بیایید برخی از دلایل معمولی را که چرا مردم مشاور حقوقی نمی‌گیرند و یا در دریافت مشاور حقوقی مناسب شکست می‌خورند، نام ببریم. یکی از معمول‌ترین دلایل مربوط به شخصیت است، شخصیت کلیشه‌ای یک صاحب کسب و کار کوچک. آن‌ها تمایل دارند که خیلی متکی به نفس، مستقل و وابسته به خود باشند و این‌ها همه صفات فوق‌العاده برای کسی است که به‌دنبال شروع یک کار است. اما خیلی مهم است که اجازه ندهید زمانی که موقع تصمیم گیری است و شما نیاز به کمک از بیرون دارید به شرایط خوب کاری خود اتکا نکنید.
دلیل دیگری که مشاغل شخصی کوچک ممکن است یک مشاور استخدام نمی‌کنند این است که آن‌ها درگیری با وکلا را ترسناک می‌دانند. اما طبق توصیه صاحبان مشاغلی که  با حقایق آشنا شده‌اند و با وکلا سر و کار داشته‌اند، نباید در این باره ترسی داشته باشید. هیچ دلیلی برای ترس وجود ندارد جلو بروید و مشاور حقوقی بگیرید، با آن‌ها ملاقات کنید و ببینید که آن‌ها چطور می‌توانند به مشاغل کوچک شما کمک کنند. اغلب وکلا در فروش خدمات‌شان گران‌قیمت نیستند و ممکن است فقط نگران شما باشند.
و مساله اصلی که ممکن است به آن برسیم و بیان کنیم، نگرانی اصلی همه هزینه است. هزینه‌های قانونی می‌توانند بسیار گران باشند و این جایی است که یک برنامه‌‌ریزی کوچک برای پیشرفت بخش‌تان و مدیریت کالا ، راهی است که مشاور حقوقی را استخدام کنید و با این کار هزینه‌ها را کاهش داده و هزینه‌های کسب و کار را منطقی نگه دارید.

منبع : Smallbizclub