تابستان را با اضافه‌کردن محلول مرکبات به خدمات پدیکور خود آغاز کنید.
وقتی به مرکبات فکر می‌کنید، ناخودآکاه خوراکی‌های تابستانه به ذهن‌تان می‌رسد. اضافه‌کردن پرتقال‌های رسیده و آب‌دار به غذاهای پیک‌نیک، درست کردن لیموناد تازه و تزئین آبمیوه‌های خنک با تکه‌های لیموی تازه. اما آیا تا به‌حال درباره‌ی اضافه کردن کمی مرکبات به مواد پدیکور خود فکر کرده‌اید؟ میوه‌هایی نظیر پرتقال، لیمو‌ شیرین، گریپ‌فروت و لیموترش را نه‌تنها می‌توان در دستور غذاهای تابستانه اضافه کرد، بلکه این میوه‌ها دارای فواید بسیار زیادی برای پوست هستند و می‌توان از آن‌ها در مواد و محصولات مراقبت از پا و پدیکور نیز استفاده کرد.

مرکبات به‌علت اسیدی بودن‌شان در پاکسازی پوست از جمله مراقبت از پا از طریق پدیکور نقش به‌سزایی دارند. آب مرکبات دارای خاصیت آنتی‌باکتریال و ضدعفونی‌کننده است به‌این معنی که توانایی نابود کردن میکروب‌ها، جلوگیری از رشد میکروارگانیسم‌ها بر روی پوست و کاهش احتمال عفونت را دارا است. هم‌چنین آب و بوی این میوه‌ها خاصیت انرژی‌بخشی، نشاط‌بخشی و طراوت‌بخشی به پوست و ذهن را دارد. بنابراین با شروع فصل گرما، بهتر است مرکبات را نیز به خدمات پدیکور خود اضافه کنید. خاصیت پاکسازی و جوان‌سازی محلول‌های مرکبات محور همانند پادزهری برای پاهای خسته عمل کرده و راهی بسیار عالی برای آوردن نشاط تابستانه به پدیکور است. 

می‌توانید محلول پدیکور با مرکبات را خودتان تهیه کرده و از آن استفاده کنید.

ساخت محلول پدیکور با مرکبات

می‌توانید محلول پدیکور را خودتان تهیه کرده و از آن استفاده کنید. اگر آرایشگاه دارید، مسلما مشتری‌ها هم خدمات و محصولات طبیعی، تازه و خاص را بسیار می‌پسندند. در این‌جا شما را با چند دستور ساخت این محصولات برای تقویت و تازگی پا از طریق پدیکور آشنا خواهیم کرد. مواد اولیه را می‌توانید از خوار‌و بار‌فروشی‌ها، میوه‌فروشی یا داروخانه تهیه کنید.
  • صابون طراوت‌بخش مرکبات: در وان مخصوص پدیکور، مقدار 6 قاشق چای‌خوری سولفات منیزیم را در آب گرم حل کنید. به این محلول دو تا سه قطره روغن مرکبات و برش‌هایی از لیمو‌شیرین، پرتقال و لیموترش تازه اضافه کنید.
  • اسکراب پاکسازی گریپ‌فروت: 1 فنجان شکر، 1 فنجان روغن زیتون و چهار قطره اسانس گریپ‌فروت را همراه با آب و پالپ نیمی از گریپ‌فروت را با یکدیگر ترکیب کنید.
  • ماسک مرطوب‌کننده پرتقال: 1 فنجان جو پرک را درون مخلوط‌کن بریزید تا تبدیل به پودری نرم شود. این پودر را با 1/4 فنجان کره کاکائو خوراکی، 4 قاشق غذاخوری عسل و آب نصف پرتقال مخلوط کنید.
  • لوسیون لیموترش آرامش‌بخش: مقدار سه تا چهار قطره اسانس لیموترش را با 350 گرم از لوسیون یا کرم بدون‌بوی مورد علاقه‌ی‌تان ترکیب کنید. برای درست کردن یک لوسیون ماساژ آرامش‌بخش می‌توانید 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون هم به ترکیب اضافه کنید.
  • میست لیموشیرین روح‌بخش: یک فنجان آب مقطر را با 1/4 فنجان وودکا، نصف قاشق‌چای‌خوری روغن درخت چای، دو قطره اسانس لیمو، 3 قاشق غذاخوری آب‌ لیموی تازه را با هم ترکیب کرده و درون یک بطری اسپری ریخته و خوب تکان دهید تا مواد با هم ترکیب شوند.
ترکیبات فوق را آن‌قدر درست کنید تا به ثبات، بو و بافت دلخواه‌تان برسید. در هر یک از دستور‌ها می‌توانید مرکبات مختلف را بایکدیگر ترکیب کنید ، روغن جوجوبا، بادام یا روغن هسته انگور را جایگزین روغن زیتون کنید و یا می‌توانید در هر ترکیب از (اسانس) عصاره نعنا که خاصیت انرژی‌بخشی دارد، استفاده کنید.
گرچه می‌توانید از درست کردن ترکیبات فوق لذت ببرید، باید هنگام درست کردن محصولات پدیکور چندین نکته را به‌خاطر داشته باشید. اول این‌که اسانس‌ها و روغن‌های گیاهی غلیظ و قوی هستند بنابراین در مصرف آن‌ها دقیق باشید و قطره به قطره آن را اندازه بگیرید. هرگز از اسانس‌های رقیق در حین پدیکور، مستقیما روی پوست استفاده نکنید؛ انجام این‌ کار باعث ایجاد حساسیت و خارش پوست می‌شود. هم‌چنین چون در این ترکیبات از مواد طبیعی استفاده می‌شود، بنابراین نگهداری آن‌ها برای طولانی‌مدت مناسب نیست.

مشتریان پدیکور معمولا نمی‌توانند در مقابل این محصولات مناسب تابستان مقاومت کنند.

نکاتی برای آرایشگاه‌ها

چه از محصولات ساخت خود استفاده کنید و چه محصولات دارای عصاره مرکبات را خریداری کنید، در هر صورت مشتریان پدیکور معمولا نمی‌توانند در مقابل این محصولات مناسب تابستان مقاومت کنند. برای داشتن یک اسپا پدیکور بر پایه مرکبات می‌توانید اقدامات زیر را انجام دهید:
  • در بدو ورود مشتری از او با یک نوشیدنی مرکبات پذیرایی کنید. سعی کنید کمی آب گازدار را با لیموناد یا آب گریپ‌فروت مخلوط کنید.
  • از تمیز بودن و ضدعفونی شدن تمامی سطوح و وسایل در آرایشگاه خود اطمینان حاصل کنید. ژل یا مایع تمیزکننده و ضدعفونی کننده با بوی مرکبات را روی پای مشتری و دست خود بزنید یا اسپری کنید.
  • پای مشتری را 5 تا 10 دقیقه در وان خنک یا گرم همراه با صابون حمام مرکبات قرار دهید.
  • پینه پا مشتری را صیقل داده، کوتیکول (پوست کنار ناخن) را کنار زده و ناخن‌های پا را سوهان بکشید. 
  • می‌توانید پوسته‌ پوسته‌های پا را با استفاده از اسکراب حاوی مرکبات بمالید. سپس اسکراب را با آب شسته و باقی‌مانده آن را با یک پارچه مرطوب پاک کنید.
  • ماسک حاوی مرکبات را روی کف، پشت و مچ پای مشتری بگذارید. دور هر یک از پاها حوله یا جوراب مخصوص پدیکور بپیچید. مدت 5 تا 10 دقیقه صبر کنید، حوله را بردارید و با یک حوله مرطوب ماسک را پاک کنید.
  • سپس با استفاده از لوسیون یا کرم ماساژ حاوی مرکبات، پا و مچ پا را ماساژ دهید.
  • ناخن‌های پا را آماده کرده و آن‌ها را با لاک الکلی هم‌رنگ لیمو، پرتقال یا گریپ‌فروت تمیز  و پولیش کنید.
  • پس‌از این‌که لایه‌ی پولیش خشک شد، می‌توانید در انتهای پدیکور روی پا کمی اسپری یا میست مرکبات بزنید.
می‌توانید برای هر فرد این خدمات حاوی مرکبات را کاملا شخصی کنید. برای مثال می‌توانید برای مشتریانی که زمان یا پول کافی برای هزینه کردن در اسپا پدیکور را ندارند، خدمات کوچک حاوی مرکبات درنظر بگیرید. یا می‌توانید خدمات سطح بالا را با یک پدیکور اسپای شامل مرکبات ترکیب کرده و یک بسته‌ی ماساژ ترکیبی درست کنید. بعداز این‌که مشتریان این خدمات حاوی مرکبات را دریافت کردند، به‌محض خروج از سالن زیبایی  آماده لذت بردن از فصل تابستان خواهند بود.

منبع : Nailpro