خرید مبلمان دست دوم در دنیای طراحی دکوراسیون و تولید لوازم خانگی نقش بازیافت را بازی می‌کند. برای تولید وسایل دست دوم مواد خام و انرژی مصرف نمی‌شود و بسته بندی هم نمی‌شوند. علاوه بر این موارد، وسایل دست دوم برای خود تاریخ و شخصیت دارند. در حالی که خریدن مبلمان دست دوم فواید زیادی دارد، اگر در این کار خبره نباشید ممکن است با مشکلاتی مواجه شوید. ما با چهار متخصص این کار صحبت کرده‌ایم و نکاتی را در خصوص خرید مبلمان دست دوم برای‌تان فراهم کرده‌ایم. 


اگر قصد خرید ندارید هم وارد شوید

اگر به‌نظرتان فروشگاهی ممکن است مبلمان دست دوم داشته باشید، داخل شوید و کمی اطلاعات جمع کنید. حتی اگر قصد خرید ندارید، می‌توانید لیستی از فروشگاه‌های مبلمان دست دوم تهیه و در صورت نیاز از آن استفاده کنید. اگر به چیزی برخوردید که نظرتان را جلب کرد، شاید ارزش خریدن را داشته باشد. پیدا کردن مبلمان دست دوم سالم کار ساده‌ای نیست و وقتی چنین شانسی می‌آورید، بهتر است از آن استفاده کنید.


قبل از خریدن مبلمان از نزدیک آن را ببینید

در حالی که خرید اینترنتی بسیار ساده است، پنهان کردن مشکلات مبلمان در عکس هم کار زیادی ندارد. بهتر است قبل از خرید مبلمان خودتان از نزدیک آن را ببنید و بررسی کنید. 


هنگام خرید مبمان حتما ابعاد منزل و محیط را در نظر بگیرید.

ابعاد اتاق را اندازه‌گیری کنید

به چند دلیل باید این کار را انجام دهید. معمولا مبلمان دست دوم را پس از خرید نمی‌شود پس داد، پس اگر مبلمانی بخرید که ابعادش با ابعاد خانه‌ی‌تان هم‌خوانی نداشته باشد راه برگشتی ندارید. هنگام خرید یک متر  و یک عکس از اتاقی که می‌خواهید مبلمان را در آن قرار دهید با خود ببرید. اگر به‌دنبال مبلمان خاصی هستید، عکسی از آن هم با خود ببرید تا چیزی که نیاز ندارید را خریداری نکنید. اندازه گرفتن ابعاد درها‌ و راهروها را فراموش نکنید. 


با ذهنی باز خرید کنید

وقتی به خرید مبلمان دست دوم می‌روید هیچ‌وقت نمی‌توانید از این‌که چه چیزی پیدا می‌کنید مطمئن باشید. اگر بر سر قیمت کنار نیایید، ممکن است نتوانید چیزی که می‌خواهید را پیدا کنید. بهتر است با ذهنی باز به خرید مبلمان دست دوم بروید و دنبال چیز خاصی نباشید. ممکن است چیزی که به‌دنبالش هستید و چیزی که پیدا می‌کنید تفاوت زیادی داشته باشند. اگر می‌خواهید چیزی پیدا کنید که در خانه‌ی‌تان قابل استفاده باشد، باید خلاقیت به خرج دهید. 


با خود پول نقد ببرید و سریع خرید کنید

اگر در بازار لوازم خانگی دست دوم یا یک حراج خانگی هستید، ممکن است در فاصله‌ای که برای گرفتن پول نقد به عابر بانک می‌روید، مبلمانی که قصد خریدش را داشتید فروش برود. خریداران زیادی به‌دنبال مبلمان دست دوم و عتیقه هستند که هر روز به این فروشگاه‌ها و حراج‌های خانگی سر می‌زنند و موارد مناسب را سریع خریداری می‌کنند. شما هم اگر می‌خواهید چیزی که به‌دنبالش هستید را پیدا کنید، باید سریع وارد عمل شوید. 


جست‌و‌جو در اینترنت و رفتن به فروشگاه‌های لوازم خانگی راهکارهایی برای بدست آوردن قیمت مبلمان است.

در مورد قیمت مبلمان اطلاعات کسب کنید

از این‌که از قیمت مبلمان دست دوم اطلاعی ندارید نگران نباشید چون مثل هر بازار دیگری، پس از مدتی با بازار لوازم خانگی دست دوم هم آشنا می‌شوید. می‌توانید با جست و جو در اینترنت تا حدی از قیمت مبلمان دست دوم آگاه شوید؛ اما بهترین روش سر زدن به فروشگاه‌های لوازم خانگی دست دوم و صبحت کردن با فروشنده‌ها است. قبل از این‌که بخواهید چیزی بخرید پولی که می‌خواهید بپردازید را مشخص کنید و هنگام خرید با فروشنده چانه بزنید. 


درگیر مخارج تعمیر نشوید

خیلی از خریداران فکر می‌کنند مبلمان با هزینه‌ای کم تعمیر می‌شود، اما بیشتر اوقات تعمیرات بیش از آن‌چه تصور می‌کنند هزینه دارد. به خاطر این‌که مبلمانی ارزان است آن را نخرید، گاهی اوقات هزینه‌ی تعمیرات به قدری زیاد می‌شود که آرزو می‌کنید کاش مبلمان نو خریده بودید. 


حواس‌تان به بوی بد و مشکلات دیگر باشد

اگر چوب مبلمان کرم زده باشد دیگر قابل استفاده نیست. اگر می‌توانید پارچه‌ی مبلمان را بو کنید، بعضی بوها مثل بوی دود، برای مدت طولانی باقی می‌مانند. روکش‌ها را می‌توان عوض کرد اما یادتان باشد ممکن است بو به داخل مبلمان هم نفوذ کرده باشد. هم‌چنین صدماتی که ناشی از رطوبت یا آتش باشند تقریبا تعمیرشدنی نیستند. 


منبع : Houzz