آشنایی با رفتار مناسب در سالن زیبایی به شما کمک می کند تجربه ی بهتری از رفتن به آرایشگاه داشته باشید. موهای شما نقش تاج افتخار شما را بازی می کنند و یک اصلاح یا مدل موی جدید می تواند تأثیر زیادی در ظاهر شما داشته باشد. بهتر است قبول کنیم که سالن زیبایی خوب و خدمات با کیفیت ارزان پیدا نمی شود. با این حال نحوه ی رفتار شما نیز بر کیفیت کاری که متخصص زیبایی برای شما انجام می دهد تأثیرگذار است. با رفتار مناسب در سالن زیبایی، به مشتری مورد علاقه ی آرایشگرتان تبدیل شوید.

قبل از استفاده از تلفن همراه کمی فکر کنید
بلند صحبت کردن در سالن زیبایی، آن هم در حالی که آرایشگر مثلا در حال شامپو کردن سر شماست، اصلا مناسب نیست. با این کار ممکن است به موبایل خود صدمه بزنید و اگر آرایشگر بخواهد سر شما را تکان دهد کار را برای او بسیار مشکل کرده‌اید. با اینکه بیشتر سالن ‌های زیبایی قانونی مبنی بر منع استفاده از تلفن همراه ندارند بهتر است به فکر مشتریان دیگر باشید. بلند با تلفن صحبت نکنید و وقتی آرایشگر با شما صحبت می کند موبایل خود را جواب ندهید. اگر تلفن ضروری دارید این را با آرایشگر خود در میان بگذارید تا با کارش تداخل نداشته باشد. وقتی برای مثال منتظرید سرتان رنگ بگیرد، می توانید پیامک بدهید و یا در فیسبوک پست بزارید.

وقتی می خواهید به آرایشگر خود بگویید چه می خواهید، از حساسیت نشان دادن ترسی نداشته باشید.

درخواست خود را شفاف مطرح کنید
وقتی می خواهید به آرایشگر خود بگویید چه می خواهید، از حساسیت نشان دادن ترسی نداشته باشید. شما برای همین خدمات پول می دهید و حق دارید به چیزی که می خواهید برسید. آن‌ها در مورد واقع‌گرایانه بودن درخواست تان با شما صحبت می کنند و خود را با خواسته ی شما وفق می دهند. پس از اینکه درخواست خود را برای آرایشگر توضیح دادید، به کار او اعتماد کنید و مدام از او در مورد اینکه چه کار دارد می کند سؤال نپرسید.

نگران گرسنگی نباشید
بهتر است وقتی به سالن زیبایی می روید تازه غذا نخورده باشید و بوی غذا ندهید. این روزها در اکثر سالن های زیبایی هنگام کار روی موهای شما، یک نوشیدنی برای تان می آورند، پس اگر چیزی با خود نبرده‌اید نگران نباشید.

خواسته ی خود را با عکس نشان دهید
اگر فکر می کنید نمی توانید چیزی که می خواهید را به درستی برای آرایشگر خود توضیح دهید، چند عکس همراه خود داشته باشید. رنگ و شکل ممکن است به چشم افراد مختلف متفاوت باشد اما عکس می تواند تصویر دقیقی از چیزی که می خواهید را به آرایشگر نشان دهد.

انعام دادن به دستیار آرایشگر را فراموش نکنید
بهتر است همیشه مقداری پول نقد همراه خود داشته باشید و به کسانی که روی موهای تان کار می کنند کمی انعام بدهید. بیشتر سالن‌ها فقط به شکل نقدی انعام را قبول می کنند پس یادتان باشد پول نقد داشته باشید.

اگر روزی که به سالن می روید آرایشگر همیشگی شما حضور ندارد می توانید به آرایشگر‌ های دیگر اعتماد کنید.

به آرایشگر های دیگر اعتماد کنید
اگر روزی که به سالن می روید آرایشگر همیشگی شما حضور ندارد می توانید به آرایشگر‌ های دیگر اعتماد کنید. ممکن است احساس گناه داشته باشید یا اینکه فکر کنید دارید به آرایشگر خود خیانت می کنید، اما او هم موقعیت شما را درک خواهد کرد. اگر خیلی نگران هستید می توانید از آرایشگر خود بپرسید در صورت عدم حضور او به کدام آرایشگر مراجعه کنید. به طور کلی بهتر است قبل از مراجعه وقت بگیرید تا مطمئن شوید آرایشگر مورد نظرتان در سالن زیبایی حضور دارد.

برای مراجعه ی بعدی وقت بگیرید
از آرایشگر خود بپرسید برای حفظ حالت مدل موی خود هر چند وقت یک بار باید به سالن زیبایی مراجعه کنید. این زمان برای هرکس متفاوت است. مشتریانی که موی خود را رنگ کرده‌اند ممکن است مجبور شوند هر دو یا سه هفته یکبار به آرایشگاه مراجعه کنند. بعضی‌ ها هر شش هفته یکبار باید موهای خود را کوتاه کنند و بعضی‌ها می توانند تا 2 ماه هم صبر کنند. در بیشتر سالن‌های زیبایی از شما می خواهند جلسه ی بعدی خود را رزرو کنید تا مجبور نشوند شما را در برنامه‌شان جا کنند.
اگر معمولا به یک سالن زیبایی می روید، پس از مدتی متوجه می شوید رفتار مناسب در آن سالن چگونه است و با آن‌جا هماهنگ می شوید. تجربه نشان داده است داشتن یک آرایشگر همیشگی بهتر از آن است که هر بار یک آرایشگاه و آرایشگر تازه برای خود انتخاب کنید.
منبع : Allwomenstalk