موبایل وسیله‌ای است که همیشه همراه افراد است و از آن‌جایی که، برای شارژ کردن یا متصل کردن آن به کامپیوتر به سیم و کابل نیاز است، کابل موبایل هم همیشه باید همراه افراد باشد. به همین دلیل کابل موبایل ممکن است در اثر گره خوردن یا کشیده شدن دچار آسیب شود و تا زمانی که یک کابل جدید تهیه کنید، موبایل کارایی خود را از دست می‌دهد. از آن‌جایی که این مشکل برای خیلی‌ها پیش می‌آید، تصمیم گرفتیم نکاتی را در مورد نگهداری از سیم و کابل موبایل، در اختیارتان قرار دهیم. 

مهم‌ترین نکته این است که نحوه‌ی مناسب استفاده از کابل موبایل را بیاموزیم. اگر بدانیم چطور باید از آن استفاده کنیم، دیگر به آن آسیب نخواهیم زد. برای مثال کابل یک iPhone 5 را در نظر بگیرید:

  • هنگام وصل کردن کابل به دستگاه دیگر، دقت کنید که فیش USB را از طرف صحیح آن وارد کنید. کابل‌های موبایل دو طرف دارند. یک طرف آن برای وصل کردن به کامپیوتر است و طرف دیگر آن، به موبایل وصل می‌شود. فیش‌هایی که در دو طرف کابل وجود دارند با هم متفاوت هستند و تشخیص دادن آن‌ها کار سختی نیست. نباید فیش را با فشار وارد کامپوتر یا موبایل کنید، اگر طرف صحیح را انتخاب کنید، نیازی به فشار وارد کردن نخواهد بود. 
  • کابل نباید در معرض رطوبت و گرد و خاک باشد. فلزاتی که برای ساخت فیش‌های کابل موبایل استفاده می‌شود، در برابر رطوبت و گرد و خاک آسیب‌پذیرند. اگر فیش کابل برای مدت طولانی در معرض این عوامل باشد، سرعت انتقال داده در آن کاهش می‌یابد. 
  • از پیچیدن کابل موبایل خودداری کنید. خیلی از کاربران موبایل، کابل آن را پس از استفاده می‌پیچند و در کیف‌شان می‌گذارد. اما این کار کاملا اشتباه است. کابل موبایل از پلاستیک و فویل آلومینیوم ساخته شده و انعطاف زیادی ندارد. اگر کابل برای مدت طولانی به شکل پیچیده بماند، لایه‌ی پلاستیک و آلومینیوم داخل آن آسیب می‌بینند و کارایی کابل کاهش می‌یابد. 


منبع : Wikihow