پاها وسیع‌ترین قسمت بدن زنان هستند که معمولا از موهای رائد پوشیده شده‌اند. به همین دلیل اپیلاسیون با موم انتخاب خوبی برای خلاصی چند هفته‌ای از دست این موهای زائد است. پس بهتر است که خودمان در خانه اپیلاسیون را انجام دهیم یا این‌که به آرایشگاه برویم؟ در این مطلب این موضوع را بررسی خواهیم کرد.

آماده‌سازی

در خانه: علاوه بر فراهم کردن همه‌ی وسیله‌های مورد نیاز برای اپیلاسیون و موم انداختن، باید موم را هم گرم کنید. برای پاها استفاده از موم گرم را پیشنهاد می‌شود، نوارهای آماده‌ی مومی سرد در این ناحیه چندان موثر نیستند.  هم‌چنین داشتن فضای کافی برای اپیلاسیون نیز مهم است.
در آرایشگاه: اکثر آرایشگران و کسانی که دوره‌های آرایشگری گذرانده‌اند، برای انجام اپیلاسیون مجوز دارند اما این بدان معنی نیست که می‌توانند به خوبی این کار را انجام دهند. اگر خودتان آرایشگر ماهری در زمینه اپیلاسیون نمی‌شناسید از دوستان و آشنایان خود پرس‌ و جو کنید و ببینید برای اپیلاسیون نزد چه کسی می‌روند و از همان فرد برای موم انداختن وقت بگیرید.

زمان

در خانه: اپیلاسیون پاها برخلاف چیزی که به‌نظر می‌رسد اصلا کار ساده‌ای نیست، مخصوصا با در نظر گرفتن این‌که این ناحیه بسیار وسیع است. اگر می‌خواهید خودتان پاهای‌تان را موم بیاندازید احتمالا برای اپیلاسیون قسمت پشت ران‌ها نیاز به کمک داشته باشید. اگر در اپیلاسیون تازه‌کار هستید حداقل دو ساعت زمان برای اپیلاسیون کل پاهای‌تان در نظر بگیرید.
در آرایشگاه: فردی باتجربه می‌تواند ظرف یک ساعت کل پاهای شما را اپیلاسیون کند. یک آرایشگر حرفه‌ای این کار را در مدت 20 تا 30 دقیقه انجام خواهد داد. تنها کاری که شما باید بکنید وقت گرفتن و رفتن به آن سالن زیبایی یا آرایشگاه است.
 
یک آرایشگر حرفه‌ای پس از اپیلاسیون، پاهایی نرم و بدون مو به شما تحویل خواهد داد.

نتیجه‌ 

در خانه: اگر اولین بار است که خودتان این کار را انجام می‌دهید، احتمال زیادی دارد به‌جای این‌که موها را از ریشه بردارید، آن‌ها را بریده باشید و در نتیجه موها به سرعت دوباره رشد خواهند کرد. وقتی خودتان اپیلاسیون می‌کنید احتمال بیشتری وجود دارد که قسمت‌هایی از قلم بیوفتند.
در آرایشگاه: یک آرایشگر حرفه‌ای پس از اپیلاسیون، پاهایی نرم و بدون مو به شما تحویل خواهد داد که تا چند هفته به همین صورت باقی خواهند ماند. به طور کلی همه چیز بسته به میزان هزینه‌ای دارد که می‌خواهید یا قادرید برای این کار صرف کنید. اگر نمی‌خواهید پول زیادی صرف کنید، این کار را در خانه انجام دهید. 

در موقعیت‌های خاص خودتان این‌ کار را انجام دهید

اگر می‌خواهید برای تعطیلات یا هر موقعیت خاص دیگری خودتان پاهای‌تان را اپیلاسیون کنید، چند هفته قبل از آن این کار را انجام دهید تا ببینید اصلا توانایی انجام این کار را دارید یا خیر. اگر از قبل تمرین نکنید و اپیلاسیون را درست انجام ندهید، تماس گرفتن با متخصص در لحظه‌ی آخر کمکی نخواهد کرد. از آن‌جا که برای اپیلاسیون طول موها باید حداقل به 3.5 سانتی‌متر برسد، طول نامناسب ممکن است باعث بریده شدن موها شود. در این شرایط موم گزینه‌ی خوبی برای شما نخواهد بود و بهتر است موها را با تیغ اصلاح کنید.

انتخاب آرایشگر حرفه‌ای

نوبت گرفتن برای اپیلاسیون از قبل علاوه بر این‌که طبق برنامه‌ی زمانی شما خواهد بود، احتمال نوبت گرفتن از یک فرد حرفه‌ای را هم افزایش خواهد داد چرا که افراد خوب در این زمینه سرشان بسیار شلوغ است و خیلی سریع وقت‌های‌شان پر می‌شود. پس اگر این کار را به لحظه آخر موکول کنید ممکن است زمان نامناسب و موم‌کاری بی‌تجربه نصیب‌تان شود.
باید از یک آرایشگر حرفه‌ای انتظار چه چیزی داشته باشید؟ هر سالن زیبایی یا آرایشگاه مناسب و معقولی شما را به اتاقی مخصوص اپیلاسیون خواهد برد و اتاق را ترک می‌کند و اجازه می‌هد تا شما لباس‌های‌تان را درآورید و به روی تخت مخصوص اپیلاسیون بخوابید و روی خود ملحفه بیاندازید و زمانی که مشغول موم اندازی روی بدن شماست، سعی می‌کند تا آن‌جا که امکان دارد بدن شما را پوشیده نگه دارد تا در حین کار شما احساس راحتی کنید.

منبع : About