اهمیت استفاده از  گل در طراحی دکوراسیون داخلی قابل اغماض نیست. زیرا  استفاده از گل یک راه ساده و ظریف برای ایجاد تغییر در دکوراسیون داخلی است و زیبایی و گرمای خاصی به فضا اضافه می‌کند. گل‌ها ممکن است بخشی از چیدمان یک میز باشند برای برای تزئین بالای شومینه استفاده شوند. از گل‌ها می‌توان به‌عنوان المانی مکمل یا اصلی دکوراسیون داخلی استفاده کرد و در هر دو نقش عالی ظاهر می‌شوند. علاوه براین،‌ گل‌ها به یک اتاق زندگی می‌بخشند و حال و هوا و جو آن را بهبود می‌دهند.
گل‌ها با ویژگی فصلی،‌ یک منبع ثابت برای انتخاب و الهام گرفتن ارائه می‌دهند. در بهار و تابستان شکوفه‌هایی مثل بنفشه‌ی فرنگی،‌ نرگس زرد،‌ گل لاله، میخک، ادریس و گل رز را انتخاب کنید. در پاییز و زمستان گل های فریزیا، سوسن اینکا ( یک گل زنبق مانند)،‌ گل داوودی،‌ یاس زمستانی، گل حسرت و کوکب بخرید. علاوه‌ بر‌ این، گل‌ها در روزهای مختلف سال که جشن گرفته می‌شوند جایگاهی دارند. از روز ولنتاین گرفته تا روز مادر. آن‌ها بسیار شادی‌بخش و دوست‌داشتنی هستند. در ایام عید نوروز، انواع مختلف تاج گل خشک یا تازه یک حس جشن‌گونه به فصل تعطیلات می دهند.
چیدمان گل قطعا تنها مختص گل فروش‌ها نمی‌باشد و با کمی تمرین، تزئین گلدان تبدیل به یک عادت می‌شود. فرقی نمی‌کند یک شاخه یا یک دسته گل داشته باشید،‌ همیشه تزئین گلدان با استفاده از شاخ و برگ زیبا‌تر می‌شود. هر ساقه را در یک خاص زاویه قطع کنید و گل‌ها را به دقت در ظرفی که انتخاب کرده‌اید قرار دهید. به یاد داشته باشید که آب را به طور منظم عوض کنید و گلدان را در معرض گرمای شدید قرار ندهید.

در دکوراسیون داخلی برای دسته گل‌های بزرگ‌تر، یک گلدان با اندازه‌ی مناسب انتخاب کنید.

گلدان‌های ظریف کوچک برای یک شاخه‌ی تنها یا یک دسته گل مناسب هستند. این گلدان‌ها را بر روی میز عسلی، طاقچه‌ی پنجره، داخل دستشویی یا کنار تخت قرار دهید. برای خوش آمدگویی به مهمانان چه راهی بهتر از قرار دادن یک گلدان ساده بر روی میز پاتختی آن‌ها می‌باشد. برای دسته گل‌های بزرگ‌تر، یک گلدان با اندازه‌ی مناسب انتخاب کنید. یک پارچ گل دارای ظرافت خاصی است که برای شکوفه‌های بزرگ‌تر مناسب می‌باشد.
هنگام چیدن گل‌ها در گلدان، سادگی اغلب بهترین انتخاب است. اگر می‌پسندید، گیاهان سبز مثل سرخس را به آن‌ها اضافه کرده تا گلدان پرتر شود و از سادگی دربیاورید. زمانی که یک شاخه‌ی گل با‌نشاط یا دسته گل در یک ظرف مناسب قرار گیرند، در حال شکوفا شدن حالت طبیعی خود را پیدا خواهند کرد . از این رو، سرمایه‌گذاری بر روی یک گلدان یا پارچ گل یک تصمیم عاقلانه است که نتیجه‌ی خوب خواهد داد و به زیبایی دکوراسیون داخلی خانه‌ی شما خواهد افزود. گل‌ها سزاوار یک خانه‌ی دوست داشتنی هستند و ممکن است در واقع در یک ظرف مناسب رشد کرده و جوانه بزنند. هم‌چنین این ادعا باورکردنی است که افراد زمانی که از کیفیت و زیبایی چیزی تعریف می کنند، با جدیت تمام در تلاش برای مراقبت از آن هستند. گل‌هایی که در یک پارچ زیبا قرار داده شده اند، به احتمال زیاد نسبت به گل‌هایی که با شلختگی در یک بطری بی‌رنگ و روح چپانده شده اند، محبت و توجه بیشتری دریافت خواهند کرد. با این اوصاف، گل‌ها برای لذت بردن و تحسین کردن به وجود آمده‌اند. آن‌ها طبق سفارش طبیعت برای هر مناسبتی طراحی می‌شوند و نیازمند یک جای باشگوه و در خور در دکوراسیون داخلی هستند.

منبع : Italian- pewter