در دوران مدرن امروزی همه چیز  به انتقال داده‌ها و انرژی با طور دقیق و مطمئن وابسته است. در واقع، عناصری که این انتقال مطمئن را برای ما فراهم می‌کنند از لحاظ تکنولوژی بسیار پیچیده نیستند اما این نقل و انتقالات به تکنیک‌های بسیار پیچیده‌ای نیاز دارند که با استفاده از آن‌ها بتوان مطمئن‌ترین انواع سیم و کابل را برای صنایع و دستگاه‌های مختلف تهیه کرد.
صنعت تولید سیم و کابل سفارشی برای ارائه‌ی این توانمندی‌های پیچیده به عموم مردم، توسعه یافته است؛ ما در ادامه‌ی متن به هفت صنعتی که معمولا توسط شرکت‌های تولید کننده سیم و کابل سفارشی حمایت می شوند اشاره خواهیم کرد.

کنترل‌های صنعتی

به تمام ماشین آلاتی که در خط تولید خودکار یک صنعت کار می‌کنند فکر کنید. سیم و کابل سفارشی که این صنایع به آن‌ها نیاز دارند بسیار گسترده هستند. برای استفاده از کنترل‌های صنعتی، کسب و کارهای صنعتی به رساناهای پرقدرت و سیگنال با انواع کابل‌های مشابه نیاز خواهند داشت.

صنایع پزشکی

بیمارستان‌ها و مراکز سلامت نیازهای خاصی در سیم کشی و سیم و کابل سفارشی که مورد استفاده قرار می‌دهند دارند که شرایط و ویژگی‌های خاص و منحصر به‌فردی باید داشته باشند. به دمای بالا و مقدار رطوبت زیاد برای استریلیزه کردن ابزارهای پزشکی فکر کنید که در واقع دو عنصر اصلی متلاشی کردن و تخریب سیم‌های رسانای سیگنال و جریان الکتریسیته هستند؛ از این رو صنعت پزشکی به سیم‌ها و کابل‌هایی نیاز دارد که بتواند چنین شرایط سختی را تحمل کند و در این شرایط دچار فرسودگی و از کار افتادن نشود.

کابل‌ سفارشی و مخصوصی که برای نقل و انتقال دقیق و سریع اطلاعات دیجیتالی تولید شده‌؛ مهم‌ترین عامل برای عملکرد مناسب این ابزارهای ارتباطی می‌باشد.


صنعت مخابرات

هر گاه از تلفن‌های هوشمند، لپ تاپ، کامپیوتر و یا تبلت خود استفاده می‌کنید به اینترنت همراه یا شبکه‌های بی‌سیم یا کابل‌های فیبر نوری یا اترنت نیاز خواهید داشت. کابل‌ سفارشی و مخصوصی که برای نقل و انتقال دقیق و سریع اطلاعات دیجیتالی تولید می‌شود؛ مهم‌ترین عامل برای عملکرد مناسب این ابزارهای ارتباطی می‌باشد.

صنایع نظامی

هر بخش از صنایع نظامی به دلایل مختلف نیاز به سیم و کابل دارد؛ مثلا برای امنیت دادن به نقل و انتقال اطلاعات نظامی به صورت محرمانه بین واحدهای نظامی .

صنایع رفاهی عمومی

صنایع رفاهی هم به سیم و کابل سفارشی و خاصی برای انتقال قدرت به منازل و اطمینان از زمان بندی دقیق چراغ‌های خیابانی و دیگر وسایل مربوط به بخش رفاه عمومی نیاز دارند.

هنگامی که به سیم کشی یک هواپیما می‌رسیم فرآیند بسیار پیچیده خواهد شد و این موضوع به اندازه هواپیما بستگی نخواهد داشت.


صنایع هوایی

هنگامی که به سیم کشی یک هواپیما می‌رسیم فرآیند بسیار پیچیده خواهد شد و این موضوع به اندازه هواپیما بستگی نخواهد داشت. کابل‌ کشی هواپیما دقیقا تمام پیکر داخلی آن را در بر می‌گیرد؛ از این‌رو تجهیزات بسیار دقیق و کارآمدی برای نصب قطعات هواپیما و حفظ عملکرد مناسب آن‌ها نیاز است.

صنایع خودروسازی

در یک آمبولانس یا ماشین پلیس، سیم کشی موجود در داشبورد برای برقرار کردن ارتباط اطلاعاتی و مخابراتی بین قطعات ریز و درشت خودرو الزامی خواهد بود.
صنایع زیادی وجود دارند که به تولیدات شرکت‌های سازنده‌ی کابل‌های خاص و سفارشی نیاز مبرم دارند. اگر چه در این مقاله تنها مواردی از این صنایع را بررسی کردیم که معمولا توسط شرکت‌های تولید کننده سیم و کابل مخصوص حمایت می‌شوند؛ اما باید اذعان داشت که تعداد این صنایع بسیار بیشتر از این‌هاست.