شاید وضعیت سیم و کابل در خودرو به اندازه‌ی زیر میز کامپیوتر وخیم نباشد، اما اخیرا تعداد سیم و کابلی که در خودرو استفاده می‌شود، از کنترل خارج شده است. معمولا داخل خودرو دو نوع کابل همیشه وجود دارند، یک کابل AUX که سیستم صوتی را به گوشی موبایل متصل می‌کند و کابل شارژر موبایل. با این‌حال این کابل‌ها با هم اختلال پیدا کرده و گره می‌خورند و گاهی اوقات، باز کردن آن‌ها مخصوصا هنگام رانندگی می‌تواند مشکل‌ساز و حتی حادثه آفرین باشد. شاید روزی بتوانیم خودرویی خریدای کنیم که تمام سیستم‌هایش بدون سیم کار کنند، اما فعلا خودمان باید برای این مشکل راه حلی پیدا کنیم. 


استفاده از پایه‌ نگهدارنده

مهم‌ترین نکته این است که جایی ثابت برای موبایل تعبیه کنیم. با استفاده از پایه‌ی نگهدارنده‌ی موبایل، می‌توانید آن را به قسمت‌هایی از خودرو، مثل کنار جای لیوان بین دو صندلی جلو نصب کنید. البته جایی که پایه‌ی نگهدارنده را نصب می‌کنید، تا حد زیادی به نوع خودرو بستگی دارد، اما در صورت امکان سعی کنید آن را در نقطه‌ی ذکر شده نصب کنید. به این شکل دسترسی به موبایل ساده خواهد بود و کابل‌ها، همه جای خودرو پخش نمی‌شوند. 


از چسب کاغذی می‌توانید هماهنگ با طراحی داخلی خودروی‌تان برای منظم سازی سیم و کابل استفاده کنید.

استفاده از چسب کاغذی

چسب کاغذی در صنعت سینما کاربردهای زیادی دارد که یکی از آن‌ها، چسباندن سیم و کابل به زمین است تا حرکت نداشته باشند و زیر پای افراد گیر نکنند. از این نوع چسب که رنگ‌های متنوعی هم دارد می‌توانید هماهنگ با طراحی داخلی خودروی‌تان برای منظم سازی سیم و کابل استفاده کنید. این چسب کاغذی طوری ساخته شده که علاوه بر داشتن استحکام و دوام بالا، به راحتی کنده شود؛ پس آسیبی به خودرو یا سیم و کابل وارد نمی‌کند. 

اگر چند سیم و کابل دارید، بهتر است آن‌ها را دسته و به یک کابل بزرگ تبدیل کنید. فقط باید دقت داشته باشید که سیم‌ها و کابل‌ها هم مسیر باشند و فضای خالی کافی، در ابتدا و انتهای آن‌ها در نظر بگیرید تا انعطاف‌پذیری لازم را داشته باشند. سپس با استفاده از چسب کاغذی، سیم‌ها و کابل‌ها را به هم بچسبانید. این کار چند مزیت دارد؛ اول، کنترل کردن یک کابل بسیار ساده‌تر است. دوم، از آن‌جایی که دور کابل چسب کاغذی پیچیده شده، وزن بیشتری دارد و به سادگی گره نمی‌خورد. 


به روز رسانی سیستم صوتی

اگر دو راه قبلی مشکل‌تان را حل نمی‌کنند، می‌توانید سیستم صوتی تهیه کنید که مجهز به سیستم بلوتوث باشد و به این شکل، یکی از کابل‌هایی که در خودرو استفاده می‌کنید کم خواهد شد. حالا فقط کابل شارژ موبایل است که باید کنترلش کنید و کنترل کردن یک کابل کار سختی نیست. 


منبع : Lifehacker