مشکل کمد دیواری این است که بسیاری از مردم فکر می‌کنند چون جلوی چشم نیست و کسی داخل آن را نمی‌بیند پس باید آن را به دست فراموشی سپرد. چه اشتباهی می‌کنند، به خصوص از لحاظ فنگ شویی چون می‌دانیم هر چیزی انرژی خاص خود را دارد.

این را باید بدانید که انرژی فنگ شویی کاری به پیدا یا ناپیدا بودن چیزها ندارد. نمی‌توانید چیزی را بپوشانید و وانمود کنید که انرژی پایین آن را نمی‌بینید چرا که در دنیای انرژی فنگ شویی حد و مرزی وجود ندارد.

متاسفانه در بسیاری از خانه‌ها کمد دیواری به هم ریخته، شلوغ و زشت است. یک لحظه به این موضوع فکر کنید که وقتی کمد دیواری زشت و به هم ریخته را باز می کنید و لباس‌های خود را به تن می کنید، با آن لباس‌ها هر جا که می‌روید این انرژی زشت و به هم ریخته را هم با خود می‌برید. منظور ما در این جا استعاره نیست بلکه خود تجربه‌ی واقعی است.

اگر دست به کار شده‌اید و می‌خواهید انرژی فنگ شویی خانه را بهتر کنید، از کمد دیواری غفلت نکنید و آن را در صدر لیست فنگ شویی قرار دهید.

اگر کمد دیواری شما به هم ریخته و نامرتب است، بستن درب آن مشکلی را حل نمی‌کند. در فنگ شویی، کمد دیواری با درونی‌ترین، ژرف‌ترین و پنهانی‌ترین عواطف و احساسات شما در ارتباط است. در واقع وضعیت کنونی کمد دیواری یک نوع تست فنگ شویی از عزت نفس شما است. سلامت عزت نفس شما به چه میزان است؟ دنیای درون شما چقدر تمیز، آرام و زیبا است؟

درب کمد دیواری را باز کنید و نگاهی به داخل آن بیندازید. نگران نباشید کسی نگاه نمی‌کند، فقط شما هستید و کمد دیواری اتاق‌تان. کمد دیواری چه چیزی را به شما می‌گوید؟ اگر شما می‌خواهید دستی به سر و گوشش بکشید، می‌توانید از این نکات فنگ شویی استفاده کنید:


رنگ و نور

نورپردازی کمد دیواری باید گرم و صمیمی باشد. نورپردازی خوب تاثیر زیادی روی حس و حال شما می‌گذارد پس به کیفیت آن در کمد دیواری اهمیت دهید. مهم نیست کمد دیواری شما کوچک باشد یا بزرگ اگر سال‌ها به آن رسیدگی نکرده‌اید یک رنگ جدید به آن بزنید.

بله درست شنیدید رنگ بزنید. رنگ ایده‌آل سفید است چون انرژی را بیشتر به جریان می‌اندازد و یکی از عنصرهای فنگ شویی یعنی فلز را به محیط کمد دیواری می‌آورد. علاوه بر آن، قبل از رنگ زدن همه‌ی لباس‌ها را از کمد دیواری بیرون می‌آورید و این کار گام بدی را آسان‌تر می‌کند.


برای مرتب کردن کمد دیواری وقت بگذارید و لباس‌هایی را که دیگر نمی‌پوشید از لباس‌هایی که می‌پوشید جدا کنید.

لباس‌های اضافی را جدا کنید

آخرین باری که لباس‌هایی را که دیگر نمی‌پوشید از لباس‌های دیگر جدا کردید چه موقع بود؟ وقتی کمد دیواری را باز می‌کنید، چشم‌تان به یک لباس می‌افتد و با خود فکر می‌کنید « وای، آخرین باری که این دامن را پوشیدم کی بود؟ اوو، بله عروسی دوستم مریم بود!» اما اگر عروسی مریم پانزده سال پیش بود پس چرا باید این دامن در کمد دیواری شما باشد؟ وقت بگذارید و لباس‌هایی را که دیگر نمی‌پوشید از لباس‌هایی که دوست دارید و می‌پوشید جدا کنید.


سازماندهی کنید

هر لباس را باید در جای خود قرار دهید. این کار را می‌توانید به صورت فصلی انجام دهید. مثلا با تمام شدن فصل زمستان لباس‌های زمستانی را جدا کرده و عقب تر قرار دهید چون تا 9 ماه دیگر به آن‌ها احتیاجی نخواهید داشت.


زیباسازی کنید

تعجب نکنید. داخل کمد دیواری هم مانند هر جای دیگری از خانه باید زیبا باشد. این بدان معنا است که باید برای خودتان احترام قائل شوید و محیط کمد دیواری را قشنگ و دلپسند کنید. زیبایی شفابخش‌ترین انرژی است و باید در همه جای خانه حضور داشته باشد و می‌تواند یک عکس کوچک که خاطرات خوبی را برای شما زنده می‌کند، چند کریستال فنگ شویی یا چند تکه جواهر باشد.

خیلی ساده است، این طور نیست؟ ساده و آسان. وقتی به سر و وضع خانه به ویژه کمد دیواری رسیدگی کنید و برای آن احترام قائل شوید تغییرات زیادی را به چشم خواهید دید. احترامی که به خانه‌ی خود می‌گذارید نشان می‌دهد که برای خودتان چقدر احترام قائل هستید.


منبع : About