اگر  مدل موهای عالی و رفتار خوب با مشتریان‌ باعث نمی‌شود آن‌ها به سالن زیبایی‌تان بازگردند، شاید زمانش رسیده باشد که تاکتیک‌های خود را عوض کنید. در سالن زیبایی فقط کیفیت خدمات مهم نیست، مهم‌تر از آن خدمت‌رسانی به مشتریان است. اگر می‌خواهید لیستی از مشتریان وفادار و ثابت برای خود داشته باشید، با مشتریان طوری رفتار کنید که احساس راحتی و باارزش بودند کنند. این‌ها نکاتی هستند که به شما کمک می‌کنند کاری کنید تعداد بیشتری از مشتریان‌ به سالن زیبایی‌تان بازگردند. 


احساس وفاداری در مشتریان ایجاد کنید

اگر بتوانید کاری کنید مشتریان‌تان به شما احساس وفاداری کنند امتیازهای زیادی به دست آورده‌اید. اگر قبلا این کار را امتحان کرده‌اید این بار بیشتر تلاش کنید. می‌توانید با دادن خدمات و امتیازاتی ساده مثل یک اصلاح مجانی پس از هر پنج اصلاح یا دادن امتیاز و جایزه به مشتریان این کار را انجام دهید. 


به مشتریان جدید جایزه بدهید

یک مشتری جدید می‌تواند یک مشتری وفادار باشد. پس از این‌که کار آن‌ها را عالی و بدون نقص انجام دادید دلیلی به‌جز کیفیت کار  به آن‌ها بدهید تا تشویق شوند دوباره به سالن زیبایی‌تان بازگردند. این دلیل می‌تواند درصدی تخفیف یا خدماتی مجانی برای دفعه‌ی بعدی که به سالن زیبایی می‌آیند باشد. 


اهمیت دادن به انتقادات و پیشنهادات مشتریان موجب افزایش تعداد مشتریان ثابت سالن زیبایی می شود.

از نظرات مشتریان استقبال کنید

تمام مشتریان از خدماتی که به آن‌ها ارائه می‌دهید راضی نخواهند بود. شاید بعضی‌ها به شما شکایت و بعضی‌ها هم از کیفیت خدمات تعریف کنند. به هر حال باید به یاد داشته باشید که به شکایت‌های مشتریان گوش دهید. خیلی از سالن‌های زیبایی معذرت خواهی می‌کنند و پول مشتری را به او باز می‌گردانند. اگر نیاز بود می‌توانید خدماتی مجانی به مشتری پیشنهاد کنید و دلش را دوباره به دست بیاورید. هم‌چنین می‌توانید فرمی تهیه کنید که مشتریان بتوانند انتقادات و پیشنهاد‌های خود در مورد سالن زیبایی را در آن بنویسند. 


پیگیر باشید

با مشتریانی که بیش از سه ماه است به سالن زیبایی شما نیامده‌اند تماس بگیرید و پیشنهادی به آن‌ها بدهید که تحریک شوند به سالن زیبایی‌تان بازگردند. پیشنهادی مثل ماساژ سر مجانی پس از اصلاح مو می‌تواند برای مشتری دلیلی برای بازگشت به سالن زیبایی شما باشد. 


پذیرایی‌ ساده

می‌توانید برای زمانی که هوا گرم است با یک نوشیدنی خنک از مشتریان استقبال و در فصل‌های سرد با نوشیدنی‌های گرم سرما و خستگی را از بدن‌شان خارج کنید. حتما با لبخند از مشتریان استقبال کنید.


رویدادهای VIP

رویداد‌های VIP برگزار کنید و بهترین و وفادارترین مشتریان خود را دعوت کنید و به آن‌ها خدمات مجانی ارائه دهید. طوری با آن‌ها رفتار کنید که برای همه تعریف کنند و حتی می‌توانید از تعریف‌های آن‌ها از سالن زیبایی‌تان فیلم بگیرید و در وب‌سایت خود به نمایش بگذارید. 


برای حفظ مشتریان سالن زیبایی پس از اصلاح مو اطلاعاتی در مورد نگهداری و مدل دادن به مو ارائه دهید.

نگهداری

مدل موی خوب مدل مویی است که وقتی مشتری از سالن زیبایی بیرون رفت هم‌چنان زیبا باشد. پس از اصلاح، نکاتی در مورد نگهداری از مو به مشتریان بگویید. نکاتی در مورد محصولات شوینده، مدل دادن مو و حتی یک آموزش کوتاه که موی آن‌ها و مدلی که شما به موهای‌شان داده‌اید همیشه زیبا بمانند. 


سازگار باشید

اگر مشتری دیر کرده یا می‌خواهد برنامه‌اش را تغییر دهد، حتی اگر  مشکل است، کاری کنید احساس کند همه چیز رو به‌راه است. حفظ مشتری کار سختی است و شما هم باید حداکثر تلاش‌تان را بکنید تا او به سالن زیبایی دیگری نرود. 


بهترین باشید

سعی کنید همیشه بهترین ابزار و لوازم آرایشی را استفاده کنید. با تولیدکنندگان و پخش‌‌کنندگان لوازم آرایشی قرارداد ببندید تا جدیدترین محصولات‌شان را برای شما ارسال کنند و به این ترتیب بعضی از مشتریان برای امتحان کردن محصولات جدید به سالن زیبایی شما می‌آیند.


گوش کنید

خیلی از خانم‌ها برای صحبت کردن به سالن‌های زیبایی می‌آیند؛ به کارکنان‌تان آموزش دهید به حرف‌های مشتریان خوب گوش کنند. آخرین مجلات را در سالن زیبایی داشته باشید، موسیقی خوب پخش کنید و در کل فضایی آرامش‌بخش به‌وجود آورید تا به مشتریان کمک کنید نگرانی‌های خود را فراموش کنند. بعضی‌ها دوست دارند حرف بزنند و بعضی‌ها فقط می‌خواهند در آرامش باشند و تشخیص این افراد از یک‌دیگر کار مشکلی نیست. 

پس از این‌که تمام این کارها را انجام دادید، باید سعی کنید همیشه، حتی برای مدتی کوتاه با مشتریان ارتباط داشته باشید. به شکایات خوب گوش کنید و از تمجیدات تشکر کنید. حفظ مشتری کار بسیار مشکلی است و شما به‌عنوان صاحب سالن زیبایی باید سعی کنید تمام موانع سر راه بازگشت مشتریان را از میان بردارید. 


منبع : Upserve