از این‌که با تیغ بدن‌تان را زخم کنید خسته شده‌اید؟ از موهایی که زیرپوستی رشد می‌کنند چطور؟ خبر خوبی برای‌تان داریم؛ مجبور نیستید این همه مشکل و سختی را تحمل کنید. فناوری مدرن راه حلی به نام لیزر موهای زائد برای خانم‌ها به ارمغان آورده است که تقریبا به صورت دائمی، شما را از شر موهای زائد بدن خلاص کند. البته، هر چیزی بهایی دارد و لیزر موهای زائد هم بدون هزینه نیست. 


لیزر موهای زائد نسبت به دیگر روش‌های از بین بردن موهای زائد مثل اپیلاسیون و تیغ زدن برتری‌های زیادی دارد. اما این روش برای بعضی خانم‌ها قابل قبول است و برای بعضی خانم‌ها غیر عقلانی است. مهم‌ترین نکته در مورد لیزر موهای زائد که باعث می‌شود بعضی خانم‌ها از آن استفاده نکنند، هزینه‌ی بالای آن است. اگر بخواهید تمام بدن‌تان را لیزر کنید 5 تا 6 جلسه باید به کلینیک مراجعه و هزینه‌ای چند میلیونی پرداخت کنید. البته برای کسانی که دل و جرات کافی برای انجام این کار دارند، دستگاه‌های لیزر خانه‌ای هم وجود دارد که قیمت آن هم بسیار بالا است. از طرف دیگر، اپیلاسیون و تیغ زدن روش‌های بسیار ارزان از بین بردن موهای زائد هستند. 


آیا خلاص شدن از شر موهای زائد ارزش هزینه‌اش را دارد

یکی از نکات منفی روش‌های سنتی از بین بردن موهای زائد مثل ایپلاسیون، درد آن است. اپیلاسیون خیلی خوب موهای زائد بدن را از می‌برد، اما این‌که هر ماه باید این کار انجام شود برای بعضی خانم‌ها یک کابوس است. هیچ‌چیز دردناک‌تر از کندن هزاران موی ریز از داخل پیازهای‌شان نیست. لیزر موهای زائد به این معنی است که دیگر لازم نیست هر ماه به آرایشگاه بروید و درد اپیلاسیون را تحمل کنید. البته برای از بین بردن تمام موهای زائد بدن 5 تا 6 جلسه لیزر لازم است، اما خوشبختانه این جلسات 2 تا 3 ماه با هم فاصله دارند. 


افراد دارای پوست سفید و روشن بهترین کاندید برای لیزر موهای زائد هستند.

لیزر برای چه کسانی مناسب است

نکته‌ی دیگر که در مورد لیزر موهای زائد باید مد نظر داشته باشید، نوع پوست و مو است. از آن‌جایی که لیزر از رنگدانه‌های سیاه برای جذب انرژی و از بین بردن پیاز مو استفاده می‌کند، خانم‌هایی که پوست سفید و موهای سیاه دارند بهترین کاندیدا برای لیزر هستند. اگر پوستی تیره داشته باشید، لیزر بیشتر از موها توسط پوست‌تان جذب می‌شود و ممکن است به آن آسیب وارد کند. علاوه بر این، مو به اندازه‌ی کافی لیزر جذب نمی‌کند و مجبور می‌شوید چند جلسه بیشتر به کلینیک بروید و هزینه‌ی بیشتری پرداخت کنید. موهای خاکستری و سفید هم لیزر را جذب نمی‌کنند و در برابر این روش مقاوم هستند. اگر رنگ مو یا پوست‌تان جزو این دسته‌ها است، بهتر است پول و انرژی خود را هدر ندهید. 


فواید لیزر موهای زائد

خلاص شدن از شر تمام موهای بدن لذت خاصی دارد. در حالی که لیزر موهای زائد راه حلی دائمی نیست، فقط سه ماه یک بار باید این کار را انجام دهید. این زمان در برابر هر ماه اپیلاسیون رفتن یا هر هفته تیغ زدن واقعا به چشم نمی‌آید. 15 دقیقه بیشتر در حمام بودن کار سختی نیست، اما فکر این‌که این کار را باید چند روز یک بار انجام دهیم شدیدا آزار دهنده است. 


در نهایت، همه چیز به تصمیم شما بستگی دارد. بهتر است نکات مثبت و منفی این روش را بررسی کنید و تصمیم بگیرید. البته یادتان باشد اگر لیزر موهای زائد را انتخاب کنید، برای همیشه لذت لمس کردن پوست صاف و نرم پس از تیغ زدن را از دست می‌دهید. 


منبع : Asmoothlife