نگهداری کرکره‌ برقی، کاری بی‌هزینه است. کرکره‌های برقی تنها باید تمیز نگه داشته شده و به طرز صحیحی مورد استفاده قرار گیرند. در صورتی که کرکره‌ برقی به طور اصولی نگهداری شود، تمیز کردن آن به تلاش کمی نیازمند خواهد بود. 
نکاتی که در ادامه می‌آیند، می‌توانند برای تمامی انواع کرکره‌های برقی در بازار به کار گرفته شوند. با رعایت نکاتی که در ادامه می‌آیند، کرکره‌ برقی مغازه شما، نهایت کارایی ممکن را خواهد داشت: 
  • ریل‌ها و لاستیک انتهایی کرکره‌ برقی مغازه‌ی خود را از هرگونه گرد و خاک، زباله و جسم‌ خارجی پاک کنید. ریل‌ها و لاستیک انتهایی کرکره‌ برقی اگر پاک و تمیز نشوند، مانع بسته شدن کامل آن می‌شوند. 
  • نگذارید هیچ‌گونه گرد و خاک، یا شاخ و برگی وارد کرکره‌ برقی شود. 
  • سطح کرکره‌ برقی را هفته‌ای یک بار یا در مواقع ضروری با یک دستمال مرطوب تمیز کنید. 
  • برای رهایی از هرگونه عامل مزاحم (گرد و خاک، زباله یا هر ماده‌ای که در بسته شدن کرکره‌ برقی اخلال ایجاد می‌کند)، هر سه ماه یک‌ بار سطح کرکره‌ برقی را با آب، یک محلول پاک کننده‌ی ملایم و یک فرچه نرم بشویید. از پاشیدن آب به داخل جعبه کرکره‌ برقی و نواحی مکانیکی و برقی خودداری کنید. 
  • قبل از هربار بسته شدن کرکره‌ برقی، از پایین بودن کامل آن اطمینان حاصل کنید. 
  • هر از چندگاهی، ببینید اسباب‌بازی، زنبور، لانه‌ی پرنده یا هرگونه جسم خارجی دیگری داخل کرکره‌ برقی نباشد و در صورت مشاهده، بلافاصله آن را خارج کنید. 
کرکره‌های برقی تولید شده توسط بسیاری از کارخانه‌ها، یک یا دو بار در سال نیاز به روغن‌کاری یا گریس‌کاری دارند. بعضی از کرکره‌های برقی، دارای بلبرینگ‌هایی هستند که به طور خودکار روغن‌کاری می‌شوند. بنابراین روغن‌کاری آن‌ها غیرضروری است. بهتر است در مواقع لازم، به دفترچه‌ی راهنمای کرکره‌ برقی مغازه خود رجوع کنید.