مسلما همه ما دوست داریم هر روز مانیکور و پدیکور کنیم، اما اگر این‌کار را انجام دهیم حساب بانکی ما خیلی زود ته می‌کشد. البته زمان مهم‌ترین عامل در تشخیص این است که دوره‌ی انجام مانیکور و پدیکور چقدر باید باشد. زیرا نشستن روی آن صندلی ماساژ راحت هر کسی را برای انجام مداوم مانیکور و پدیکور وسوسه می‌کند.
اگر بخواهیم صادق باشیم باید بگوییم کسانی که خودشان در خانه کارهای ناخن انجام می‌دهند، اغلب مثل حرفه‌ای‌ها نمی‌توانند کوتیکول را مرتب  کرده و درست کنند. اما واقعا زمان مناسب برای مراجعه به آرایشگاه و انجام مانیکور و پدیکور را چطور باید تعیین کنیم؟ در ادامه به پاسخ این سوال می‌رسید.
 

عوامل مربوط به سبک زندگی

میزان TLC مورد نیاز برای انگشتان تا حد زیادی به سبک زندگی و برنامه روزمره شما بستگی دارد. برای مثال یک خانم خانه‌دار که اکثر وقت خود را در خانه و به تماشای سریال‌های مختلف می‌گذراند و کسی که علاقه‌مند به کوهنوردی است، در زمینه مراقبت از ناخن‌ها نیازهای متفاوتی دارند. برای این‌که متوجه شوید بازه‌ی زمانی مناسب برای انجام مانیکور و پدیکور برای شما به چه صورت است، به سوالات زیر درباره سبک زندگی پاسخ دهید:
  • آیا  هر شب شام می‌پزید یا از بیرون غذا تهیه می‌کنید؟
  • آیا تمام طول روز را مشغول تایپ کردن یا انجام یک ورزش حرفه‌ای هستید یا هر روز صبح برای باز کردن راه خروجی خانه برف‌روبی می‌کنید؟
  • آیا ورزش کردن را به سریال تماشا کردن ترجیح می‌دهید یا بالعکس، دوست دارید بیشتر در خانه بمانید ؟

مانیکور و پدیکور مرتب می‌تواند باعث ترک عادات بدی مثل عادت به جویدن ناخن شود.

عادات بد

همه ما عادات بدی داریم. بعضی عادت دارند تا ساعت 2 نیمه شب بیدار بمانند و در شبکه‌های اجتماعی بچرخند، برخی هم عادت به جویدن پوست و  ناخن دارند. اگر عادت به شب‌بیداری دارید علائم آن به‌صورت دایره‌های سیاه زیر چشم خود را نشان می‌دهد و عادت به جویدن ناخن با داشتن ناخن‌های کج و معوج خود را نشان می‌دهد. شما جزو کدام دسته هستید؟
 

نوع ناخنی که ترجیح می‌دهید

یکی دیگر از عواملی که در تشخیص زمان مناسب برای انجام مانیکور و پدیکور موثر است، این است که  تا چه حد به مد اهمیت می‌دهید و به‌روز هستید. از خودتان بپرسید بیشتر به چه مدل ناخن علاقه دارید.  دراین‌جا برای راهنمایی شما چند سوال مطرح می‌کنیم:
زمانی‌که ناخن‌های خزدار مد بود، آیا شما به آن‌ها علاقه داشتید؟ صادق باشید.
آیا بیشتر ترجیح می‌دهید که یک مانیکور هندسی درهم (لاک ترک) داشته باشید یا  یک سایه صورتی چرک؟
کدام‌یک را می‌پسندید؟ ناخن‌های کوتاه و زیبا یا ناخن‌های بلند عقابی شکل؟

پس از پاسخ دادن به سوالات بالا، احتمالا در یکی از سه دسته‌ی زیر قرار خواهید گرفت:

اگر تمام روز در حال تایپ کردن و آشپزی کردن هستید بهتر است هفته‌ای یک بار برای مانیکور و پدیکور به آرایشگاه خود مراجعه ‌کنید.

هفته‌ای یک بار

اگر  مدام در حال فعالیت هستید و سبک زندگی فعالی دارید، تمام روز در حال تایپ کردن هستید و آشپزی کردن را دوست دارید، معمولا ناخن‌ها باید تاوان این فعالیت را بدهند. شستن ظرف‌ها و نظافت  فعالیت‌هایی نیستند که برای ناخن‌ها و شکل آن‌ها مفید باشند. تنها پیشنهادی که داریم این‌است که از شریک زندگی خود بخواهید که کارهای خانه را تقسیم کنید. با این‌ کار زمان بیشتری نیز برای طراحی ناخن خود دارید.
راه پیشنهادی دیگر این است که به فعالیت‌های خود ادامه دهید و هفته‌ای یک بار برای مانیکور و پدیکور به آرایشگاه خود مراجعه ‌کنید و  خودتان در خانه از کمی روغن مخصوص کوتیکول استفاده می‌کنید.
 

هر دو هفته یک‌ بار 

شاید بیشتر ترجیح می‌دهید به‌جای بازی کردن در ساحل، کنار ساحل دراز بکشید. یا جزو آن دسته از افرادی هستید که اغلب غذای بیرون و رستوران را ترجیح می‌دهید. علاوه‌بر فعالیت‌های بیرون از خانه ممکن است دوست داشته باشید روی مبل مورد علاقه‌ی‌تان بنشینید و مطالعه کنید و در یک سالن زیبایی استراحت کنید تا آرامش خود را در این دنیای شلوغ باز‌یابید. هیچ چیز برای شما بهتر از لاک زدن ناخن به رنگ مد فصل لذت‌بخش نیست. اگر از این دسته افراد هستید بهتر است برای مانیکور و پدیکور هر دو هفته یک بار اقدام کنید.

ماهی یک‌ بار

چه برای مانیکور به آرایشگاه مراجعه بکنید و چه نه، تقریبا از ناخن‌های‌تان مراقبت می‌کنید. اگر شما می‌توانید مدت‌ها سر نزدن به آرایشگاه را تحمل کنید و خودتان در خانه و با استفاده از فرمول ژل‌های خانگی از ناخن‌های‌تان مراقبت کنید، از ماشین ظرفشویی استفاده می‌کنید و اکثر اوقات در خانه هستید و زیاد بیرون نمی‌روید، ماهی یک بار مانیکور و پدیکور برای شما کافی خواهد بود. احتمالا شما از آن دسته خانم‌‌ها هستید که مانیکور و پدیکور را بیشتر برای موقعیت‌های خاص انجام می‌دهند.

منبع : Makeup