کمتر از 50 روز تا شروع بازی‌های المپیک 2016 ریو باقی مانده و علاقه‌مندان به ورزش و گردشگری برنامه‌های سفر خود را نهایی کرده‌اند. طبق آمار سایت Tripadvisor که یک سایت برنامه‌ریزی سفر و رزرو هتل است، علاقه‌ی کاربران به سفر به ریو از 15 مرداد تا 1 شهریور 1000٪ افزایش یافته است و جست‌و‌جوهای اینترنتی برای سفر در همین دوره‌ی زمانی هم 450٪ بیشتر شده است. با توجه به این افزایش، ممکن است با نزدیک شدن به این رویداد ورزشی مهم، دیگر نتوانید بلیط یا هتل‌های ارزان پیدا کنید، اما هنوز هم راه‌هایی وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید سفری ارزان‌تر داشته باشید.


بیرون شهر اقامت کنید

بودن در میان هیاهو و هیجان المپیک حتما لذت‌بخش‌تر است اما اگر بتوانید بیرون از شهر اقامت کنید در هزینه‌های خود صرفه‌جویی زیادی کرده‌اید. طبق آمار Tripadvisor مناطق کوپاکابانا، بارا دا تیجوکا یعنی محل پارک المپیک، ایپانما، سنترو و سانتا ترزا مکان‌هایی هستند که بیش از جاهای دیگر برای پیدا کردن محل اقامت جست‌و‌جو شده‌اند.

مناطق بوتافوگو، لاگوا و سانتا ترزا نسبت به همسایه‌های خود قیمت‌های پایین‌تر دارند. اگر به‌جای بارا دا تیجوکا که هزینه‌ی یک شب اقامت در یکی از اتاق‌های آن 351 دلار است در  بوتافوگو که 35 کیلومتر تا پارک المپیک فاصله دارد اتاق بگیرید، می‌توانید 85% در هزینه‌ی سکونت خود صرفه‌جویی کنید. 


پیش‌بینی شده که قیمت بلیط برای سفر به ریو کاهش پیدا خواهد کرد.

از پروازهای ارزان استفاده کنید

طبق تحقیقاتی که توسط اپلیکیشن سیاحتی Hopper انجام شده، امسال تابستان پروازها ارزان‌ترین قیمت‌ها را در هفت سال گذشته خواهند داشت. قیمت‌ بلیط‌ها نسبت به سال گذشته 12% کاهش داشته است. پس بهتر است یک بلیط برای ریو رزرو کنید چون پیش‌بینی شده که قیمت بلیط‌ها تا 32% هم کاهش خواهد داشت. 


اقامتگاه‌های دیگر را امتحان کنید

علاوه بر هتل اقامتگاه‌های دیگری هم وجود دارد. در واقع Airbnb که یک سایت اجاره‌ی خانه برای مسافران است، قراردادی امضا کرده و قرار است تامین‌کننده‌ی محل اقامت 400.000 گردشگری که برای بازی‌های المپیک به ریو می‌آیند باشد. این فرصت خوبی برای محلیان است که اتاق‌های خالی خانه‌های خود را به مسافران و علاقه‌مندان به ورزش و گردشگری اجاره دهند. 

حتی Tripadvisor هم مکان‌های اجاره‌ای دارد. اجاره کردن خانه‌های محلیان به آن‌ها سود می‌رساند و گردشگران هم می‌توانند با یک محلی که منطقه را خوب می‌شناسد ارتباط داشته باشند و از او کمک بگیرند. 


در انتخاب فرودگاه دقت کنید

رزرو کردن بلیط هواپیمایی که در فرودگاه ریو می‌نشیند همه چیز را ساده‌تر می‌کند، اما با انتخاب فرودگاه‌های دیگر می‌توانید در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید. فرودگاه‌های دیگر برزیل مثل سائوپائولو یا فورتالزا که گاهی اوقات تخفیف دارند را انتخاب کنید. 


در سفر به ریو به ساحل کوپانا بروید و بازدید از مناظر زیبا و آفتاب را از دست ندهید.

فعالیت‌های مجانی پیدا کنید

می‌توانید مجانی شهر را بگردید و با فرهنگ برزیل آشنا شوید. مثلا می‌توانید به ساحل کوپابانا بروید و از مناظر زیبا و آفتاب لذت ببرید. این ساحل یکی از جاهایی است که در Tripadvisor زیاد جست‌وجو شده است و اگر به آن‌جا بروید می‌توانید با محلی‌ها و گردشگران زیادی ملاقات کنید و شاهد بچه‌هایی که فوتبال بازی می‌کنند باشید. 


از محلی‌ها کمک بگیرید

هیچ کتاب راهنمایی نمی‌تواند از مردمی که روزها و شب‌ها را در شهر گذرانده‌اند بیشتر به شما کمک کند. آن‌ها می‌دانند کجا می‌توانید غذاهای خوب و ارزان، ساحل‌های مخفی، جاذبه‌های گردشگری و محل‌های خوش‌گذرانی مجانی پیدا کنید. Airbnb هم به کاربران خود گفته که با اجاره‌ی خانه نه‌تنها جایی برای اقامت با قیمتی ارزان خواهید داشت بلکه یک میزبان محلی هم دارید که می‌تواند تجربه‌ی شما از سفر به برزیل را با توصیه‌هایش بهبود بخشد. آن‌ها حتی ممکن است مهمانان‌شان را برای خوردن غذا و انجام فعالیت‌های گروهی به خانه‌های‌شان دعوت کنند. 


منبع : Today