ممکن است صفحه‌ی نمایش 4K برای موبایل هوشمند به نظر زیا‌دی بیاید اما برای واقعیت مجازی این به معنای دنیاهای مجازی با کیفیت‌تر و پیکسل‌های نمایان کمتر است.

سامسونگ یک موبایل هوشمند با صفحه‌ی نمایش 5.5 اینچی 4K واقعیت مجازی در کنفرانس هفتگی سان فرانسیسکو به نمایش گذاشت. این صفحه‌ی نمایش با کیفیت واقعیت مجازی رزولوشن 2160 ×3480 با ppi 806 دارد. پرچم‌داران موبایل‌های هوشمند سامسونگ یعنی Galaxy S7 و Galaxy S7 Edge فقط Quad HD یعنی رزولوشن 1440 × 2560 دارند. 

البته سال پیش سونی Xperia Z5 Premium ، اولین موبایل هوشمند با صفحه‌ی نمایش 4K را  معرفی کرده بود؛ موبایل هوشمندی که رزولوشن صفحه‌ی نمایشش  با رزولوشن صفحه‌ی نمایش واقعیت مجازی سامسونگ برابر است. 


امکان دارد سامسونگ مدل بعدی Galaxy را به صفحه‌ی نمایش 4K  مجهز کند

با این که این فقط یک نمونه‌ی اولیه است، احتمال دارد سامسونگ Galaxy  بعدی خود را به صفحه‌ی نمایش 4K مجهز کند. به هرحال طبق کنفرانس 2016  توسعه دهنده‌گان I/O  گوگل سامسونگ هم یکی از چند شرکت سازنده موبایل است که تا آخر سال موبایل‌هایی با واقعیت مجازی آماده‌ی Daydream به بازار عرضه خواهد کرد. 

با توجه به این که سامسونگ اعلام کرده برای هماهنگ کردن نام تجاری این مدل با Galaxy S7 Edge و Galaxy S7  نسخه‌ی «6» را رد خواهد کرد و یک راست به نسخه‌ی «7» می رسد، مشخص نیست  سامسونگ Galaxy Note 7  را امسال منتشر خواهد کرد یا باید تا زمان انتشار Galaxy S8 صبر کنیم.

به گزارش Upload VR صفحه‌ی نمایش «از لحاظ زیبایی، رنگ، شفافیت تصویر و کنتراست عالی بوده» اما تعداد فریم بر ثانیه کمی داشته است. 


منبع : Mashable