جاستین گتلینگ اذعان داشته که در مسابقات قهرمانی جهان دو و میدانی تحت تاثیر جو قرار گرفته و قسم خورده نگذارد همچین اتفاقی در المپیک 2016  ریو هم رخ دهد. دونده‌ی آمریکایی در رویدادی در 16 خرداد برنده شد و حالا روی این‌که چطور می‌تواند کاری کند بولت یک‌بار دیگر مثل المپیک‌های 2008 پکن و 2012 لندن نتواند در سه رشته‌ی ورزش دو و میدانی یعنی دوهای 100 متر، 200 متر و 400 متر مدال طلا کسب کند متمرکز شده است. 

با توجه به این‌که تمام فصل رکوردهای بهتری بر جای گذاشته بود و بولت تازه از بستر مصدومیت رهایی پیدا کرده بود، به نظر می‌رسید گتلینگ در مسابقات قهرمانی جهان  ورزش دو و میدانی در  پکن بتواند فوق ستاره‌ی  ورزش جاماییکا را شکست دهد. با این‌حال بولت در دوهای 100 متر و 200 متر گلتلینگ را شکست داد. 

«من از مسابقات قهرمانی جهان پکن درس خوبی گرفتم، این‌که باید سعی کنم تحت تاثیر جو قرار نگیرم. هیجان برای تماشاچیان و رسانه‌هاست و من باید سعی کنم فقط به بردن مسابقه فکر کنم. پارسال زیادی تحت تاثیر جو قرار گرفتم.»

گتلینگ که 34 سال سن دارد و این قطعا آخرین المپیک او خواهد بود، گفته امیدوار است او و بولت یک فینال کلاسیک دوی 100 متر را در ورزشگاه المپیک ریو به نمایش بگذارند. گتلینگ می‌گوید «من و بولت احترام زیادی برای هم‌دیگر قائلیم و دوست دارم این مسابقه به بهترین شکل برگزار شود. می‌خواهم این یکی از بهترین مسابقات در تاریخ ورزش دو و میدانی باشد. دوست دارم تماشاچیان برای 9 ثانیه روی پاهای خود بایستند و سریع‌ترین مسابقه‌ی تاریخ را تماشا کنند.»


گتلینگ قصد دارد در المپیک 2016 ریو در رشته ورزش دو و میدانی تاریخ ساز شود.

روز یک‌شنبه در هوایی بارانی گتلینگ مسابقه‌‌ی Mano a Mano را در Quinta da Boa Vista Park با زمان 10.19 ثانیه برنده شد. کمترین زمان او در سال گذشته 9.93 ثانیه بوده‌ است و هنوز باید در مسابقات انتخابی المپیک دو میدانی ایالات متحده سهمیه‌ی المپیک خود را کسب کند. اما گتلینگ می‌گوید قصد دارد در مسابقات المپیک به اوج برسد و در  ورزش دو و میدانی تاریخ‌ساز شود. «سعی دارم در این فصل روش خود را نسبت به فصل پیش تغییر دهم. فصل پیش زود، سریع دویدن را شروع می‌کردم و در این فصل قصد دارم کاری کنم که بتوانم تمام مسابقه را سریع بدوم. به‌نظرم مسابقه‌ی هیجان‌انگیزی خواهد شد. شاید بتوانم در آخرین المپیکم رکورد خوبی به‌جای بگذارم و در اوج خداحافظی کنم.»

گتلینگ تا به‌حال دو بار برای جرایم مربوط به مواد مخدر محکوم شده و به‌عنوان پسر ناخلف  ورزش دو و میدانی شناخته می‌شود. او قبل از مسابقه‌ی Mano a Mano گفته «نمی‌خواهم به گذشته فکر کنم» او هم‌چنین گفته «به‌خاطر زمانی که از  ورزش دور بودم از لحاظ فیزیکی نسبت به سنم  جوان‌ترم» و روز یک‌شنبه خود را «بزرگ‌تر و عاقل‌تر» توصیف کرده است. او امیدوار است در این مسابقات  بتواند میان آن همه زرق و برق المپیک روی عملکرد خود تمرکز کند.


منبع : ًRio2016