درست است دکوراسیون اتاق خواب باید زیبا باشد، اما این‌که بتوانید در آن راحت بخوابید از همه چیز مهم‌تر است. ما با طراحان دکوراسیون داخلی صحبت کرده‌ایم و از آن‌ها پرسیده‌ایم چطور می‌شود اتاق خوابی طراحی کرد که خوابیدن در آن راحت‌تر باشد. با مجله‌ ایرانگان همراه باشید تا با نکاتی آشنا شوید که با استفاده از آن‌ها می‌توانید اتاقی خواب‌آور داشته باشید.


میز پاتختی را شلوغ نکنید

میز پاتختی را خلوت نگه دارید؛ وسایلی که روی میز پاتختی نگه می‌دارید شما را یاد کارهایی که باید انجام دهید می‌اندازند و آرامش‌تان را به هم می‌زنند. میز پاتختی جایی است که قبل از خواب و بعد از بیدار شدن آن را می‌بینید. 


دیوار پشت تخت را تشک کنید

اگر می‌خواهید اتاقی ساکت داشته باشید، تشک کردن دیوار پشت تخت خواب، کمک زیادی می‌کند. به این شکلی وقتی روی تخت خواب نشسته‌اید دیواری نرم پشت‌تان دارید که می‌توانید به آن تکیه دهید. 


رختخواب مناسب انتخاب کنید

بهترین شرایط برای خوابیدن جایی نرم و خنک است، به همین دلیل انتخاب درست رختخواب در راحت خوابیدن شما تاثیر زیادی دارد. سعی کنید رختخواب نخی و طبیعی استفاده کنید.


دکوراسیون اتاق خواب را ساده طراحی کنید تا برای جمع و جور کردن آن دچار مشکل نشوید.

دکوراسیونی ساده طراحی کنید

سعی کنید دکوراسیون اتاق را ساده طراحی کنید تا برای جمع و جور کردن آن دچار مشکل نشوید. هم‌چنین رختخواب هم باید ساده باشد که برای جمع کردن آن وقت زیادی صرف نکنید؛ جمع کردن تخت خواب یکی از مراسم صبحگاهی است و هیچ‌چیز بهتر از این نیست که شب در تختی مرتب بخوابید. 


آثار هنری را با دقت انتخاب کنید

بیشتر مردم فقط به رنگ دیوارهای اتاق فکر می‌کنند، اما آثار هنری که در اتاق استفاده می‌کنید هم اهمیت زیادی دارند. سعی کنید از نقاشی‌هایی شلوغ که ذهن را درگیر می‌کنند استفاده نکنید. 


جایی برای نشستن در نظر بگیرید

اگر از وقت گذارندن در اتاق‌تان لذت می‌برید، برای این کار جایی در نظر بگیرید. اگر در اتاق مبلمان بگذارید کارهایی مثل کتاب خواندن و تلویزیون تماشا کردن را به‌جای تخت خواب روی آن انجام می‌دهید و این باعث می‌شود مغزتان تخت خواب را فقط با خوابیدن مرتبط کند. 


پرده‌های مناسب انتخاب کنید

بیشتر مردم با خوابیدن در فضای روشن مشکل دارند و به همین دلیل، پرده اتاق باید ضخیم یا دولایه باشد که از وارد شدن نور به اتاق جلوگیری کند. در پرده‌های دولایه یک لایه پارچه پشت پرده قرار می‌گیرد تا از ورود نور جلوگیری شود. 


میز پاتختی را قبل از خواب مرتب کنید

وسایل الکترونیکی را به‌جای روی میز، داخل کشوی آن قرار دهید. یک لیوان آب هم روی میز پاتختی بگذارید؛ فکر این‌که مجبور نیستید برای نوشیدن آب  به آشپزخانه بروید باعث می‌شود راحت‌تر بخوابید. 


اگر به صدا حساس هستید در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب از  پنجره‌های دوجداره استفاده کنید.

از پنجره‌های دو جداره استفاده کنید

اگر خیلی به صدا حساس هستید حتما پنجره‌های اتاق خواب را دو جداره کنید. 


از دیمر استفاده کنید

میز پاتختی باید یک چراغ مطالعه داشته باشد، اما بهتر است از نوع دیواری آن استفاده کنید تا فضای بیشتری روی میز داشته باشید. هم‌چنین می‌توانید با استفاده از دیمر نور چراغ را تنظیم و مغز را برای خواب آماده کنید. 


وسایل الکترونیکی را برای خواب آماده کنید

اگر از زنگ ساعت موبایل برای بیدار شدن استفاده می‌کنید، نور صفحه‌ی آن را کم کنید. هم‌چنین اگر در اتاق تلویزیون دارید، چراغ های کوچک آن که شب‌ها روشن هستند را با چسب سیاه بپوشانید؛ شاید خودتان متوجه نشوید اما ممکن است این چراغ‌ها در خواب‌تان اختلال ایجاد کنند. 


جای تخت را درست انتخاب کنید

تخت خواب را جایی قرار دهید که با دکوراسیون اتاق هماهنگی داشته باشد و وقتی وارد آن می‌شوید احساس خوبی داشته باشید. اگر تخت خواب را در جایی نامناسب مثل کنار دیوار قرار دهید، رفتن روی آن و خارج شدن از آن مشکل می‌شود. 


منبع : Elledecor