سیم و کابل برای شارژ یا متصل کردن سخت‌افزارها مورد استفاده قرار می‌گیرد. بدون این ابزار هرگز قادر به استفاده از اینترنت، تلفن و حتی تلفن همراه نخواهیم بود؛ اما اگر سیم و کابل شما کهنه باشند چطور؟ بهترین کاری که می‌توانید بکنید این است که از آن‌ها دوباره استفاده کنید. گاهی این سیم و کابل اضافی فضای زیادی را در خانه اشغال می‌کنند و بهترین روشی که به ذهن خطور می‌کند دور انداختن آن‌ها است.

دور انداختن سیم و کابل کهنه ایده‌ خوبی نیست

آیا می‌دانستید با دور انداختن سیم و کابل کهنه در حال دور انداختن پول هستید؟ بله سیم و کابل کهنه‌ی شما می‌توانند از زباله به پول تبدیل شوند. برخی مردم به خرید کالاهای دست‌دوم علاقه نشان ‌داده و برخی دیگر برای تعمیر سیم و کابل قدیمی خود به آن‌ها نیاز دارند. سیم و کابل قدیمی خود را بررسی کنید و اگر ارزش دارند آن‌ها را برای فروش بگذارید.
سیم و کابل محصولات فاسد نشدنی هستند. درست مانند پلاستیک سیم و کابل نیز در طبیعت تجزیه نمی‌شوند و به‌جز آسیب زدن به محیط زیست به‌سلامت انسان‌ها نیز صدمه می‌زنند. به‌جای دور انداختن سیم و کابل می‌توان:
اگر هنوز قانع به استفاده‌ی مجدد از سیم و کابل کهنه نشده‌اید، ادامه‌ی مقاله را مطالعه کنید:

لوله‌ی مقوایی که دستمال کاغذی به دور آن پیچیده شده می‌تواند ابزار مناسبی برای بسته‌بندی سیم و کابل باشد.

استفاده از سیم و کابل کهنه و کاهش اسراف

به کمک راه‌کارهای زیر سیم و کابل قدیمی خود را برای استفاده‌ی مجدد آماده کنید:
  • رول دستمال کاغذی: لوله‌ی مقوایی که دستمال کاغذی به دور آن پیچیده شده می‌تواند ابزار مناسبی برای بسته‌بندی سیم و کابل باشد. از چندین لوله‌ی مقوایی برای مرتب کردن سیم و کابل خود استفاده کنید. رول‌ها را برای ایجاد نظم بیشتر در یک جعبه قرار دهید.
  • فنر خودکارهای قدیمی: حتی اگر سیم و کابل آسیب دیده‌اند، می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. اگر خودکار قدیمی مستطیل شکل دارید، فنر آن را جدا کرده و آن را به قسمت‌های آسیب دیده‌ی سیم و کابل متصل کنید.
  • مدار مغناطیسی: از سیم و کابل قدیمی برای انجام آزمایش‌های علمی بهره بگیرید. تنها به یک سیم و کابل مسی نازک و قابل‌انعطاف با عایق پلاستیکی سالم نیاز دارید. مواد مورد نیاز دیگر فلزی نازک مانند سوهان ناخن و یک باطری قلمی هستند. اگر جعبه‌ای برای نگه‌داشتن باتری داشته باشید، پروژه تمیز‌تر خواهد بود؛ هم‌چنین اضافه کردن جعبه کار را امن‌تر و چند کاربردی می‌کند. برای تغییر جهت مدار کافی است دو سر باتری را جابه‌جا کنید.
  • زیورآلات درست کنید: از قسمت‌های مسی سیم و کابل برای ساخت زیورآلات استفاده کنید. مناسب‌ترینسیم و کابل برای این کار قسمت مسی سیم و کابل آنتن است. از سیم‌چین برای بریدن و جدا کردن عایق سیم و کابل استفاده کنید. برای ایجاد زیبایی بیشتر از سیم و کابل نازک‌تر همراه با عایق‌شان استفاده کنید. می‌توانید به کمک دم‌باریک و چکش به سیم و کابل شکل دهید. از سیم و کابل با رنگ‌های مختلف استفاده کنید.

منبع : Recyclescene