می‌کردم که نمی‌توانستم کاری در این مورد انجام دهم. اما وقتی نامزد کردم دست به کار شدم تا ازدواجی رویایی داشته باشم، برای همین مصمم بودم وزن اضافه‌ام را کم کنم. با حمایت خانواده ودوستانم نزدیک به 50 کیلوگرم کم کردم و توانستم در مراسم عروسی لباس رویایی‌ام را به تن کنم. من سایزم را از 26 به 14 رساندم و توانستم به ازدواج و وزنی که سالها منتظرش بودم برسم.

ما فکر می ‌کنیم که در هر صورت باید در مراسم عروسی احساس راحتی و شادی داشته باشید، پس لباس عروسی را انتخاب کنید که این احساس را به شما بدهد. رژیم غذایی اصولی و ورزش منظم کلید اصلی کاهش وزن است.


منبع : Sheknows