آیا راجع به لوازم آرایش خانم‌ها و تاثیر مستقیم آن بر زندگی یک مرد اطلاع دارید؟ احتمالا ندارید، چون خانم‌ها ترجیح می‌دهند دخالتی در لوازم آرایش آن‌ها نداشته باشید. اما دانستن همیشه یک نقطه‌ی قوت است و می‌توانید از داشتن اطلاعات در مورد لوازم آرایش استفاده کرد. مثلا می‌توانید متوجه شوید چرا چهره‌ی همسرتان قبل از خواب و بعد از آن کاملا متفاوت است. نام این جادوی عجیب آرایش است. 
به عبارت کلی‌تر آرایش به معنی «ترمیم» ناهنجاری‌های صورت است. پوست آسیب دیده می‌تواند نرم و لطیف باشد، چشم‌های ریز و کوچک می‌تواند درشت‌تر به نظر برسد و ناگهان استخوان‌های گونه پدیدار شوند. آرایش معمولا برای اغراق و ایجاد جذابیت در ویژگی‌های بیولوژیکی صورت به کار می‌رود. به طور مثال صورت متقارن و پوست شفاف در تمام فرهنگ‌های جهان یک مزیت محسوب می‌شود، در حالی‌که مطالعات نشان می‌دهد مردان زنانی با لب‌های گوشتالو، چانه‌ی کوچک و چشمان بزرگ را ترجیح می‌دهند که تمامی این‌ها نشانگر میزان زیاد استروژن و در نتیجه سلامتی بیشتر و باروری بهتر است. قدمت لوازم آرایش به دوره‌ی پارینه سنگی بازمی‌گردد. زنان باستان به سرعت فهمیدند که می‌توانند توجه خواستگاران‌شان را از ابروها و گونه‌های استخوانی‌اش برگرفته و به لب‌های برجسته و چشمان درخشان خود معطوف کند.
البته امروزه  سطحی‌نگری افراد کم‌تر شده است درست نیست؟ از این امر چنین استدلال می‌شود که بقای لوازم آرایش تنها مثال دیگری از قوانین آزاردهنده حکومت مردسالاری است و هر مرتبه که زنی برای تجدید رنگ رژ لبش مکث می‌کند، مردی برای او قش می‌کند. اما این مسئله می‌تواند کاملا اشتباه باشد چون زن‌ها به خاطر خودشان آرایش می‌کنند.
برای بسیاری از افراد آرایش جزیی از کارهای عادی شروع روز است، کاری که پشت چراغ قرمز با دستپاچگی یا وقتی‌که منتظر دوستی هستیم تا از سرویس بهداشتی خارج شود انجام می‌دهیم. آرایش کردن معمولا نوعی هنر محسوب می شود. در حالی که قرار است کرم پوشاننده فقط یک لوازم آرایش کاربردی باشد، صرف کردن ساعت‌ها برای ایجاد چشمان گربه‌ای می‌تواند حس رضایت را به همراه داشته باشد. در بسیاری از موارد "آماده شدن" یک فرآیند به معنای واقعی کلمه است. صرف وقت برای تغییر ظاهر از حالت ژولیده به سر و وضع مرتب و خوشبو باعث می‌شود که خانم‌ها احساس تکامل و اعتماد به نفس داشته باشند و با صرف زمان ظاهری جامعه‌پسند برای خود رقم بزنند. همان‌طور که می‌بینید لوازم آرایش برای خانم‌ها اهمیت زیادی دارد، به همین دلیل در این مطلب راهنمایی کوتاه و کاربردی در خصوص لوازم آرایش را برای‌تان فراهم کرده‌ایم. می‌توانید با داشتن اطلاعات در خصوص لوازم آرایش کادوهای بهتری برای همسرتان بخرید.

کرم پودر یکی از ضروری‌ترین لوازم آرایش و زیرساز به رنگ پوست بوده که سراسر صورت را می‌پوشاند.

کرم پودر

کرم پودر یکی از ضروری‌ترین لوازم آرایش محسوب می‌شود. این لوازم آرایش زیرساز به رنگ پوست بوده و سراسر صورت را می‌پوشاند. سطح پوست اکثر افراد مثل سطح ماه ناهموار است. اما خانم‌ها دوست دارند پوستی صاف و براق داشته باشند. کرم پودر تمام خراش‌ها و ناهمواری‌های پوست را می‌پوشاند و باید طوری استفاده شود که رنگ صورت و گردن با هم تفاوت نداشته باشد. 

کرم پوشاننده یا کانسیلر

به نظر آقایان این لوازم آرایش همان کرم پودر است که با آن قسمت‌های خیلی آسیب دیده صورت را می‌پوشانند.
کرم پودر انواع مختلف دارد. گاهی به صورت مداد با رنگ پوست، گاهی به شکل مایع و گاهی به صورت پودر ظاهر است و ندرتا به رنگ سبز تولید می‌شود. کرم پوشاننده مثل بتونه لکه‌هایی مانند برآمدگی‌های پایین چشم یا دانه‌های جوش را می‌پوشاند که حتی کرم‌ پودر هم نمی‌تواند. اما مردان باید با خواص درمانی این لوازم آرایش نیز آشنا شوند. 

پنکیک

پنکیک به نظر آقایان همان چیزی است که با یک پد پنبه‌ای استفاده می‌شود. این پودر چه فرقی با نوع فشرده آن دارد؟ پنکیک در دو نوع پودری و فشرده وجود دارد. شکل پودر‌ی آن درون یک قوطی بوده و حالتی شبیه آرد دارد و به وسیله یک قلم‌موی آرایشی استفاده می‌شود و با ملایم‌ترین نسیم درهوا پخش می‌شود. نوع فشرده آن در یک قالب بوده و با استفاده از یک اسفنج آرایشی به کار می‌رود.
آیا می‌دانید ناحیه T چیست؟  ناحیه‌ای است که پیشانی شروع شده و بینی و چانه شما را در بر می‌گیرد. بیشتر چربی صورت از این قسمت‌ها ترشح می‌شود، چربی که باید پوشانده شود تا هنگام سلفی گرفتن، چهره‌تان شبیه یک تکه کالباس درخشان نشود. این لوازم آرایش این کار را انجام می‌دهد اما توجه داشته باشید استفاده زیاد از آن چهره را خراب می‌کند.

لوازم آرایشی مانند رژگونه به کمک شما می‌آید تا نشاط جوانی و سرزندگی را به چهره شما بازگرداند.

رژگونه

از نظر آقایان رژگونه رنگی است که خانم‌ها به صورت‌شان می‌زنند تا شبیه مرده‌ها نباشند. رنگ رژگونه معمولا از ترکیبات صورتی یا قهوه‌ای حاصل می‌شود و به شکل پودری یا  کرم ارائه می‌شود که مانند یک بتونه فشرده به نظر می‌رسد. هنگامی که نقص‌های پوست‌تان را کاملا می‌پوشانید بی‌رنگ و روح می‌شوید. این لوازم آرایش به کمک شما می‌آید تا نشاط جوانی و سرزندگی را به چهره شما بازگرداند و آثار آکنه روی پوست را بپوشاند. استانداردهای فعلی ما از زیبایی این است که چهره زنان همیشه گلگون به نظر برسد، رژگونه از روی استخوان‌های گونه کشیده می‌شود و باعث سرخی گونه‌ها می‌شود تا چهره را سالم و بانشاط نشان دهد. گونه‌های پف‌کرده تنها مختص کودکان است و گونه‌های چروکیده نشان از پیری دارند. ما در طول زندگی سعی می‌کنیم شبیه به هیج کدام نباشیم.

کرم برنزه

کرم برنزه مانند رژگونه غالبا به شکل قالبی یا تیوب وجود دارد. کرم برنزه برای استفاده‌ی حرفه‌ای بوده و در چهره‌های رنگ پریده، رنگ قهوه‌ای مایل به زرد را تداعی می‌کند و روی پوست‌های تیره‌تر برجستگی‌ها را بیشتر نشان می‌دهد. مرز بین رنگ برنزه‌ی طلایی و برنزه سفالی رنگ خوبی است.

رژ لب

شاید رژ لب از دیگر لوازم آرایش برای آقایان آشناتر باشد. رژلب معمولا به شکل یک لوله است، روی لب‌ها کشیده می‌شود و به ندرت درتماس با دندان‌ها است. گاهی اوقات به رنگ آبی است اما عموما رگه‌ای از رنگ قرمز دارد. به‌عنوان مثال رژلب‌های آلبالویی یکی از تحولات چند سال اخیر است.
چرا همه افراد می‌خواهند لب‌های قرمز داشته باشند؟ این رنگ باعث می‌شود بینی کمتر به چشم بیاید.

سایه چشم یکی از رایج‌ترین لوازم آرایش در انواع مختلف بی‌رنگ، رنگ قهوه‌ای و رنگ آبی نامتعارف و رنگ بنفشی موجود است.

سایه چشم

سایه چشم تنوع رنگ بسیار زیادی دارد و روی پلک‌ها استفاده می‌شود. محققان زمان زیادی صرف تحقیق بر روی این مسئله کرده‌اند که کدام نوع سایه را کجای چشم باید استفاده کرد. فقط به یاد داشته باشید این لوازم آرایش انواع مختلفی دارد از جمله بی‌رنگ، رنگ قهوه‌ای و رنگ آبی نامتعارف و رنگ بنفشی که روی پلک و در امتداد ابروها کشیده می‌شود. 

خط چشم

 این لوازم آرایش به شکل مداد یا مایعی است که درون یک لوله قرار گرفته و قلم‌موی نازکی دارد. خط چشم بیشتر به رنگ‌های تیره مانند مشکی و قهوه‌ای وجود دارد. 
همان‌گونه که سایه‌ی چشم باعث بزرگ‌نمایی چشم می‌شود، خط چشم هم موقعیت دقیق چشم را روی صورت مشخص می‌کند. بهترین روش خط کشیدن دور تا دور چشم است و چشم را برجسته‌تر می‌کند. چشم‌ها بهترین قسمت صورت هستند و می‌خواهیم تا حد امکان روی آن تاکید کنیم به همین دلیل اطراف آن را خط چشم می‌کشیم.

ریمل

ریمل یکی از لوازم آرایش رایج به شکل استوانه با قلم‌موی کوچکی شبیه درخت کاج است و برای پرتر و بلندتر دادن مژه‌ها به کار می‌رود. اگر مژه‌های بی رنگ و بور دارید نگران نباشید چون افرادی هستند که اصلا مژه ندارند. ریمل به همراه خط چشم کمک می‌کند تا زنان آرایش تیره و عجیب غریب مصری را روی چشم‌های خود اعمال کنند.

منبع : Deadspin