امروزه آرایشگرهای حرفه‌ای پیشنهاد می‌کنند خودتان موها‌ی‌تان را کوتاه کنید. بزرگ‌ترین مشکل این است که نمی‌دانید چطور به نتایجی که می‌خواهید برسید. اما اگر فقط می‌خواهید موها را به شکلی ساده کوتاه کنید چه کسی گفته است که نباید این کار را انجام دهید؟ صرفه جویی در وقت و هزینه‌ای که صرف رفتن به آرایشگاه می‌کنید ارزش ریسک کردن را دارد. اما قبل از این‌ که قیچی دست بگیرید به خواندن ادامه دهید تا از نکاتی که قبل از اصلاح کردن مو در خانه باید رعایت کنید مطلع شوید.


ابزار مناسب تهیه کنید

حتما باید یک شانه نوک تیز، یک اسپری آب، یک آینه‌ی بزرگ و یک آینه‌ی دستی برای بررسی زاویه‌های مناسب داشته باشید؛ و مهم‌تر از همه این که باید همیشه از قیچی‌های حرفه‌ای و با کیفیت استفاده کنید. قیچی‌های خانگی به اندازه کافی تیز نیستند و به موخوره منجر می‌شوند.


کمک بگیرید

اگر اولین بار است که می‌خواهید موهای خودتان را کوتاه کنید از کسی بخواهید که پیش‌تان باشد. شاید مجبور نشود این کار را برای شما انجام دهد یا کمک‌تان کند اما پرسیدن نظر شخص دوم همیشه مفید است. اگر کسی شاهد کارتان باشد و خراب‌کاری کنید زودتر متوجه می‌شود و شما را مطلع می کند؛ و البته در نهایت نظرشان را در مورد کارتان هم می‌گویند.


موها را آماده کنید

آماده کردن موها یکی از مهم‌ترین قسمت‌های کوتاه کردن مو است. قبل از این که شروع کنید موها را بشویید، نرم کننده بزنید و گره‌هایش را باز کنید.


اگر قصد دارید خودتان در منزل موهای تان را کوتاه کنید بهتر است از قسمت های کوچک مو شروع کنید.

از قسمتی کوچک شروع کنید

یک حقیقت تلخ: موهایی که کوتاه می‌کنید دیگر قابل بازگشت نیستند. این دلیل بسیار خوبی برای این است که کار را از یک قسمت کوچک آغاز کنید و فقط اگر لازم بود قسمت‌های بیشتری را کوتاه کنید. موها را نمناک کنید تا کنترل بیشتری داشته باشید، سپس موها را به سمت پایین شانه بزنید و فرق وسط را کاملا باز کنید؛ سپس هر دو طرف موها را به سمت سینه شانه بزنید. از انگشتان‌تان به عنوان راهنما استفاده کنید و یک خط صاف را قیچی کنید. با این روش پشت موها خمیده و گرد می‌شود. برای اصلاح‌های 2 تا 3 ماه یکبار موهای‌تان 1.5 تا 2.5 سانتیمتر کوتاه کنید. اگر نیاز باشد بیشتر کوتاه کنید همیشه می‌توانید این کار را انجام دهید.


مراقب چتری‌ها باشید

اگر می‌خواهید خودتان چتری‌ها را کوتاه کنید سعی کنید به آرامی این کار را انجام دهید. چتری‌ها را بچرخانید و موها را از ته بگیرید و رو به بالا صاف نگه‌دارید. سپس به جای این‌که روی یک خط صاف کوتاه کنید سعی کنید این کار را به سمت داخل انجام دهید. وگرنه ممکن است خراب‌‌کاری کنید و شبیه بچه‌ها شوید. بهتر است سعی کنید به حالتی ساده و یک دست که درآوردنش ساده‌تر است برسید. اگر به نظرتان کار مشکلی می‌آید بهتر است به آرایشگاه نزدیک منزل‌تان زنگ بزنید چون بیشتر آرایشگرها چتری‌ها را مجانی کوتاه می‌کنند.


تا دیر نشده دست بکشید

جا انداختن چند تار مو پشت سر که مشخص نیست اهمیت زیادی ندارد اما اگر  می‌بینید نمی‌توانید به درستی مو‌های خود را اصلاح کنید دست نگه‌دارید. اگر هیجان زده شدید و کنترل خود را از دست دادید و در نهایت متوجه شدید همه جای موهای‌تان کوتاه و بلند شده است وحشت نکنید. با آرایشگاه نزدیک منزل‌تان تماس گرفته و برای اولین فرصت وقت بگیرید. برای آرایشگر توضیح دهید می‌خواستید چه شکلی شوید و چه کارهایی انجام داده‌اید. ممکن است آرایشگرتان بتواند زیبایی شما را بازگرداند و یا موهای‌تان را به مدل جدیدی اصلاح کند.