چیزهای قدیمی را بیرون بریزید و چیزهای جدید را جایگزین آن‌ها کنید. همین یک نکته ی ساده تفاوت زیادی در نظافت کمد دیواری شما ایجاد خواهد کرد.

تصمیم بگیرید با وسایل قدیمی چه کار می خواهید بکنید
قبل از این‌که نظافت کمد دیواری خود را آغاز کنید، تصمیم بگیرید می خواهید با چیزهای اضافی داخل آن چه کار کنید. مثلا اگر لباس‌ های قدیمی خود را به یک مؤسسه خیریه یا یک آدم خیر بدهید احساس خوبی خواهید داشت.

در مورد وسایل داخل کمد خود را سوال‌پیچ کنید
این سوال‌ها را از خودتان بپرسید: دوستش دارم؟ مرا تحت تأثیر قرار می دهد؟ این چیزی است که می خواهم خودم را با آن نشان دهم؟ اگر جواب به هر سه ی این سوال ها مثبت است پس باید نگهش دارید. هنوز مطمئن نیستید؟ از خود بپرسید: کدام با ارزش تر است؟ این وسیله یا فضای خالی؟ اگر می خواهید بدانید وسیله‌ای برای تان ارزش معنوی دارد یا نه از خود بپرسید ببینید آیا آن وسیله شما را یاد شخص یا خاطره ی خاصی می اندازد یا نه.

بهترین راه برای مرتب کردن یک کمد دیواری بزرگ، قسمت بندی کردن وسایل داخل آن بر حسب نوع استفاده است.

مرتب، سازماندهی و رنگ بندی کنید
بهترین راه برای مرتب کردن یک کمد دیواری بزرگ، قسمت بندی کردن وسایل داخل آن بر حسب نوع استفاده است. برای مثال، وقتی می خواهید لباس بپوشید اول به مناسبت آن فکر می کنید یا نوع لباس یا به فصل؟ با توجه به روش انتخاب خود لباس‌های تان را دسته بندی و برای هر دسته یک قسمت درست کنید. در هر قسمت لباس‌ها را با توجه به رنگ شان دسته بندی کنید. به این شکل کمد دیواری شما زیبا تر شده و مرتب کردن لباس‌ها برای تان ساده‌تر می شود.

به یک شکل بودن چوب لباسی‌ها توجه کنید
شما باید به بهترین شکل با لباس های تان برخورد کنید؛ چه وقتی که آنها را به تن دارید و چه وقتی که آنها را جایی قرار می دهید. از چوب‌لباسی های چوبی، یک شکل و با کیفیت استفاده کنید.

آرام باشید و به مرتب کردن ادامه دهید
وقتی سه چهارم کمد دیواری خود را مرتب کرده اید ممکن است از چیزهایی که پیدا کرده اید و یا فضای خالی که ایجاد کرده‌اید گیج شوید. به خود بگویید شما خودتان هستید و نه چیزهایی که دارید. از هراسان شدن دوری کنید و با این تفکر به آرامش برسید.

اگر کفش‌های تان را یکی درمیان در خلاف جهت یکدیگر در کمد قرار دهید فضای بیشتری در کمد دیواری تان خواهید داشت.

کفش‌های تان را یکی در میان قرار دهید
اگر کفش‌های‌تان را یکی درمیان در خلاف جهت یکدیگر در کمد قرار دهید فضای بیشتری در کمد دیواری تان خواهید داشت. این یعنی سر یک لنگه کفش را به سمت دیوار و لنگه‌ی دیگر را به سمت در کمد قرار دهید.

راه حلی برای فضاهای کوچک
اگر خانه ای قدیمی با کمدی باریک دارید که برای قرار دادن چوب لباسی و آویز به اندازه کافی عمق ندارد سه راه حل دارید. اول، می توانید به دیوار کمد دیواری آویز نصب کنید و روی آن‌ها لباس آویزان کنید. دوم، می توانید از بالا به پایین قفسه بزنید و از کمد دیواری برای نگاه داشتن لباس‌های تاشدنی، کیف و کفش استفاده کنید و حتی می توانید خلاقیت بیشتری در مورد قفسه ها به خرج دهید و مجله‌های خود را در آن‌ها نگهداری کنید. در نهایت اگر امکانش وجود دارد، میله ی نگهداری از لباس ها را به جای طول کمد در عمق آن بزنید و فضایی برای آویزان کردن لباس‌ها ایجاد کنید.

فضای کمد دیواری خود را زیبا کنید
اضافه کردن یک آینه، یک اثر هنری، رنگ‌های شاد و یا کاغذ دیواری راه‌های فوق‌العاده‌ای برای زیبا کردن کمد دیواری هستند. از قرار دادن گل خشک، کتاب و حیوانات خشک شده داخل کمد خودداری کنید، زیرا به خود خاک جذب می کنند و حس تازگی را از کمد دیواری تان می گیرند.
منبع : Housebeautiful