اگر به تازگی به شهر یا محله ی جدیدی نقل مکان کرده‌اید یا به دنبال تغییر هستید، احتمالا به این فکر می کنید که چطور یک سالن زیبایی جدید برای خود انتخاب کنید. در این صورت، این 10 نکته می توانند در پیدا کردن بهترین سالن زیبایی اطراف تان به شما کمک کنند.

از دیگران سوال کنید
وقتی می خواهید یک سالن زیبایی جدید برای خود انتخاب کنید، دوستان محل کار و تحصیل شما می توانند اطلاعات زیادی به شما بدهند. از آن‌ها بپرسید کجا موهای شان را اصلاح و رنگ می کنند و با کدام آرایشگر کار می کنند. تا زمانی که نخواهید خود را شبیه آن‌ها کنید احتمالا از معرفی کردن  آرایشگر خود به شما خوشحال خواهند شد.

روی اینترنت جستجو کنید
این روزها بیشتر سالن‌ های زیبایی یک وب سایت یا صفحه ی فیس بوک و اینستاگرام دارند. وقتی می خواهید سالن زیبایی جدیدی برای خود انتخاب کنید می توانید از اینترنت برای کسب اطلاعات استفاده کنید. صفحات شبکه های اجتماعی برای این کار مفید تر خواهند بود چون مشتریان راضی و ناراضی نظرات، عکس ها و داستان ‌های خود را روی آنها با دیگران به اشتراک می گذارند.

قبل از اینکه سالن زیبایی تازه تان را انتخاب کنید، سری به آنجا بزنید و شخصا محیطش را ببینید.

از سالن زیبایی مورد نظر دیدن کنید
قبل از اینکه سالن زیبایی تازه تان را انتخاب کنید، سری به آنجا بزنید و شخصا محیطش را ببینید. به تمیز بودن وسایل، شلوغ بودن سالن و نوع مشتریان توجه کنید. اگر سالن به روز، تمیز و شلوغ باشد و مشتریان هم سن و سال خودتان را هم داشته باشد می توانید آن سالن زیبایی را انتخاب کنید.

با آرایشگر مورد نظر ملاقات کنید
هیچ کس موهایش را به دست خانمی با لباسی زشت و پاره با ظاهری نامرتب نمی سپارد. حقیقت این است که اگر به سالن‌ های مختلف سر بزنید، حتما با چنین آرایشگرهایی مواجه خواهید شد. قبل از اینکه سالن زیبایی مورد نظر خود را انتخاب کنید به آنجا سری بزنید، با  آرایشگر آنجا ملاقات و ظاهر او را بررسی کنید؛ و اگر ظاهر مناسبی نداشت بهتر است به او اعتماد نکنید.

قیمت‌ها را بررسی کنید
فرض کنیم بهترین سالن زیبایی را هم پیدا کنید؛ اگر نتوانید از پس مخارج خدمات ساده ای مثل شستشو یا براشینگ موهای تان برآیید؛ از پس مخارجی مانند رنگ کردن و اصلاح هم بر نمی آیید. به یاد داشته باشید که قیمت سالن‌ها و آرایشگرهای مختلف به شدت متفاوت است. پس قبل از اینکه تصمیم خود را بگیرید، مطمئن شوید قیمت سالن مورد نظر با بودجه ی شما همخوانی دارد.

با مشتری‌ها صبحت کنید
فرض کنیم سالن را دیده‌اید و با آرایشگر های آن ملاقات کرده اید. بهتر است با مشتریان آنجا هم گپ کوتاهی بزنید. می توانید این کار را با خواندن نظرات مشتریان در شبکه های اجتماعی هم انجام دهید ولی برای صحبت کردن با مشتریان خجالت نکشید.

حتی الامکان سالنی در محله ی خود پیدا کنید
بهتر است پولی که خرج می کنید را با دردسر رفت و آمد به نقاط دوردست شهر همراه نکنید و همچنین بهتر است سالن ‌هایی را انتخاب کنید که متعلق به شخص هستند و نه سالن ‌های زنجیره ای. در ضمن تجربه نشان می دهد سالن‌ های کوچک کارشان را بهتر انجام می دهند.

قبل از انتخاب یک سالن زیبایی بررسی کنید چه سرویس‌هایی ارائه می دهند تا بتوانید تمام کارهای تان را همان جا انجام دهید.

ببینید چه خدماتی ارائه می دهند
قبل از انتخاب یک سالن زیبایی بررسی کنید چه سرویس‌هایی ارائه می دهند تا بتوانید تمام کارهای تان را همان جا انجام دهید.

حالا می توانید کارشان را امتحان کنید
وقتی انتخاب‌های خود را به یک یا دو سالن زیبایی محدود کردید، زمان آن رسیده که برای هایلایت یا اصلاح وقت بگیرید. به سالن زیبایی مورد نظر فرصت دهید خود را نشان دهد. بهتر است وقتی وقت می گیرید به آن‌ها بگوید می خواهید یک سالن زیبایی جدید انتخاب کنید تا تمام تلاش شان را برای جلب رضایت شما بکنند.

از ابراز نظر نترسید
اگر یک سالن زیبایی را امتحان کردید و نتوانستند رضایت شما را جلب کنند، از گفتن نظرات صادقانه ی خود در مورد چیزهایی که از آنها راضی و ناراضی بودید ترسی نداشته باشید. اگر نظرتان جلب نشد، به دنبال سالن دیگری بگردید. این روزها چیزی که زیاد پیدا می شود سالن زیبایی است؛ مجبور نیستید به سالنی نه چندان با کیفیت راضی شوید.
منبع : Allwomenstalk