در زمان‌های بسیار دور مردم متوجه شدند که همه نمی‌توانند در همه زمینه‌ها باهوش باشند اما شما می‌توانید در یک زمینه بسیار باهوش و در زمینه‌های دیگر در حد متوسطی باشید. بنابراین بهتر است به انجام آن چه که در آن مهارت دارید بپردازید و بقیه مسایل تخصصی را به کسانی واگذار کنید که در آن زمینه استعداد دارند. از این رو انسان‌ها خیلی سریع دریافتند که اگر دوست دارید یک خانه با طراحی دکوراسیون داخلی بسیار زیبا داشته باشید، بهتر است این کار را بر عهده یک طراح دکوراسیون داخلی باسلیقه و ماهر بگذارید زیرا او دقیقا می‌داند که چکار باید بکند که رویاهای شما در این زمینه به واقعیت بپیوندند. در ادامه‌ی مطلب به ده نفر از مشهورترین طراحان دکوراسیون داخلی در جهان اشاره خواهیم کرد.

فیلیپه استارک (Philippe Starck)

«من دوست دارم که درهای مغز انسان را باز کنم» فیلیپه استارک
استارک یک طراح دکوراسیون داخلی فرانسوی بسیار مشهور است که در بسیاری از حوزه‌ها از قبیل طراحی داخلی، طراحی صندلی، طراحی مسواک تا دستگاه‌های الکترونیکی فعالیت داشته است. او اولین بار در سال 1982 برای طراحی دکوراسیون داخلی آپارتمان رییس جمهور سابق فرانسه فرانسوا میتران بود به شهرت رسید. تعدادی از طراحی‌های معروف او عبارتند از پنینسولا هنگ کنگ (The Peninsula Hong Kong) در هنگ کنگ، کافه کوسته (Cafe Costes) در پاریس و  بسیاری دیگر از رستوران‌ها و کافه‌های مشهور دیگر.
رستوران پارادایز دِ فروت (Paradis du Fruit) یکی از زیباترین و مشهورترین رستوران‌های فرانسوی است که طراحی دکوراسیون داخلی آن کار فیلیپه استارک است. طراحی وی در این رستوران زیبا، ساده و بسیار جذاب است. هر بخش جزیی که وی در طراحی دکوراسیون داخلی این هتل به کار برده جزیی از یک تصویر بزرگ‌تر است و ترکیب مبلمان مدرن زیبا با تصویرهای بزرگی از میو‌ه‌های آبدار بسیار جالب و تماشایی است. لوستر سقفی استفاده شده در این رستوران بسیار زیبا بوده و به شکل یک شاخ پر از میوه طراحی شده است. روی دیوارهای این رستوران تصاویر زیادی از کودکان تعبیه شده است. زیرا کودکان بیش از هر کس و چیز دیگری عاشق میوه‌های آبدار هستند. می‌توان تصاویری از سیب‌هایی که با تیر زده شده‌اند را نیز در جای جای این رستوران مشاهده کرد. آینه‌های بزرگ و شمع‌های درخشان و روشن تکمیل کننده زیبایی این رستوران مشهور و باکلاس در پاریس هستند.
هتل ماما شلتر (Mama Shelter) در مارسی فرانسه یکی دیگر از کارهای استارک در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی است. او این هتل را به مکان فوق‌العاده‌ای تبدیل کرده است که می‌توانید هر آن چه که دوست دارید را در آن پیدا کنید و در هر گوشه‌ای از آن سورپرایزی نهفته است. مبلمان و فضای کلی هتل بسیار ساده است با این وجود جزییات و ترکیبات غیر قابل پیش بینی اشیاء باعث زیبایی‌های خیره کننده‌ای شده‌اند.
برای مثال در رستوران این هتل میزهای ساده چوبی با صندلی‌های مدرن پلاستیکی و لامپ‌های صنعتی بزرگ معلق روی آن‌ها ترکیب شده است. روی تمامی دیوارها پیام‌ها و شکل‌هایی کشیده شده که اتاق‌ها و فضاهای دیگر را به هم مرتبط می‌کنند. مکان سرو نوشیدنی‌ها طراحی بسیار شادی داشته و رنگ‌آمیزی بسیار روشن همراه با لامپ‌های نئونی و بویه‌های نجات شناور جذاب در آن به کار رفته است. در مرکز رستوران یک میز بزرگ و عجیب وجود دارد که به نظر می‌رسد صندلی‌‌ها از آن بیرون زده‌اند که همزمان هم زیبا و هم عجیب و غریب است.
یک قسمت بازی نیز در این رستوران وجود دارد که صندلی‌های ناجور، میزهای فوتبال دستی و حتی نمایشگاه آلات موسیقی مختلف در آن تعبیه شده است. اتاق کنفرانس بسیار خوشرنگ بوده و احساس شادی و زندگی را در فرد زنده می‌کند. تمام دکوراسیون داخلی این هتل زیبا و جذاب به نظر می‌رسد.

کریم رشید در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی، مد، مبلمان، نورپردازی، هنر و موسیقی فعالیت دارد.

کریم رشید 

کریم رشید یکی از بهترین طراح‌های صنعتی زمان معاصر به شمار می‌آید که اهل مصر است. او بسیاری از محصولات را طراحی کرده و در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی، مد، مبلمان، نورپردازی، هنر و موسیقی فعالیت دارد.
طراحی دکوراسیون داخلی داروخانه اوآزا ژراویجا (Oaza Zdravlja) در بلگراد صربستان یکی از بهترین طراحی‌های زیبای کریم رشید به شمار می‌آید زیرا او توانسته که یک داروخانه معمولی و کسل کننده را به یک فضای زیبا و پر از اشکال سیال و نمادین تبدیل کند. برای مثال همه چیز در این داروخانه به رنگ سبز روشن است که نمادی از بهار، زندگی، بهبودی و زندگی سالم است. تمامی اشکال موجود در این داروخانه گرد و سیال بوده و بیشتر مبلمان آن شفاف و از پلاستیک ساخته شده‌اند.
ظاهر دیوارها بسیار شناور به نظر رسیده و اشکال ارگانیک طوری با هم ترکیب شده‌اند که تصاویر زیبایی را به وجود آورده‌اند. نورپردازی سقف بسیار شیک بوده و به شکل دی ان ای انسان طراحی شده است. نمای کلی داخلی این داروخانه نشان دهنده مدرنیسم، امید، اعتماد و زیبایی است.

پاتریشیا اورکویولا در دنیای طراحی دکوراسیون داخلی دنیا اسم شناخته شده‌ای به شمار می‌آید.

پاتریشیا اورکویولا (Patricia Urquiola) 

پاتریشیا اورکویولا یک طراح و معمار اسپانیایی است و در دنیای طراحی دکوراسیون داخلی دنیا اسم شناخته شده‌ای به شمار می‌آید که آثار بسیار جذاب و منحصربه فردی را تولید کرده است. وی پروژه‌های متعددی را در خارج از اسپانیا انجام داده است که بسیار زیبا هستند، از جمله مجموعه هتل‌ها و چشمه‌های آب معدنی در پورتوریکو.
پاتریشیا در طراحی دکوراسیون داخلی این هتل از طبیعت الهام گرفته است. دکوراسیون این هتل چنان زیبا است که مهمانان زیادی را به خود جذب می‌کند. این هتل 157 اتاق، سوییت و حیاط خلوت و بالکن دارد و برای کسانی ساخته شده که از سر و صدای شهرهای شلوغ خسته شده و دوست دارند در تعطیلات خود به طبیعت برگردند و خاطرات فراموش نشدنی داشته باشند.

فدریکو دل روسو بدون شک یکی از بهترین طراحان دکوراسیون داخلی دنیا به شمار می‌آید.

فدریکو دل روسو (Federico Delrosso)

فدریکو اصولا یک معمار است و از سال 1996 در این حوزه فعالیت دارد. او به طراحی دیوارها و ساختمان‌‌ها علاقه دارد. بدین ترتیب وی وارد دنیای طراحی دکوراسیون داخلی نیز شد و بدون شک یکی از بهترین طراحان دکوراسیون داخلی دنیا به شمار می‌آید. دل روسو یک استودیو طراحی در میلان تاسیس کرده و ترکیب‌های غیر معمول او از مصالح ساختمانی متفاوت به خصوص بتن و چوب، شیشه و آهن و حتی همه آن‌ها با هم بسیار معروف است. او بدون شک یکی از طراحان نابغه عصر حاضر است.
او دکوراسیون داخلی یک مرکز اقامتی در موناکو را طراحی کرده است که بی نظیر و بدیع به نظر می‌رسد. او بیش از یک سال و نیم را به طراحی دکوراسیون داخلی این مکان اختصاص داده که برای اقامت یک خانواده پرجمعیت بسیار زیبا و مناسب است. ایده‌ی اصلی او این بوده که خانه‌ی زیبایی را طراحی کند که اعضای خانواده‌های مختلف را در کنار هم جمع کند و در عین حال هر کدام زندگی خصوصی خود را داشته باشند.
وی در پیاده کردن این ایده بسیار موفق بوده است. یکی از بزرگترین چالش‌های او پیدا کردن یک عنصر رایج و مشترک بود که دو یا چند خانه‌ی مجزا را به هم مرتبط کند. این مرکز اقامتی خانوادگی به صورت عمودی پیشرفت کرده و وقتی به آن وارد می‌شوید، در واقع در طبقه سوم قرار دارید و کم کم پایین می‌روید. در واقع خانه از 3 آپارتمان مجزا ساخته شده که اکنون توسط یک راه پله خارجی به هم وصل شده‌اند. کفپوش این خانه چوبی است و در آن از میزهای چوبی با ظاهر طبیعی استفاده شده که در تضاد با دیوارهای لخت و سفید نمای زیبایی پیدا می‌کنند.

مارتین برودنیزکی از جوان‌ترین طراحان دکوراسیون داخلی دنیا به شمار می‌آید.

مارتین برودنیزکی (Martin Brudnizki)  

او از جوان‌ترین طراحان دکوراسیون داخلی دنیا به شمار می‌آید. برودنیزکی اصالتاً سوئدی است و کارهای او طرفداران بسیاری در سراسر جهان دارد. سبک کار او "مینیمالیست دلوکس" نام دارد و آثار او نشانه‌‌های بسیاری در مورد دیدگاه او در خود دارند. او دوست دارد که آثارش ساده اما بی نظیر باشند.
رستوران لاس ایگواناس (Las Iguanas restaurant) تنها یکی از پروژه‌های فراوان او در زمینه طراحی داخلی است که کار فوق‌العاده زیبایی به شمار می‌آید. این فضای بزرگ و بلند با استفاده از مبلمان چوبی گرم پر شده و همه چیز زیبا و بی‌نظیر طراحی شده است. این میزهای چوبی کاملاً طبیعی بوده و در آن‌‌ها از هیچ گونه رنگ و روغن جلایی استفاده نشده است.
میزهای گرد و صندلی‌های راحت، کفپوش ساختمان و پنل‌‌هایی که مکان‌های مختلف را از هم جدا می‌کنند همه از چوب ساخته شده و فضای رستوران با استفاده از لامپ‌های بزرگ آویزان و نارنجی رنگ نمای مدرن زیبایی به این رستوران داده‌اند. این لامپ‌ها به پرتقال‌هایی شبیه‌اند که از وسط نصف شده و از سقف آویزان شده‌اند که روشنایی فوق العاده ملایمی را به فضای رستوران بخشیده‌اند.

تیری دبلیو دسپونت یک طراح دکوراسیون داخلی است که در حوزه معماری و هنر نیز فعالیت دارد.

تیری دبیلو دسپونت (Thierry W. Despont)

 تیری دبلیو دسپونت یک طراح دکوراسیون داخلی است که در حوزه معماری و هنر نیز فعالیت دارد و او را از طرفداران مکتب سنتی طراحی دکوراسیون داخلی به شمار می‌آید. او در فرانسه به دنیا آمده اما به نقاط مختلف دنیا سفر کرده و پروژه‌های زیادی را در دنیا انجام داده و نمایشگاه‌های زیادی را در نیویورک برگزار کرده است. او یکی از اعضای تیم ترمیم و بازسازی مجسمه آزادی بوده است. روی هم رفته مشتریان وی از افراد برجسته و متمول بوده و دستمزد بالایی نیز به وی پرداخت می‌کنند.
استودیو طراحی وی در پروژه‌های طراحی بسیار زیادی شرکت داشته اما کلبه‌ی ییلاقی سوییس (Swiss chalet) یکی از بهترین کارهای این تیم است. این پروژه بسیار فوق العاده و زیبا طراحی شده است. این کلبه در میان درختان صنوبر در کوه‌های آلپ پنهان است و تا وارد آن نشوید، نمی‌توانید زیبایی بی حد و حصر آن را تصور کنید. به محض این‌که وارد این کلبه می‌شوید اولین حسی که به شما دست می‌دهد این خواهد بود که فضای داخلی کلبه از آن چه که از بیرون به نظر می‌رسید بسیار بزرگ‌تر است.
تنها کفپوش این کلبه از سنگ ساخته شده و در ساخت طبقه دوم آن از چوب درخت صنوبر استفاده شده است. پنجره‌های اتاق‌های بزرگ این کلبه ییلاقی رو به منظره بی نظیر کوهستانی منطقه باز شده و کاناپه‌های بزرگ و راحت اتاق نشیمن مکان زیبایی را به وجود آورده‌اند. دیوارها و سقف کلبه با استفاده از پنل‌های چوبی تیره تشکیل شده و نمای زیبایی به آن بخشیده است. فرش‌های نفیسی در کفپوش وسیع این کلبه پهن شده و در اتاق‌ها نیز از لامپ‌های ملایم بسیاری برای روشن کردن فضا استفاده شده است. یک شومینه زیبا روبه روی استخر بلند موجود در خانه قرار دارد که بسیار مدرن و باکلاس طراحی شده است. حتی در این کلبه سالن نمایشی قرار دارد که اقلام تزئینی و مبلمان بسیار گران قیمتی در طراحی دکوراسیون آن به کار رفته است.

مایلز رد یک طراح دکوراسیون داخلی شناخته شده است و به طراحی دکوراسیون داخلی خانه‌ها علاقه دارد.

مایلز رد (Miles Redd)

 مایلز رد در آتلانتای آمریکا به دنیا آمده است، اما یک هنرمند بین المللی به شمار می‌آید. او یک طراح دکوراسیون داخلی شناخته شده است و به طراحی دکوراسیون داخلی خانه‌ها علاقه دارد. وی در کارهای خود هنر مدرن را با هنر سنتی و قدیمی یا آیتم‌های سنتی و کلاسیک ترکیب می‌کند. مایلز رد کار خود را با طراحی دکوراسیون داخلی آپارتمان دوست خود آغاز کرد اما اکنون می‌تواند دکوراسیون داخلی هر اتاق، خانه، موزه یا هر محیط زندگی دیگری را طراحی کند.
یکی از بهترین کارهای او طراحی دکوراسیون داخلی یک آپارتمان در منهتن است که بسیار خوشرنگ و جذاب طراحی شده است. وی در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق‌های این آپارتمان از رنگ‌های متنوع و متفاوتی استفاده کرده است که باعث می‌شود هر کدام از اتاق‌ها از دیگری متمایز باشد. او این کار را برای دادن شخصیت متفاوت به هر اتاق و جذاب و منحصربه فرد بودن آن انجام داده است.
اتاق نشیمن به رنگ آبی رنگ آمیزی شده و با تجهیزات مدرن و مبلمان کلاسیک پوشیده شده از مخمل  تجهیز شده است. راهروی سبز رنگ این آپارتمان با درب‌های سبز زیتونی به یک سالن اجتماعات که به شکل باغ طراحی شده منتهی می‌شود. در کفپوش راهرو و سالن اجتماعات این آپارتمان از تصویر براق یک پرنده روی شاخه درخت استفاده شده است.
غنی بودن جزییات تمام طراحی این سازه را بی نظیر کرده است. یک درب قرمز رنگ به حمام سنگ مرمری و آشپزخانه سبز رنگ کنار اتاق ناهار خوری که پر از کتاب است منتهی می‌شود. در تمامی این ترکیبات غیرمنتظره و نامعمول حسی از زیبایی و منحصربفرد بودن دیده می‌شود.

مایکل اسمیت یک طراح دکوراسیون داخلی است که دفتر مرکزی استودیو طراحی او در لس آنجلس واقع شده است.

مایکل اس اسمیت (Michael S. Smith) 

مایکل اسمیت یک طراح دکوراسیون داخلی است که دفتر مرکزی استودیو طراحی او در لس آنجلس واقع شده است. او نیز مانند هنرمندان طراحی دکوراسیون داخلی دیگری که به خاطر هنرهای ویژه خود معروف شده‌اند مسئول طراحی دکوراسیون داخلی کاخ سفید از سال 2008 بوده است که از سبک کاملاً آمریکایی در طراحی آن استفاده شده است. کاخ سفید برای شهروندان آمریکایی یک نماد ملی محسوب می‌شود، بدین ترتیب می‌توانید ارزش و اعتبار شخصی که برای طراحی دکوراسیون داخلی این مکان انتخاب شده است را درک کنید. البته پروژه‌های بسیار زیاد دیگری نیز وجود دارند که سلیقه بی نظیر و بدیع وی را در طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان‌ها نشان می‌دهد که پروژه تاور گروو (Tower Grove project) تنها یکی از آن‌ها به شمار می‌رود.
در طراحی داخلی این خانه از آیتم‌های سنتی استفاده شده است، حتی اگر سنت آمریکایی را بسیار جوان‌تر از سنت اروپایی بدانید. با این وجود حس دوستی و خانوادگی را در فضای داخلی اتاق‌ها احساس کرده و بزودی احساس خواهید کرد که در خانه هستید. همه چیز در این خانه زیبا و راحت و البته با کلاس طراحی شده است. اتاق نهارخوری در مرکز واقع شده و میز ناهارخوری نیز از چوب ساخته شده و صندلی‌های زیبایی در کنار قرار گرفته است. یک لوستر قدیمی بزگ و زیبا و کاغذ دیواری به طرح گل نیز در این اتاق قرار دارد.
اتاق‌های این خانه بزرگ بوده و درهای بسیار کمی در آن استفاده شده است که زیبایی خاصی به این مکان بخشیده است. فقط از یک اتاق به اتاق دیگر وارد شده و هیچ تفاوت مشهودی در طراحی این اتاق‌ها دیده نمی‌شود یک نقاشی بزرگ و قدیمی پشت سر کاناپه‌ها آویزان شده و در همه جای اتاق‌ها گل و گلدان وجود دارد. یک اتاق خواب مجلل و یک اتاق پذیرایی یا مطالعه زیبا که پر از کتاب است و همچنین یک میز قهوه نیز در این خانه قرار داده شده است. تمامی طراحی دکوراسیون این خانه سنتی و کلاسیک است. در داخل آن که باشید حس می‌کنید که در داخل یک موزه تاریخی قرار گرفته‌اید. طراحی داخلی این خانه نشان دهنده خانواده و قدرت، آرامش و راحتی و فرهنگ آمریکایی و ارزش‌هایی است که مورد تحسین همه قرار خواهند گرفت.

کاترین ویداوسکا و توماس ویداوسکی در زمینه‌ی معماری و طراحی دکوراسیون داخلی جوایز بین‌المللی متعددی را دریافت کرده‌اند.

کاترین ویداوسکا (Catherine Widawska) و توماس ویداوسکی (Thomas Widawski)

این دو معمار مشهور عضو یک خانواده‌ی لهستانی هستند که در زمینه‌ی معماری و طراحی دکوراسیون داخلی بسیار موفق بوده و جوایز بین‌المللی متعددی را دریافت کرده‌اند. این دو سلیقه و مهارت خود در طراحی داخلی را در یک آپارتمان در شهر ورشو لهستان به نمایش گذاشته‌اند. طراحی دکوراسیون داخلی این آپارتمان بسیار مدرن و آینده نگرانه، زیبا و جادار، راحت و کاربردی است. فضای این آپارتمان بسیار باز و وسیع طراحی شده و از رنگ‌های متنوع و روشن و جذابی در طراحی آن استفاده شده است. فضاهای خانه بر اساس کارکرد تقسیم شده است تا بهترین کاربرد را داشته باشد. اتاق نشیمن به منظور کنار هم قرار دادن اعضای خانواده طراحی شده و در این کار نیز موفق بوده است. حتی دیوارهای سفید و کفپوش چوبی خانه شکلی طبیعی به خانه بخشیده و آن را به فضایی شادی بخش و انرژی آور تبدیل کرده است.
اشیاء رنگی مختلفی با دقت کامل در نقاط مختلف این خانه مورد استفاده قرار گرفته و هر اتاق فضای شاد و زیبای خود را دارد. فرش زرد لیمویی در اتاق نشیمن، قفسه‌های مکعبی شکل رنگارنگ و مبلمان بامزه در اتاق بچه‌ها و کیف لوبیایی آبی در کفپوش اتاق . این دو توجه بسیار زیادی به جزییات داشته و طرح کلی خانه بسیار زیبا می‌باشد. یک باغچه کوچک داخلی نیز در این خانه وجود دارد که پر شده از گیاهان متنوع و در کنار آن نیز یک آینه بزرگ قرار داده شده است که حس طبیعت را به فضای خانه آورده و یک کیسه سبز در وسط اتاق نشیمن قرار دارد که در واقع سبدی برای نگهداری مجلات است.

رابرت بیلی یک طراح دکوراسیون داخلی کانادایی است و معمولاً کاربردی بودن فضا را با طراحی مدرن ترکیب می‌کند.

رابرت بیلی (Robert Bailey)

بیلی شماره دهم ما در این فهرست است اما این موضوع بدان معنا نیست که وی نسبت به دیگران از مهارت و اهمیت کمتری برخوردار است. همه‌ی این افرادی که در فهرست ما قرار داشتند با هم متفاوت بودند، اما همگی از بزرگ‌ترین و معروف‌ترین طراحان دکوراسیون داخلی در سطح بین المللی به شمار می‌آیند. رابرت بیلی یک طراح دکوراسیون داخلی کانادایی است و معمولاً کاربردی بودن فضا را با طراحی مدرن، راحتی و سبک خاص مربوط به خودش ترکیب می‌کند. یکی از بهترین طراحی‌های او را می‌توان در مرکز اقامتی سیلورسی رزیدنس (Silversea Residence) در ونکوور کانادا دید. بهترین نکته در مورد طراحی دکوراسیون داخلی این آپارتمان این است که او این خانه را از اول ساخته زیرا این خانه تخریب شده و از نو توسط او ساخته شده است که کار طراحی دکوراسیون داخلی را برای وی بسیار آسان کرده است. بنابراین طراحی دکوراسیون این خانه از همان ابتدا برای وی چالشی جذاب بوده است. این آپارتمان 3 اتاق خواب و 3 حمام دارد که همگی در یک طبقه جای گرفته‌اند. اما وی در طراحی هرکدام از طرح‌های مختلف و متنوعی استفاده کرده که از هم کاملا متمایز باشند. بیلی در این زمینه نیز بسیار موفق عمل کرده است. اولین و مهم‌ترین هدف او ارائه حس یک فضای بوده که در آن ورود و خروج از اتاق‌ها بسیار راحت و طبیعی انجام گرفته و همزمان کسی مزاحم دیگری نشود. طراحی اتاق‌های نیز بسیار زیبا بوده اما در عین حال ساده راحت و شاد هستند.
طراحی این آپارتمان نسبتا مینیمالیستی است و هر آن چه که نیاز داشته باشید در آن قرار داده شده است، اما زیادی شلوغ نشده و مبلمان مدرن آن با رنگ‌ سفید رنگ آمیزی شده و شکل‌های جالبی دارند. بالش‌های رنگارنگ و تصاویر قرار گرفته روی دیوار نیز بر زیبایی این آپارتمان افزوده‌اند. همه چیز بسیار تمیز و مدرن به نظر می‌رسد و تمامی تجهیزات کامپیوتری و صوتی تصویری در آن قرار گرفته است. با این وجود از آن‌جا که خانواده‌ی ساکن این آپارتمان کودک خردسال دارند فضای کافی امن برای این کودکان نوپا برای قدم زدن تامین شده است.

منبع : Homedit