با رعایت مواردی که معرفی می‌کنیم خود را قربانی آرایشگاه و داستان‌های ترسناک کوتاهی مو نکنید. از یک آرایشگر حرفه‌ای خواستیم تا در مورد اشتباهات روز‌مره‌ای که خانم‌ها در داخل و خارج آرایشگاه مرتکب می‌شوند صحبت کند. با معرفی این موارد، موهای خود را با تضمین کوتاه خواهید کرد.

داشتن ظاهری نامرتب

وقتی با موهای دم‌اسبی و چرب به یک آرایشگاه جدید می‌روید، ازهمان ابتدا کار را سخت‌تر می‌کنید. آرایشگرها دوست دارند شما را با موهای تمیز و آرایش ببینند. این کار به آن‌ها کمک می‌کند تا مدل و رنگ موهایی را انتخاب کنند که زیبایی چهره شما را کامل‌‌تر می‌کند. اگر دوست دارید به نتیجه‌ی مطلوب برسید، برای کوتاهی مو روزی که موها را تازه شستید یا در نهایت یک و یا دو روز قبل شستید به آرایشگاه بروید. با این طریق آرایشگر بهتر می‌تواند حالت و جنس موهای شما را تشخیص دهد. در مورد رنگ مو باید بدانید که موی تمیز، رنگ را به طور یکنواخت جذب می‌کند. موی کثیف معمولا به موهای چرب و یا موهایی که خوب شسته نشده گفته می‌شود . وقتی موها تمیز هستند رنگ به‌راحتی جذب تمام قسمت موها می‌شود.

پوشیدن لباس نامناسب

پوشیدن پیراهن یقه‌دار، یقه اسکی و سویی‌شرت‌های کلاه‌دار ایده‌ي خوبی نیست. این نوع لباس در کوتاهی مو مشکل ایجاد می‌کنند. وسایل جانبی از قبیل گوشواره و گردن‌بند نیز به شانه گیر می‌کنند. بنابراین فراموش نکنید که موقع کوتاهی، زیورآلات را در بیاورید و لباس‌های ساده و تاپ‌های جذب بپوشید.

تصور این‌که آرایشگر همه چیز را می‌داند

همان‌طور که سوابق پزشکی خود را دراختیار پزشک قرار می‌دهید، باید اطلاعات مختصری هم در مورد موهای خود به آرایشگر بدهید. اگر آرایشگر اطلاعاتی در مورد خدمات قبلی موهای شما دراختیار داشته باشد، توصیه‌های بهتری خواهد داد. هرچه موهای شما بلندتر باشد نیاز به توضیحات بیشتری از قبل دارد. اگر موهای‌تان را 6 ماه قبل هایلایت کردید، مطمئنا هنوز قسمت‌هایی ازموهای شما هایلایت دارد و هر قسمت واکنش مختلفی به رنگ مو نشان خواهد داد. همیشه مدل مورد نظر را دقیقا به آرایشگر توضیح دهید و از گفتن عبارت «مدل قبلی» اجتناب کنید. مدلی که قبلا دوست داشتید را به یاد آرایشگر بیاورید و توضیح دهید که کدام ویژگی خاص مدل را دوست داشتید.

در آرایشگاه هنگامی‌که آرایشگر در حال شستن و ماساژ سر شماست بهتر است با او صحبت نکنید.

داشتن استرس و عدم آرامش

شستن موها در سینک بسیار آرامش‌بخش بوده و حس خوبی به شما  می‌دهد. این هنگام زمان مناسبی برای گفتگو با آرایشگر در مورد مدل‌های جدید و یا مدل‌های آرایشگر سابق شما نیست. دراز بکشید و از آب‌گرم، ماساژ سرو رایحه‌های گیاهی لذت ببرید.

بازی با گوشی موبایل

موبایل وقت شما را گرفته و مانع ارتباط شما با آرایشگر می‌شود. از همه مهم‌تر وقتی سرتان گرم گوشی است وضعیت شما مدام تغییر می‌کند، شانه‌های‌تان آویزان شده و سر حرکت می‌کند و تمام این موارد تاثیر بدی در کوتاهی موی شما خواهد داشت. بهتراست هنگام کوتاهی مو ، صاف نشسته، پاها بدون حرکت و دست‌ها در طرفین باشد.

عدم رعایت مراقبت‌های مو

بعد از رنگ جدید مو تکرار روال قبلی ممکن است باعث آسیب رنگ جدید شود. کلفی معتقد است رنگ مو همانند رنگ پارچه عمل می‌کند. همان‌طور که نور آفتاب، آب داغ و مواد شوینده‌ی قوی رنگ پارچه را از بین می‌برند رعایت نکردن بعضی موارد نیز به رنگ مو آسیب می‌رساند. یک آرایشگاه خوب را انتخاب کنید و از شامپوهای مخصوص موهای رنگ‌شده، محصولاتی که اشعه یو‌وی را دفع می‌کنند و کلاه شنا در استخر استفاده کنید.
بعد از کوتاهی جدید مو، برای استفاده از محصولات مخصوص مو، ابزار و تکنیک‌های مختلف، توصیه‌های آرایشگرتان را رعایت کنید. نکته‌های ضروری را که آرایشگرتان توضیح می‌دهد را به یاد داشته باشید و در صورت لزوم یادداشت کنید. خصوصا تنظیم حرارت دستگاه‌های مختلف‌ حرارتی را یاد بگیرید تا موهای‌تان نسوزد.  

برای کوتاهی چتری‌های خود و مراجعه به آرایشگاه جدید حتما از قبل وقت رزرو کنید.

خودتان موها را کوتاه می‌کنید

بدترین کاری که ممکن است انجام دهید این است که خود را جای آرایشگر قرار داده و با یک قیچی موهای‌تان را در خانه کوتاه کنید. تحت هیچ شرایطی خودتان چتری موهای‌تان را کوتاه نکنید. چتری به چهره شما فرم می‌دهد و از مهم‌ترین قسمت کوتاهی موست.
ممکن است با کوتاه کردن جزئی و به اشتباه موها چهره شما خیلی تغییر کند. با تمام این حرف‌ها آیا بازهم وسوسه می‌شوید تا خودتان موهای‌تان را کوتاه کنید؟ ممکن است در آرایشگاه، کوتاهی چتری بین نوبت‌ها صورت بگیرد بنابراین حتما تماس بگیرید و وقت رزرو کنید.

مراجعه به آرایشگاه بدون رزرو وقت

شما هم مانند بسیاری از مردم هر سال چند بار وقت رزرو می‌کنید و مدل‌های انتخابی را تکرار می‌کنید تا زمانی‌که از مد ببیفتد. حتی بهترین مدل‌های مو و رنگ مو هم بعد از گذشت زمان زیبایی‌شان را از دست می‌دهند و بسته به مقاومت ریشه نیاز به رنگ دوباره یا کوتاهی دارند. مدل‌های خیلی کوتاه هر 4 تا 6 هفته و مدل‌های بلندتر هر6 تا 8 هفته باید دورگیری و مرتب شوند. اما سعی نکنید  آرایشگر را تحت فشار قرار دهید.
اگر آرایشگر را مجبور کنید تا با عجله کارش را انجام دهد،  قطعا کار با کیفیتی ارائه نخواهد داد. اگر برای بار اول به یک آرایشگاه می‌روید، سعی کنید 15 دقیقه زودتر از وقت‌تان در آن‌جا حضور داشته باشید تا با آرایشگر آشنا شوید.

منبع : Goodhousekeeping