توصیههایی برای موفقیت تولیدکنندگان سیم و کابل
در این مقاله با چند کارشناس صنعت سیم و کابل صحبت کردهایم، در ادامه به توصیههای آنها برای کسب درآمد بیشتر در عین راضی نگهداشتن مشتریان، توجه کنید:
شرکت سیم و کابل لیبرتی
کیرک هورلبک
معاون ارشد بخش بازاریابی و توسعهی تجاری
سؤال: از چه روشهایی برای آموزش و مدیریت تیم فروش خود در حوزهی فروش سیم و کابل و برآوردن نیازهای مختلف مشتریان استفاده میکنید؟
پاسخ: اکثر ابزارهای جدید با امواج درگیر بوده و نیازمند دریافت سیگنال از مسافتهای دور هستند؛ بنابراین مهم است که محصولاتی ارائه شوند که قبلا تست شده و میتوانند نیازهای پیچیدهی مشتریان را برآورده کنند. این از عایق روی سیم و کابل گرفته تا کیفیت قطعات داخلی دستگاه را شامل میشود. سیستمها و سیم و کابل برای برقراری اتصال استفاده میشوند که به همین دلیل کیفیت بالای تمام قطعات مورد استفاده در آنها باید بالا باشد.
سؤال: بهترین توصیهی شما برای مشتریان در مورد این گروه محصولات چیست؟
پاسخ: سیم و کابل از قطعات سیستم هستند. کیفیت بالای سیم و کابل میتواند زمان نصب و تعمیر را کاهش داده و انجام کار را نیز آسانتر کند که در نهایت، منجر به افزایش درآمد و کاهش هزینهها میشود.
سؤال: در کل، چه محصولاتی در ردیف بالای محصولات فناوری در سال جاری قرار دارند؟ و چه تغییراتی در دیگر طبقهبندیها بر این محصولات تأثیر دارد؟
پاسخ: پرفروشترین محصولات سیم و کابل HDMI، تبدیل HDMI به CAT، تبدیل HDMI به COAX و سیم و کابل CAT6a هستند.
سؤال: به نظر شما چه چیزی شما را نسبت به رقبا برتر کرده است؟
پاسخ: با بیش از هفت هزار محصول متنوع در حوزهی سیم و کابل، شرکت ما بهترین گسترهی محصولات سیم و کابل برای مصرفکنندگان حرفهای و خانگی را فراهم میکند.
شرکت سیم و کابل تریبیوتاریز
کیت دود
مدیر فروش داخلی
سؤال: از چه روشهایی برای آموزش و مدیریت تیم فروش خود در حوزهی فروش سیم و کابل و برآوردن نیازهای مختلف مشتریان استفاده میکنید؟
پاسخ: دلالان و فروشندگان اهمیت کیفیت سیم و کابل برای مشتریان را مشخص میکنند. اگر آنها در مذاکرات خود این مهم را دیر مطرح کرده و یا اصلا مطرح نکنند، این پیام القا میشود که این مسئله مهم نیست. اگر این مسئله زود مطرح شود و شفافسازی کامل انجام بگیرد، مهم جلوه میکند. مطرح کردن کیفیت سیم و کابل، اولین گام مهم در مذاکره با مشتریان است.
سؤال: بهترین توصیهی شما برای مشتریان در مورد این گروه محصولات چیست؟
پاسخ: برخلاف دیگر محصولات در حوزهی سینمای خانگی، سیم و کابل قربانی ادعاهای ابلهانهی فروشندگان شدهاند. بیشتر فروشندگان اطلاعات کمی نسبت به سیم و کابل دارند و در مذاکرات خود سیم و کابل مناسبی را پیشنهاد نمیکنند. در نتیجه، تقریبا همیشه سیم و کابل فروش کمی دارند.
فروشندگان بر این باورند که اگر سیم و کابل ارزانتری را پیشنهاد کنند، مشتری سؤالات کمتری در این مورد میپرسد. اگرچه این یک حقیقت است، حقیقت دیگر این است که هم مشتری و هم فروشنده باختهاند، زیرا چیزی که لیاقتش را دارند دریافت نکردهاند. اصلاح این عادت بد بسیار ساده است؛ فروشندگان تنها باید فواید استفاده از سیم و کابل بهتر را درک کرده و سپس محصولات مناسبی را به مشتری پیشنهاد کنند و نه محصول ارزانی را که مشتری بدون سؤال میپذیرد.
سؤال: در کل، چه محصولاتی در ردیف بالای محصولات فناوری در سال جاری قرار دارند؟ و چه تغییراتی در دیگر طبقهبندیها بر این محصولات تأثیر دارد؟
پاسخ: حوزهی سیم و کابل تحت تأثیر حوزههای دیگر است؛ ما دم هستیم و نه خود سگ. زمانی که سختافزار جدیدی عرضه میشود، ما واکنش نشان میدهیم. برای نمونه آخرین نیاز ما را مجبور کرده بهجای مس از فیبر در تولید سیم و کابل استفاده کنیم.
سؤال: به نظر شما چه چیزی شما را نسبت به رقبا برتر کرده است؟
پاسخ: بخش کنترل کیفیت ما یکی از بهترینها در این حوزه است. برای نمونه، قبل از اینکه محصولات ارسال شوند، همهی محصولات HDMI در کارخانه تست و بررسی میشوند. آخرین مرحله از تولید در کارخانه شامل بررسی کیفیت 1080p تمام سیم و کابل از یک سیستم بلوری (Blue-ray) است. ما میدانیم که اگر سیم و کابل تولیدشده مشکلی داشته باشند، شرکتی دیگر باید برای یافتن مشکل و حل مسئله به خانه یا شرکت مشتری مراجعه کند که این خود هزینهای سنگین و اضافه است. با تأکید بر تست کیفیت، ما توانستهایم خرابی سیم و کابل HDMI را کاهش داده و مشتریان خود را با کاهش هزینههای اضافه، راضی نگه داریم.
شرکت سیم و کابل الترالینک
ماری کارداس
مدیر عمومی
سؤال: از چه روشهایی برای آموزش و مدیریت تیم فروش خود در حوزهی فروش سیم و کابل و برآوردن نیازهای مختلف مشتریان استفاده میکنید؟
پاسخ: چندین روش وجود دارد:
- ارزش: مطمئن شوید سیستمهایی که میفروشید بهترین کیفیت را دارند. صرف هزینه برای سیستمی که 100 درصد خوب نیست، اصلا قابلقبول نیست. استفاده از سیم و کابل مناسب یکی از مهمترین بخشها است.
- حفاظت: حفاظت در مقابل نوسان برق ارزانترین بیمه است. قطعات حفاظتشده را انتخاب کرده و عملکرد همزمان قطعات در سیستم را ارتقا دهید.
- لذت: مطمئن شوید قطعات جدید سرگرمکننده هستند.
- حسادت: هرگز اهمیت حس غرور مشتریان از محصول جدید را دستکم نگیرید.
سؤال: بهترین توصیهی شما برای مشتریان در مورد این گروه محصولات چیست؟
پاسخ: کمفروشی بدترین نوع برخورد با مشتری است. با فروش محصولات ارزان، شما سیستمی را میفروشید که ارزش 100 درصد ندارد و به مشتری حس بدی القا میکند. بودجهی مشتری را در نظر گرفته و بهترین سیم و کابل را به او بدهید.
سؤال: در کل، چه محصولاتی در ردیف بالای محصولات فناوری در سال جاری قرار دارند؟ و چه تغییراتی در دیگر طبقهبندیها بر این محصولات تأثیر دارد؟
پاسخ: گرایش بازار به سمت سیم و کابل کوچکتر و سیستمهای بیسیم پیش میرود. راحتی استفاده و کیفیت حرف اول را میزنند. این مسئله پیچیده است، اما بسیار اهمیت دارد. خبر خوب اینکه، برق AC هر روز بدتر میشود که اهمیت حفاظت در مقابل نوسان و وجود محصولات قوی را پررنگتر میکند.
سؤال: به نظر شما چه چیزی شما را نسبت به رقبا برتر کرده است؟
پاسخ: ما عملکرد بهتری را در هر نوع محصول با قیمتهای متفاوت ارائه میکنیم، ویژگیای که تفاوت زیادی در کیفیت صدا و تصویر در تمام سیستمها ایجاد میکند.
منبع : Technologyintegrator