اگر به محله‌ای جدید نقل مکان کرده باشید یا به هر دلیل دیگری به‌دنبال یک آرایشگاه جدید باشید، احتمالا نگران این هستید که افراد جدیدی که می‌خواهید مسئولیت مهم زیبایی‌تان را به‌ آن‌ها بسپارید چه کسانی هستند. انتخاب آرایشگاه برای خانم‌ها یکی از تصمیمات مهمی است که می‌تواند در ظاهر آن‌ها تاثیر زیادی داشته باشد. به همین دلیل در این مطلب توصیه‌هایی برای انتخاب یک آرایشگاه جدید آورده‌ایم که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

نظر دیگران را جویا شوید

وقتی به‌دنبال یک آرایشگاه جدید  می‌گردید، دوستان‌تان در محل کار یا در مدرسه می‌توانند اطلاعات گران‌بهایی را در اختیار شما قرار دهند. از آن‌ها بپرسید که موهای‌شان را در کدام سالن زیبایی کوتاه یا رنگ می‌کنند و کدام آرایشگر را ترجیچ می‌دهند. اگر خوش شانس باشید و خیلی درباره جزئیات رنگ موی‌شان از آن‌ها سوال نپرسید، آدرس و اسم آرایشگرشان را در اختیارتان خواهند گذاشت.

در اینترنت جست و جو کنید

بیشتر آرایشگاه‌ها دارای وب‌سایت یا صفحه‌ی ایستاگرام اختصاصی هستند. هر یک از این دو، منبع بسیار خوبی برای کسب اطلاعات مورد نیاز در انتخاب آرایشگاه است.

آرایشگاه مورد نظر را بررسی کنید

قبل‌از این‌که برای گرفتن خدمات به آرایشگاه مراجعه کنید، پیش از گرفتن وقت شخصا به آن آرایشگاه بروید.
امکانات و تجهیزات آن‌جا را بررسی کنید و از تمیزی و نظافت آرایشگاه اطمینان حاصل کنید. ببینید که آیا آرایشگاه شلوغ است و مراجعه‌کنندگان و مشتریان عموما چه افرادی هستند.

پیش از انتخاب آرایشگاه، به ظاهر و طرز برخورد آرایشگران دقت کنید.

به آرایشگرها توجه کنید

مسلما شما به آرایشگری که تتوی ستاره آبی روشنی داشته باشد یا شلوار جین چرک و کثیف و پاره پوشیده است، اطمینان نمی‌کنید. در مراجعه به هر سالن زیبایی ممکن است با آرایشگرانی با این تیپ یا افراد جالب‌تری برخورد داشته باشید. پیش از انتخاب آرایشگاه، به ظاهر و طرز برخورد آرایشگران دقت کنید. اگر آرایشگری مراقب ظاهر خود نباشد، نمی‌توان به او اطمینان کرد و ظاهر و موهای خود را به او سپرد.

به قیمت‌ها دقت کنید

اگر آرایشگاه خوبی را پیدا کردید که در آن حتی از عهده‌ی خرید یک شامپو هم برنمی‌آمدید، چه رسد به رنگ و هایلایت، دیگر پیدا کردن آن چندان اهمیتی ندارد.
قیمت خدمات در آرایشگاه‌های مختلف و قیمت‌های ارائه شده توسط آرایشگران مختلف تفاوت بسیار زیادی با یکدیگر دارند. بنابراین قبل از تصمیم‌گیری ابتدا مطمئن شوید که قیمت‌های آن سالن زیبایی با بودجه‌ی شما هماهنگی دارد.

با مشتری‌ها صحبت کنید

پس از دیدن آرایشگاه و توجه به آرایشگران، نوبت به صحبت کردن با مشتری‌ها می‌رسد.
البته این‌کار را در اینستاگرام و باخواندن نظرات و دیدن پست‌های به‌اشتراک‌گذاشته‌شده نیز می‌توان انجام داد، اما می‌توانید این مکالمه را حضوری نیز انجام دهید.

پیش از انتخاب سالن زیبایی ابتدا درباره خدماتی که در آن ارائه می‌شود اطلاعات کسب کنید.

از بین آرایشگاه‌های محلی انتخاب کنید

همیشه کمک کردن به اقتصاد‌های خرد و محلی ایده بسیار خوبی است. بنابراین بهتر است سالن زیبایی کوچکی را انتخاب کنم که محلی است و نه سالن زیبایی خیلی بزرگ و معروف زنجیره‌ای. علاوه‌ بر این بسیاری از سالن‌های زیبایی کوچک، کارشان بهتر از یک سالن زیبایی بزرگ و معروف است.

خدمات ارائه شده در آرایشگاه شامل چیست

پیش از انتخاب سالن زیبایی ابتدا درباره خدماتی که در آن ارائه می‌شود اطلاعات کسب کنید.

به هریک از آرایشگاه‌های انتخابی یک شانس بدهید

اگر انتخاب‌های خود را به یک یا دو آرایشگاه محدود کردید، طوری برنامه‌ریزی کنید که در هر یک از این آرایشگاه‌ها یک بار رنگ یا هایلایت را انجام دهید.
به هریک از آرایشگاه‌ها این فرصت را بدهید تا کارشان را به شما نشان داده و شما را تحت تاثیر قرار دهند و وقتی می‌خواهید وقت بگیرید، حتما با آن‌ها مطرح کنید که به‌دنبال انتخاب یک آرایشگاه جدید هستید، به‌این صورت آن‌ها واقعا هوای شما را خواهند داشت.

نگران نباشید

اگر به یک آرایشگاه فرصت دادید و کار آن‌ها را نپسندیدید، نترسید و بدون ترس نظر خود را با آن‌ها درمیان بگذارید و بگویید چه چیزی را دوست داشتید و از چه چیزی خوش‌تان نیامده است. سالن زیبایی و انتخاب‌های بسیار زیادی برای شما وجود دارد و شما مجبور به انتخاب نیستید.

منبع : Allwomenstalk