اجاره کردن تجهیزات پزشکی به‌جای خرید آن‌ها می‌تواند انتخاب هوشمندانه‌ای برای کلینیک‌ها و بیمارستان‌هایی باشد که تازه شروع به کار کرده‌اند و قصد دارند با ذخیره کردن مقداری پول کیفیت تجهیزات پزشکی خود را افزایش دهند. در حقیقت، پزشکان و پرستاران بر صحیح بودن اطلاعات دستگاه‌های خود تکیه دارند و به کمک آن‌ها به بیماران خدمات ارائه می‌کنند. اگر به فکر اجاره کردن تجهیزات پزشکی برای بیمارستان یا کلینیک خود هستید، نکات زیر را برای انتخاب بهترین گزینه‌ها در نظر بگیرید.

مشورت بگیرید

بهترین راه برای یافتن مراکز اجاره تجهیزات پزشکی قابل اعتماد، مشورت گرفتن از کارشناسان این حوزه است. دیگر مراکز درمانی که قبلا چنین کاری را انجام داده‌اند بهترین گزینه برای دریافت اطلاعات در مورد چنین شرکت‌ها هستند.

در مورد شرکت‌های مختلف تحقیق کنید

همان‌طور که قبل از خرید به‌دنبال بهترین کالا و فروشنده می‌گردید، برای اجاره نیز باید همین کار را کنید. در مورد شرکت‌ها و قابل اعتماد بودن آن‌ها تحقیق کنید. اینترنت مکان مناسبی برای بررسی نظرات مشتریان است.

برای اجاره تجهیزات پزشکی شرکت‌های بازرگانی هزینه‌ی بیمه‌ خاصی را به مبلغ اجاره بدون اطلاع قبلی اضافه می‌کنند.

مراقب هزینه‌های مخفی باشید

پیش می‌آید که شرکت‌های بازرگانی هزینه‌ی بیمه‌ خاصی را به مبلغ اجاره بدون اطلاع قبلی اضافه کنند. دیگر هزینه‌های مخفی شامل هزینه‌های مدیریتی و نگهداری هستند. قرارداد خود را به‌دقت بررسی کنید تا مطمئن شوید هیچ چیز از قلم نیافتاده است. اگر ممکن باشد به دنبال شرکت‌هایی بگردید که خدمات تعمیر و نگهداری رایگان ارائه می‌کنند؛ هم‌چنین نحوه‌ی کار مناسب با هر دستگاه را بیاموزید.

بهترین قرارداد را انتخاب کنید

قبل از آغاز فرآیند اجاره یک دستگاه پزشکی، در مورد انواع مختلف قرارداد تحقیق کرده و مشخص کنید کدام نوع بیشتر مناسب شماست. دو نوع اصلی قرارداد اجاره تجهیزات پزشکی «اجاره واقعی» و «اجاره به شرط تملیک»  هستند.
اجاره واقعی با عنوان رهن عملیاتی نیز شناخته می‌شود، میزان پرداختی شما طی دوره قرارداد ثابت باقی می‌ماند. زمانی که قرارداد به پایان می‌رسد، تنها ابزار را پس می‌دهید. ممکن است در پایان هزینه‌ی تمیز کردن دستگاه گرفته شود. نحوه‌ی اجاره به شرط تملیک از اسمش پیدا است. اجاره کننده انتخاب می‌کند که پس از پایان قرارداد تجهیزات پزشکی را با مبلغ تعیین شده نسبت به ارزش فعلی بازار خریداری کند.

منبع : Akwmedical