فرقی نمی‌کند محدودیت بودجه داشته یا در کل مخالف هزینه کردن پول زیاد برای لباس عروس باشید، روش‌های زیادی وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید یک لباس عروس ارزان و منحصر به فرد پیدا کنید. با توجه به وجود فروشگاه‌‌های اینترنتی لباس عروس، رواج پوشیدن لباس‌های غیرسنتی در مراسم عروسی و حراج‌ها، می‌توانید در هزینه‌های خرید لباس عروس صرفه‌جویی کنید و زندگی جدید‌تان را، با پشتوانه‌ی مالی بهتر آغاز کنید. 


لباس عروس دست دوم

عروس‌ها فقط لباس‌شان را یک بار می‌پوشند، یعنی این همه پول را خرج لباسی می‌کنند که در نهایت 6 تا 8 ساعت به تن دارند. خریدن لباس عروس دست دوم یعنی می‌توانید یک لباس عروس بدون نقص را با نصف قیمت بخرید. می‌توانید در فروشگاه‌های اینترنتی و لباس دست دوم فروشی به‌دنبال لباس عروس باشید. هنگام خرید، لباس عروسی انتخاب کنید که به‌ روش مناسب شسته شده باشد. لباس عروس پس از شستشو باید در جعبه‌اش نگهداری شود و آویزان کردن آن، شکلش را به هم می‌زند. به احتمال زیاد پس از خرید لباس عروس دست دوم، مجبور می‌شوید در آن تغییراتی ایجاد کنید که هزینه‌ی زیادی نخواهد داشت. البته تغییر دادن لباس عروس دستمزد بیشتری نسبت به لباس‌های معمولی دارد. 


خرید لباس عروس‌های نمونه

در بعضی بوتیک‌های لباس عروس، از هر مدل یک نمونه وجود دارد که عروس‌ها برای امتحان کردن لباس، آن را می‌پوشند. اما از آن‌جایی مدل‌های لباس عروس با تغییر فصل تغییر می‌کند، بوتیک‌ها باید لباس‌های نمونه را نیز عوض کنند و آن‌ها را به قیمت‌های پایین می‌فروشند. بهتر است از بوتیک‌های لباس عروس در این مورد سوال کنید و ببینید چه زمانی لباس‌های نمونه‌ی‌شان را حراج می‌کنند. هنگام خرید این نوع لباس عروس، باید بدانید هزینه‌ی شستشوی آن با خودتان است. هم‌چنین لباس‌های نمونه ممکن است در اثر استفاده‌ی زیاد آسیب دیده باشند، پس قبل از خریدن باید آن‌ها را خوب بررسی کنید. 


یکی از راهکارهای مناسب و ارزان در پیدا کردن لباس عروس مناسب کرایه کردن لباس عروس است.

لباس عروس کرایه کنید

دوست ندارید پول زیاد خرج لباسی کنید که فقط چند ساعت به تن خواهید داشت؟ می‌توانید لباس عروس کرایه کنید. اگر فروشگاهی در نزدیکی محل زندگی‌تان وجود دارد که لباس عروس کرایه می‌دهد، به آن‌جا سری بزنید و لباس‌هایش را بررسی کنید. اگر نه، می‌توانید در اینترنت به‌دنبال خدمات کرایه‌ی لباس عروس بگردید. بهترین قسمت کرایه کردن لباس عروس این است که نیازی نیست نگران شستشو و نگهداری از لباسی گران‌قیمت باشید. البته از آن‌جایی که تنوع اندازه‌های لباس عروس‌های کرایه‌ای محدود است، ممکن است در پیدا کردن لباس عروس دلخواه‌تان دچار مشکل شوید. 


سنت‌شکنی کنید

یکی از دلایل بالا بودن قیمت لباس عروس این است که تولیدکنندگان می‌دانند، عروس‌ها پول زیادی برای خرید لباس‌شان پرداخت خواهند کرد. اما اگر تمایل داشته باشید کمی سنت‌شکنی کنید، می‌توانید لباسی انتخاب کنید که به‌عنوان لباس عروس دوخته نشده باشد، اما بتوان آن را در مراسم عروسی پوشید. لباسی انتخاب کنید که تا روی زانو باشد؛ از آن‌جایی که پارچه‌ی کمتری برای دوخت این لباس‌ها به کار می‌رود، قیمت کمتری هم دارند. 


لباس عروس را بدوزید

دوختن لباس عروس به اندازه‌ای که به‌نظر می‌آید پر هزینه نیست. از آن‌جایی که بین خیاط و شما رابطی وجود ندارد، فقط هزینه‌ی پارچه و دستمزد خیاط را پرداخت خواهید کرد. از دوستان و آشنایان پرس و جو، و خیاطی را پیدا کنید که لباس عروس بدوزد. پس از این‌که خیاط را پیدا کردید، از او بخواهید تصاویر لباس‌ عروس‌هایی که تا به حال دوخته است را به شما نشان دهد. به این ترتیب نمونه کار او را می‌بینید و میزان تجربه‌اش را ارزیابی می‌کند. 



ادامه دارد ...


منبع : Moneycrashers