زمانی که وارد دانشکده‌ی پزشکی می‌شوید و رشته‌ی جراحی پلاستیک را انتخاب می‌کنید، آموزش‌های دشوار و طاقت فرسایی را باید ببینید. به طور کلی افرادی که به‌عنوان جراح پلاستیک فعالیت می‌کنند باید مدرک دکتری در پزشکی عمومی دریافت کنند و سپس دوره تخصصی جراحی عمومی بین 5-4 سال بگذرانند. این دوره شامل سه سال آموزش‌های گوناگون در زمینه جراحی پلاستیک می‌باشد. به دلیل پیچیدگی‌های اعمال جراحی پلاستیک تنها کسانی که به این رشته علاقه دارند و مصمم هستند می‌توانند در این رشته موفق شوند.

شانس انجام جراحی پلاستیک برای ستاره‌های سینما کم است

در حقیقت بیش‌تر بیماران شما افراد عادی خواهند بود. جراح پلاستیک بودن بدان معنا نیست که همه بیماران از ستاره‌های سینما هستند.

جراحی پلاستیک با چالش‌های بسیاری همراه است

یک جراح پلاستیک در حین جراحی با چالش‌های غیر منتظره‌ای مواجه می‌شود. در صورت  بروز هرگونه مشکل و عارضه‌ای برای بیماران جراح پلاستیک مسئول است. هم‌چنین یک جراح پلاستیک حقوق ثابتی ندارد و ممکن است بعضی ماه‌ها مجبور باشد حقوق مستخدمین خود را شخصا بپردازد.

جراحان پلاستیک زندگی معمولی ندارند

به دلیل فشار کاری بالای جراحان پلاستیک، آن‌ها بیش‌تر وقت خود را در بیمارستان و در حال انجام جراحی می‌گذرانند. اکثر جراحان پلاستیک برای کودکان خود پرستار استخدام می‌کنند.

جراح پلاستیک حداقل دوبار قبل از انجام جراحی پلاستیک باید با بیمار صحبت کند.

زمان جراحی فقط بخشی از زمانی است که یک جراح پلاستیک با بیماران سپری می‌کند

بسیاری از بیماران برای انجام جراحی پلاستیک مصم هستند و اطلاعاتی زیادی از اینترنت در رابطه با جراحی مورد نظرشان کسب کرده‌اند. اما این اطلاعات محدود هستند و شما به عنوان جراح پلاستیک باید به بیماران مشاوره بدهید. شما باید به دنبال مشکلات بیمار مانند اعتیاد به مصرف مواد مخدر و یا سیگار باشید چراکه این مسئله می‌تواند نتیجه جراحی را تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین باید از شرایط جسمانی و روانی سالم بیماران اطمینان حاصل کنید. شما باید درخصوص آن‌چه که بیماران باید از جراحی انتظار داشته باشند اطلاع رسانی کنید و به نگرانی و پرسش‌های آن‌ها پاسخ دهید. قبل از جراحی حداقل دوبار باید با بیماران صحبت کرد. اکثر جراحی‌های پلاستیک در حدود سه ساعت به طول می‌انجامد. بعد از انجام جراحی پلاستیک باید بیمار را به طور مرتب ویزیت کرد.

باید قادر باشید میان خواسته بیماران و آن‌چه که برای‌شان بهتر است تعادل ایجاد کنید

قبل از انجام جراحی پلاستیک بیمار با پزشک جلسات مشاوره بسیاری دارد. جراح پلاستیک به دقت به خواسته بیمار گوش می‌دهد و در صورت انتظارات غیر واقع بینانه او را آگاه می‌کند. در مواردی حتی جراح پلاستیک بیماران را به روانشناس ارجاع می‌دهند.

لزوما همه بیماران از نتیجه جراحی راضی نیستند

تقریبا همه جراحان پلاستیک بیمارانی داشته‌اند که از نتیجه جراحی پلاستیک رضایت نداشتند. در واقع این عدم رضایت بیماران به دلیل انتظارات بالای آن‌ها از جراحی پلاستیک است. بنابراین در وهله اول تلاش کنید انتظارات آن‌ها را در سطح واقع بینانه نگه دارید.

جراح پلاستیک می‌تواند اعتماد به نفس و حس لذت بردن از زندگی را به بیماران هدیه بدهد.

بسیاری از مردم فکر می‌کنند کار جراحان پلاستیک بیهوده است

بسیاری از افراد فکر می‌کنند جراحی پلاستیک فقط ظاهر افراد را عجیب و غریب می‌کند و در واقع منفعتی برای سلامت افراد ندارد. 

گاهی اوقات جراح پلاستیک اشتباه دیگر پزشکان را اصلاح می‌کند

بسیاری به کشورهای آسیایی مانند هند سفر می‌کنند و ظاهر خود را به تیغ جراحان پلاستیک آن‌جا می‌سپارند تا از این طریق در هزینه‌های‌شان صرفه جویی کنند. اما مدتی بعد از برگشتن به کشور دچار عوارض ناشی از جراحی پلاستیک می‌شوند. این‌جاست که آن‌ها دست به دامان جراحان پلاستیک حرفه‌ای می‌شوند تا ظاهرشان را اصلاح کنند.

اگر خانم هستید، بیماران خیلی سخت به شما اعتماد می‌کنند

مانند دیگر پزشکان، جراحی پلاستیک نیز حرفه‌ای مرد سالار است. حدود نیمی از دانش آموختگان رشته پزشکی خانم هستند اما بسیاری از آن‌ها از ورود به این حرفه صرفه نظر می‌کنند. بنابراین خانم‌ها برای اثبات توانایی‌های خود باید بیش‌تر از آقایان تلاش کنند.

نحوه لباس پوشیدن در موفقیت شغلی جراحی پزشکی بسیار مهم است

جراح پلاستیک بودن درست مانند داشتن بوتیک است. سعی کنید شیک پوش و آراسته باشید. جراحان پلاستیک نه تنها ظاهر بیماران را تغییر می‌دهند بلکه دید آن‌ها به زندگی نیز تغییر می‌دهند.
بسیاری از بیماران به دلیل داشتن صورت نامتقارن و یا دیگر مشکلات زیبایی اعتماد به نفس خود را از دست می‌دهند و ممکن است گوشه گیر شوند. شما به‌عنوان یک جراح پلاستیک می‌توانید اعتماد به نفس و حس لذت بردن از زندگی را به بیماران هدیه بدهید.

منبع : Cosmopolitan