حتما تا به حال دچار این مسئله شده‌اید. منظور استفاده از لوازم آرایش تاریخ‌گذشته است. اگر هزینه زیادی بابت ریمل خود پرداخت کرده‌اید، پس چرا می‌خواهید از تاریخ تولید و انقضای آن اطلاع پیدا ‌کنید. تاریخ انقضا صرفا شما را به خرید محصول دیگری وادار نمی‌کند، بلکه نقش مهمی در لوازم آرایش دارد به این دلیل که لوازم آرایش فاسد نه تنها کارایی چندانی ندارد بلکه آسیب بزرگی به پوست شما وارد می‌کند و هشداری برای خانم‌ها است.

پس از انقضا چه اتفاقاتی در لوازم آرایش می‌افتد

کیفیت لوازم آرایش با گذر زمان تغییر می‌کند، مواد آن‌ها خشک می‌شوند، گلوله می‌شود و لطافت سابق را ندارد. این خصوصیات در مورد ریمل و رژلب و کرم‌پودر صدق می‌کند. 
کارایی مواد تشکیل دهنده فعال نیز در طول زمان به خطر می‌افتد. به طور مثال بعد از مصرف کرم‌پودری که فاکتور ضد آفتاب آن منقضی شده باشد، به اندازه قبل قوی نیست. این مسئله برای لوازم آرایش دیگری که حاوی اسیدسالیسیک ضدآکنه یا رتینول ضد چین و چروک هستند نیز اتفاق می‌افتد.

بعد از مصرف لوازم آرایش تاریخ گذشته چه اتفاقی برای صورت‌تان می‌افتد

خطر جدی در این مرحله است. تمامی مولکول‌های موجود در لوازم آرایش می‌توانند به مواد دیگری تجزیه شوند و شما به آن‌ها واکنش می‌دهید که منجر به التهاب پوستی می‌شود که درماتیت تماسی نام دارد. این مشکل می‌تواند به نوبه‌ی خود به سرخی، برآمدگی، جوش، یا حتی تاول و تورم پوست منجر شود و این مسئله اصلا خوشایند به نظر نمی‌رسد.
لوازم آرایش منقضی هم‌چنین می‌تواند به شروع رشد باکتری‌ها کمک کند. روی پوست به شکل حساسیت و برآمدگی مانند آکنه ظاهر می‌شود، در چشم موجب عفونت و سرخی چشم و مصرف رژلب تاریخ گذشته نیز باعث التهاب می‌شود. براساس یک قانون کلی باید هر سه ماه یک‌ بار ریمل، هر شش ماه تا یک سال خط چشم و سایه‌ی چشم و هر شش ماه رژلب خود را تعویض کنید.
در عین حال، تاریخ انقضا به طور متوسط برای کرم پودر، پنکیک و سایر لوازم آرایش صورت 12 ماه است.

منبع : Womenshealthmag